Ski-partner(s) gezocht, shortski (4/5 dagen) jan/feb 2017

Ik ben op zoek naar een ski-partner (of eventueel enkele ski-partners) die jan/feb 2017 samen een dag of 4/5 willen genieten van een break in de sneeuw.

Mijn doel is voornamelijk skiën, 'k ben geen fuifbeest die onder invloed van alcohol zot wil gaan doen.
Na een dagje skiën kan ik daarentegen wel erg genieten van een sauna/wellness.
Bij voorkeur op hotel met half-pension (kamer met ontbijt is niet uitgesloten, maar dan is de wellness vaak niet inbegrepen).

Mezelf even voorstellen:

  • ik ben een getrouwde man van 38 jaar (2 zoontjes van 8 en 10).
  • heb een lieve vrouw die absoluut niet van winter(sport) houdt
  • ben zelfstandig IT’er die vrij flexibel een weekje verlof kan inplannen
  • qua sport hou ik het bij tennis en skiën
  • andere hobby’s situeren zich in de muziek en techniek

Wintersport:

  • ben een 12-tal keer op ski-vakantie geweest (met familie, school, vrienden, …)
  • ben geen super prof, maar kom normaal gezien wel vlot van de meeste pistes af
  • geen grote fan van off-piste (hier en daar een klein stukje wil ik wel proberen)
  • heb eigen materiaal
  • voorkeur voor Oostenrijk
  • ben niet vies van een ietwat luxueus ski-gebied (vond bv Ischl geweldig)
  • graag skiën van 's morgens als de liften openen tot een stuk in de namiddag (en dan daarna rustig sauna)
  • 's avonds lekker wat eten; daarna niet meer te actief (kleine wandeling, wat lezen, spelletje, … slapen)

Praktisch:

  • graag met de auto, wil zelf wel rijden
  • heb een geschikte auto: Peugeot 508SW (zonder ski-box)
  • voor 2 of 3 personen moet dat lukken (ski’s door luikje, voldoende kofferruimte voor bagage)
  • voorkeur voor mensen uit mijn omgeving: midden Limburg (BE), is echter geen absolute voorwaarde
  • leeftijd speelt niet zo’n grote rol, maar is pluspunt indien rond mijn leeftijd (38)
  • een ontmoeting vooraf lijkt me wel zinvol, heb geen ervaring met “blind-date-ski” :-)

Periode:

  • een dag of 4/5 skiën (excl. vervoer)
  • Liefst januari of februari
  • NIET in de schoolvakanties (te druk, te duur)
  • enkele data zijn voor mij uitgesloten en mogen dus niet in de reis vallen:
    • 23 jan
    • 30 jan
    • 4 feb
  • indien echt niet anders kan, is begin maart (na Krokus) ook een optie, dus vanaf 6 mrt
  • iets boeken kan vaak wel rechtstreeks, of via een online reisoperator of zo…

Hallo,

Mijn naam is Kélian en ben 25j.
Heb een reis geboekt in Frankrijk meer bepaald het gebied Montgenevre/Vialattea van 07/01/17 tot 14/01/17.
De persoon dat met me meeging kan onverwacht niet meer mee.

Bent u geinteresseerd om met me mee te gaan ?

Geef maar een seintje : kelian_antoine@hotmail.com

Mvg Kélian

Ter info: Kélian heeft gisteren beslist om voor een andere optie te gaan, dus mijn vraag/aanbieding staat nog open.
Zowel gezien mijn agenda als de wat mindere sneeuwtoestand in vele gebieden op dit moment, heb ik een voorkeur voor de maand februari (tussen 5 feb en 25 feb, want daarna begint de Krokusvakantie).

*bericht bewerkt door PVD op 03 jan 2017 12:28

@PVD week 8 is de krokus week van NH van 18 -25 febr dus zou dan nog voor de 18e gaan.

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 jan 2017 18:25

Dienten Die Alte schule

@Elly3, sorry, wat bedoel je met krokus week van NH? In België is Krokusvakantie volgens mij vanaf 25 feb (enfin, maandag 27 feb).

@PVD Dat dan het Noorden van Nederland vakantie heeft van 18-25 febr en het in de Alpen dan ook drukker is. De week erna heeft het midden en zuiden vakantie. Jij geeft aan buiten de schoolvakanties te willen gaan.

Dienten Die Alte schule

Dat is een goede tip, hartelijk dank daarvoor! (Was me niet bewust van die verschillen).
Dus: mijn voorkeur gaat uit naar een tripje in de periode 5 feb > 18 feb.
Thx @Elly3

Hallo, ik herken je verhaal… zou willen een shortski doen, liefst begin februari.
Ik stuur je via een privé bericht meer gegevens over mezelf, dan kan je bekijken of je er iets in ziet.
MVG Steve.

Hoi,
Als jullie een groepje vormen hebben mijn vriend (34) en ik (40) misschien ook wel interesse. Ik wil deze winter (liefst in februari) namelijk graag drie à vier dagen dagen gaan skiën. Mijn vriend wil wel mee naar de sneeuw, maar hij skiet niet (en wil dat ook niet). En ik vind het niet leuk om in m’n eentje te skiën (bovendien verdwaal ik dan). Mijn vriend vermaakt zichzelf wel als ik ga skiën, dat vindt hij niet erg.
Wij dachten aan bijvoorbeeld donderdag t/m maandag.

Mijn ski-niveau is redelijk: blauwe pistes kan ik met gemak, lichtrode gaan ook goed, maar met donkerrode kan ik best moeite hebben. Zwarte doe ik liever niet.

Ik heb de voorkeur voor een mooie, rustige omgeving. Apres-ski hoeft voor mij niet, want dan red ik het niet om 's morgens vroeg weer op de piste te staan. En feesten kan in Nederland ook wel, skiën niet.

Hoe ver zijn jullie met je plannen?

Groetjes,
Mirjam

Hallo,
50 Noord-Limburg.Gemiddeld skiër.Veel ervaring in Frankrijk.Ook reeds geskied in Oost en It. Interesse voor midweek .Er ziin ook goedkope midweeks( 4 dagen ski) met bus. Zeer praktisch en in ochtend direkt op de latten.

Gr
E

Met deze post sluit ik mijn zoektocht af. Ik heb uitvoerig contact gehad met steve76 waaruit blijft dat we elkaar wel kunnen vinden voor een shortski! We hebben vandaag een reisje vastgelegd.
Veel succes voor de overige wintersportfanaten die nog op zoek zijn naar een partner!

Hallo, zijn er nog mensen op zoek naar een mede-skiër ? Ik zoek iemand (of meerdere mensen) met voldoende ski-ervaring (geen pro, maar wel alle pistes), die zin heeft om de kamer te delen voor een shortski in Frankrijk (3d ski, 1d verlof) met vertrek op 2/02/2017 (skiworld of andere). Dat is helaas het enige weekend dat ik me kan vrijmaken. Ben zelf sportieve vrouw van ong 45j.

Hey,

Ik zou nog heel graag een shortski’ke doen. Liefst het weekend 10/11 maart. Ben een getrouwde vrouw, manlief kan niet skiën en niemand in mijn vriendenkring vind skiën leuk :(

Laat maar horen als iemand zich interesseert :) Groetjes

Plaats een reactie