Mooi plaatje, Alpen van boven

Vandaag op een vlucht Amsterdam - Venetië:

null

De piloot gaf aan dat dit de Dolomieten zijn. Ik heb zo mijn twijfels aangezien die volgens mij veel markanter zijn en met aanzienlijk minder sneeuw op dit moment? Ziet iemand misschien iets herkenbaars op deze foto waardoor wel te zeggen valt waar dit ongeveer was? Ik zie alleen uiterst rechts wat water, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Volgens mij kijk je hier op de Weißkugel in Oostenrijk (iets links onder het midden). Wat de piloot zei, klopt dan wel want hij/zij keek vooruit naar de Dolomieten terwijl jij opzij keek naar Oostenrijk. Deze foto is volgens mij op de grens van Oostenrijk/Italie gemaakt, naar het noord-oosten gericht. Het water rechts zou Vernagt-Stausee kunnen zijn.

Ik denk dat Martin gelijk heeft

null

ik zie een nieuw spelletje hier aankomen
Herken de foto uit het vliegtuig ;-)

Ik zat op de zelfde vlucht ?
Wintersporters kunnen het blijkbaar niet laten om foto’s van besneeuwde bergen te maken.

null
null

Ik zie toch duidelijk de K2

PS @Marloes ga er maar vanuit dat de piloot weet waar hij overheen vliegt.
Hij vliegt tientallen keren de zelfde route! De route staat vast in het vluchtplan.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Scherp gespot @Martin7182!
@SkiFoo : zo’n plaatje heb ik gepoogd te vinden, maar zonder succces. Maar tover je deze nu vandaan?
@Hooykaas : Piloot zal best weten waar hij vliegt hoor. 't Ging me niet zozeer om wie er gelijk had, ik was gewoon nieuwsgierig waar dit exact was en kwam er zelf niet uit.

Bedankt voor de hulp en het duidelijke plaatje dus!

*bericht bewerkt door Marloes op 29 dec 2016 23:58

@Marloes met Google Earth. Een prachtige tool om uw vakantie in de bergen voor te bereiden.

Plaats een reactie