Alleen op wintersport of helemaal niet ?

Beste forumleden,

Gisteren hebben mijn 2 skimaatjes (met een goed excuus) moeten afzeggen voor onze skivakantie naar Tignes dat gepland was voor de krokusvakantie.
Ik vraag mij nu af wat ik zou doen; alleen gaan ? of helemaal niet gaan ?
Overdag alleen skiën zal geen probleem zijn. Maar alleen eten en dan vooral 's avonds alleen zijn… dat lijkt me geen goed idee…

wat zouden jullie doen ?

wat zouden jullie doen ?

BaY op 1 jan 2017 20:17

Op dit forum vragen wie mee zou willen met je…

Ik kan best alleen zijn, maar alleen op wintersport lijkt mij niets .

Voor een shortski best ok als je vol voor het skiën gaat.

Ga ervoor zou ik zeggen.
Wintersport is bij uitstek geschikt om alleen te gaan.
Ik zou dan wel naar Oostenrijk gaan.
Contact maken met mensen doe je alleen vaak sneller.
Dus alleen hoef je zeker niet te zijn.

Zelf ben ik twee jaar geleden een weekje alleen op skivakantie geweest naar Kirchberg. vondt het super. Wel had ik vijf dagen les genomen en zat in de snelle gevorderden les die van half tien tot drie uur duurden. Eigenlijk was het meer een groep van zeer goede skiërs waarvan er nog een paar alleen op vakantie waren met een leraar/ gids die ons echt kilometers liet skiën. Daardoor was het super gezellig en eet je op de berg met ze alle en drink je nadien ook nog wat met de groep. Het was zelfs zo leuk dat we allemaal nog een extra dag geboekt hebben omdat niemand zin had de laatste dag alleen te skiën.

Lijkt mij een lastige keus maar als ik een vakantie alleen zou moeten doen. Dan was het wintersport.

🏂

Een ski-safari boeken in Italië. Je komt dan in een kleine groep met gelijkgestemde skiërs en boarders. Alleen of niet … met elkaar is het gezellig de hele dag. In de hutten slaap je prima!

Alleen maar dan eerder Oostenrijk. Reeds meerdere malen gedaan, alleen ben je daar enkel op je kamer.

lekker met een groepsreis meegaan, superleuk! Mocht je nog kunnen annuleren natuurlijk.

Maar als de keuze is alleen gaan of niet gaan dan zeker alleen gaan! Wel een eind rijden overigens naar Tignes…

Gewoon gaan
En voor s’avonds een goed boek mee (verschillende keren zelf gedaan)

Hangt nogal van jezelf af, ben je iemand die goed met zichzelf overweg kan, dan zeker alleen gaan. Heb je moeite met alleen zijn, is een groepje vormen op eoa manier misschien een beter idee. Waarom je daarvoor beter naar Oostenrijk kan gaan, mis ik even, Tignes is nou ook niet meteen compleet uitgestorven.

wat zouden jullie doen ?

BaY op 1 jan 2017 20:17

Op dit forum vragen wie mee zou willen met je…

GiGi op 1 jan 2017 20:19

Dat inderdaad :-) En anders alleen? Zelf nooit gedaan, maar geloof dat het wel okee is als je puur voor het skien/boarden gaat…

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Was de boeking bij een reisorganisatie of hadden jullie alles zelf geboekt? Oftewel, zit je nu alleen in een vakantiewoning/appartement of alleen in een hotel?

In het appartement-geval: Zeker hier een oproep op wintersporters.nl plaatsen.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik ben jarenlang alleen op wintersport geweest, kwam altijd wel een paar bekenden tegen en anders leerde je snel genoeg nieuwe mensen kennen. En toch heerlijk dat je even zonder met iemand rekening te houden flinke kilometers kan maken, daar is Tignes zeer geschikt voor!

Noodgedwongen de laatste jaren ga ik alleen op wintersport. Was even wennen in het begin maar bevalt nu zo goed dat ik nu twee weken ga dit jaar. Inmiddels als een vaste gast in het hotel en sta in de avonden ook wel eens achter de kleine bar ;-) beetje hulp in het restaurant dat soort dingen. Overdag is het allemaal niet zo spannend, dan vermaak je je wel op de piste. Eten, en de avonden alleen op je kamer is soms wel stil. heb altijd een externe disk bij met films en series. hotel kamer heeft een prachtige smart TV :-) laptopje en tablet om thuis wat dingen te laten zien en maak elke dag een leuk verslag voor de achterblijvers.
Apres ski… Tja ik zelf voel me altijd een beetje ongemakkelijk als ik in mijn eentje daar rond loop. de meeste zijn met vrienden, familie en vormen een clubje. en om daar nu heel popi-jopie bij te gaan staan…??? Nee, en wil al helemaal niet worden gezien als die Hollander die lekker alleen op “jacht” is om goedkoop te scoren…
Bevalt mij eigenlijk heel goed, eigen tijd en ritme bepalen. op niemand hoeven wachten en geen overleg/discussies!

MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Gewoon lekker alleen gaan. Is prima te doen, en je hebt lekker de complete vrijheid om de pistes te doen die jij leuk vind.
Beetje opletten dat je aan het begin/eind van de dag niet compleet alleen bent op pistes, voor het geval er iets gebeurt.

Als ik alleen ga skiën maak ik ook significant meer kilometers op een dag. En dan hoef je je over de avonden ook geen zorgen meer te maken, want dan ben je gewoon total-loss ;)

Een groepsreis zoals de Flaine Snowtrip vind ik ideaal. Je kúnt wel aansluiten en ook nog eens bij de groep waar je op dat moment zin in hebt, maar het hoeft niet.

Je zit met een aantal reisgenoten in een appartement, dus als je niet alleen wilt zijn kun je samen een gezellige avond hebben.

gewoon gaan.

Ik ben 8 jaar geleden een volle week alleen gaan skiën in Sölden, heb me super geamuseerd. Enkel 's avonds alleen eten in het hotel is mss minder leuk, maar met een goed boek erbij lukt dat ook wel.

Het skiën overdag doe je helemaal op je eigen tempo, je hoeft met niemand rekening te houden en dat is echt tof. In een gebied met wat animo en apresski leer je na het skiën sowieso wel mensen kennen, ik ben quasi altijd aan de praat geraakt, zowel meteen na het skiën als 's avonds in de bar van het hotel of in een club of bar in het dorp.

Ben toen wel met de nachttrein vanuit Aken vertrokken (de Alpenexpress), alleen naar daar rijden lijkt me mss niet zo fijn.

De kans is groot dat ik door omstandigheden dit jaar ook alleen zal gaan, en ik denk eraan de TGV te nemen of te vliegen tot bv Turijn of Salzburg.

*bericht bewerkt door Denis op 02 jan 2017 16:37

allemaal bedankt voor de reacties !

nu zie ik het plots wel zitten om alleen te gaan :)

gewoon gaan!

ik ben om de soort gelijke reden 6 jaar geleden ook alleen op wintersport gegaan. nou ben ik ook niet zo van de apres ski, dus daar zag ik geen probleem in.
verder een laptopje mee met series en film en je vermaakt je 's avonds prima!
nou is die toen niet echt nodig geweest, ik had mensen ontmoet in de bus en eigenlijk de week mee opgetrokken.
zelfs 2 vrienden aan over gehouden!
met 1 van hun ga ik nu voor het 6e jaar skien.
gewoon doen dus!

allemaal bedankt voor de reacties !

nu zie ik het plots wel zitten om alleen te gaan :)

BaY op 2 jan 2017 20:57

Of je vraagt dus op dit forum of er nog mensen meewillen… ;-) Sowieso veel plezier, wordt vast een mooi tripje!

Ik had 3 jaar geleden de situatie dat mijn vriendengroep begin maart op wintersport gingen en ik op z’n laatst week 2 van dat jaar kon ivm een hoogzwangere vrouw. Ik heb daarop een topic geopend op dit forum en zo kwam het dat wij eind november in het midden van het land een meeting hadden met 3 heren (ik incluis) en 2 dames. Dat liet een goed gevoel achter bij iedereen waarop wij gezamenlijk geboekt hebben en een hele leuke week hebben gehad. Niemand kende elkaar voor dit treffen.

Ik zou het zo weer doen!!

Niet twijfelen! Ben jaren alleen gegaan en heb er uiteindelijk m’n beste vrienden aan over gehouden. Vaak tref je al mensen op de skilift aan waar je mee kan beginnen praten (of niet) en een tijdje mee kan volgen (of niet). Er is niets mis met even vragen “kan’k mee hangen … ik ken het skigebied niet zo goed”. Zeker in Tignes/Espace Killy, wat nogal uitgebreid kan zijn. Het hangt alleen van jezelf af of je je terugtrekt op je kamer of de boel wat gaat verkennen.

@BaY
Krijgen we nog wel van je te horen hoe het bevallen is.
Alleen op skivakantie?
@Userd
Waarom in Oostenrijk en niet in Frankrijk.
Het is persoonlijk.
Mon Française n’est pas que bon.Est déprimé dans les stations de ski Française.
En dan wordt contact leggen met andere wat ingewikkeld.

Misschien spreekt TS wel vloeiend Frans of alleen Engels? Zit je dan beter in Oostenrijk?

De reis met m’n 2 skimaatjes hebben we kunnen annuleren zonder kosten (hadden nog niets betaald).
Ik zal hoogst waarschijnlijk alleen gaan in februari. Last minute afhankelijk van waar er goede condities zijn.
Ik ben van Brussel en spreek perfect frans, maar m’n duits is ook redelijk goed.

*bericht bewerkt door BaY op 04 jan 2017 00:03

Je kan ook een techniek reis nemen van de Nederlandse ski vereniging. Daar leer je nog veel en je bent niet alleen. Ik weer niet of je je nog kunt aanmelden. Ik heb er geen ervaring mee (ben pas 12)

Ski you later!

Ga altijd met een groep, maar vind het heerlijk om een dag alleen op stap te gaan. Helemaal eigen ritme van stops en snelheid.
“Sociale” druk doet mij met de groep gaan, maar solo onderweg vind ik minstens zo leuk.

De kogel is door de kerk; ik ga alleen naar Tignes van 4/2 tot 11/2 :)
Met de Thalys vanuit Brussel.

Zijn er nog andere mensen hier op het forum die de week van 4/2 - 11/2 in Tignes zullen zijn ?

Goede zet Bay, ik dezelfde week in Hinterglemm. Mochten daar tussen 5-11febr nog mensen een dagje samen willen skien…

Plaats een reactie