Kan ik gewoon Netflixen in Duitsland?

Hey wintersportvrienden!

Ik heb mijn laptop mee genomen naar Oostenrijk en was van plan hiermee 's avonds films te kijken. Nu heb ik ooit een keer gelezen dat het ten strengte verboden is films en andere gegevens zo blindelings te downloaden. Ik heb namelijk geen zin om een torenhoge boete te betalen

Kan ik gewoon Netflixen in Duitsland?

Alvast bedankt!

Ja Netflix is gewoon toegankelijk, wel is het mogelijk dat het aanbod iets anders is.

Handiger is om de films die je wilt zien op je vakantie van te voren een paar sec thuis aan te zetten. Op je vakantie adres selecteer je de film die je verder wil kijken en je kunt dan de de gehele film in het buitenland verder kijken.

May the ski force be with you !!

Je kan ook nog downloaden bij Netflix tegenwoordig. Werkt het ook als de wifi tegenvalt. ;)

He Joost,

In onderstaande link vind je meer info over Netflix in het buitenland. In veel landen is Netflix tegenwoordig beschikbaar, gebruik je het op de normale manier dan heb je te maken met het aanbod van het betreffende land, ondertitels zullen er ook niet bij zijn in het Nederlands.

Zoals gezegd, meer informatie hierover kun je hier vinden:

http://www.netflix-nederland.nl/netflix-in-het-buitenland/…

*bericht bewerkt door Tom-B op 25 dec 2016 00:28

Netflixen op je wintersport? Met wat voor gezelschap reis jij?

Rob

Je kan ook kijken voor een zogenaamde VPN verbinding naar Nederland. Het lijkt dan voor Netflix alsof je uit Nederland streamt. Je krijgt dan ook de nederlandse content. Werkt ook voor uitzending gemist en rtl xl.

Netflixen op je wintersport? Met wat voor gezelschap reis jij?

RCGrootveld op 25 dec 2016 10:00

Wat ik me dan afvraag; wat wil je bereiken met zo’n opmerking?
Anderen zitten de hele avond op hun telefoon. Staan in de kroeg, of liggen lekker te lamballen op de bank. Ieder z’n ding toch?!? Hij wil een filmpje kijken en vraagt om advies.

*bericht bewerkt door Sinn op 25 dec 2016 11:06

Wat ik me dan afvraag; wat wil je bereiken met zo’n opmerking?

Zie het als belangstelling om proberen te achterhalen wat mensen er toe beweegt om op wintersport 's avond via Netflix films te gaan kijken.
Of laat ik het anders stellen: Wat de mogelijke oorzaken zijn van, wat ik als “Internet verslaving” bestempel?

Rob

Wat is er nou weer mis met 's avonds een filmpje kijken op je vakantie? Als ik de hele dag lekker bezig ben geweest in de bergen vind ik het heerlijk om te ontspannen met een leuke film of serie. Dit is geen “internet verslaving”, dat is gewoon amusement / ontspanning. :)

En zoals eerder is aangegeven kun je de films nu al downloaden voor je vertrek als je weet wat je wilt gaan kijken. De content wisselt nogal in elk land dus de kans bestaat dat je in Oostenrijk niet dezelfde films hebt als hier in NL. Als je een beetje technische kennis hebt is een VPN erg handig, dan lijkt het voor je apparaat alsof je in NL zit.

*bericht bewerkt door EricH op 25 dec 2016 11:33

Inderdaad. Doe het zelf ook :) Internet is niet eens altijd nodig. Download een paar series/films thuis en sluit mijn laptop aan op de tv in het appartement. Flesje wijn, wat kaas en worst op tafel en lekker chillen 's avonds in het appartement. Film/serie erbij heerlijk na een vermoeiende skidag.

hallo,
Het is mij duidelijk dat het dus is toegestaan.

Het gene wat ik nu niet helemaal begrijp is dat er altijd weer een paar leden zijn die zich ergeren aan dat ik een film via Netflix wil kijken… Reageer dan alsjeblieft niet.

De reden dat ik een film wil kijken is omdat ik doodop ben na een dag knallen en zo hoort het toch ook en dat ik gewoon weg te ver van uitgaansgelegenheden zit. Ook ben ik met mijn ouders en is het gewoon een wintersportvakantie voor er bij, want ik ga in het voorjaar weer…

Bedankt voor jullie hulp !

Of laat ik het anders stellen: Wat de mogelijke oorzaken zijn van, wat ik als “Internet verslaving” bestempel?

RCGrootveld op 25 dec 2016 11:26

Kuch kuch, sommige mensen zitten zelfs op 1e Kerstdag op internet.
@Joost, ga jij maar lekker filmpje kijken, dat de film via internet afspeelt heeft niets met verslaving te maken.

Netflix heeft tegenwoordig de optie om een aantal films en series offline te kunnen kijken. Thuis even uitzoeken wat je evt wilt kijken, aanvinken en het download vanzelf.

Oostenrijk en Duitsland lopen wel redelijk gelijk met de Nederlandse Netflix. Overigens zit je over het algemeen ook niet vast aan Duitse ondertiteling en geluid. Alle series die Netflix internationaal uitzend zijn in ieder van die landen ook in desbetreffende talen / ondertiteling beschikbaar. Kijk nu maar eens bij een willekeurige serie; waarschijnlijk kan je kiezen voor Duitse ondertiteling en Duitse voice-over.

Mijn “reisgezelschap” bestaat uit: Me, Myself and I. maar belangrijker nog, wat doet dat er toe…???
Lekker even na een dag buiten bezig geweest te zijn even ontspannen, beentjes in rust, beetje ophoog, hapje drankje erbij heerlijk toch?
En misschien is één van de reis leden wel even een dagje NIET in de gelegenheid om te kunnen/mogen wintersporten…? Kinderen die ook wel eens weer naar de plate-plaat willen kijken om welke reden dan ook.

Bedenk altijd wel dat wij hier in Holland erg verwend zijn met onze internettoegang en snelheid, iets wat zeker in andere landen niet helemaal vanzelfsprekend is! als je de optie hebt om off-line films en series mee te nemen zeker doen.
Ik heb het voordeel dat ik een fraaie smart TV op de kamer heb in het hotel, waar ik een externe disk zo aan kan knopen.
Speelt alleen niet direct ISO bestanden af, maar ach red me meer dan prima zo. andere vormen van video formaten worden wel ondersteund.

en ja heb ook nog laptopje en tablet bij, weer info opzoeken, en thuisfront op de hoogte houden.

RTL XL werkte niet bij mij in Oostenrijk, en ook Ziggo Horizon app doet het ook niet als je gebruik maakt van de internet acces.
heb het wel kunnen oplossen door een VPN naar mijn eigen router thuis te kunnen maken, en zo wel in het buitenland de diensten te kunnen zien… Maar nogmaals… de snelheid is buiten Nederland lang niet overal voldoende hiervoor!

Fijne vakantie en vooral GENIETEN !!!
MvG Hans

*bericht bewerkt door HV180 op 02 jan 2017 13:51

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Zoals @HV180 al opmerkt is inderdaad een VPN nodig om content vanuit het buitenland te kunnen benaderen die op basis van locatie toegankelijk is (oftewel, RTLxl en vergelijkbare diensten baseren hun dienstverlening op basis van waar je als gebruiker de toegang tot het internet verkrijgt). Ziggo dienstverlening beperkt zich tot het eigen ziggo-netwerk. Wil je dus Ziggo Go gaan gebruiken, dan is een VPN naar binnen het eigen ziggo-netwerk noodzakelijk.

Wat betreft bandbreedte is er minimaal 2MBit nodig om ook maar enigszins fatsoenlijk content te kunnen bekijken (en dan moet je niet al te hoge kwaliteitseisen hebben); minder is echt geen doen helaas. Gegeven dat wifi op dergelijke locaties vaak erg beperkt is in performance en stabiliteit is het vaak toch prettiger om content die offline te bekijken is, ook offline beschikbaar te stellen. Met live-tv is dat natuurlijk niet mogelijk.

Gewoon zorgen voor een VPN changer gelijk Hola.

Heb begin deze maand gewoon RTLxl gekeken vanuit Oostenrijk, werkt gewoon prima.

als je ziggo hebt kan je toch ook via je laptop tv kijken ( als je duurste of bijna abonnement hebt)? weet niet of dat ook voor buitenland geldt.

Gewoon zorgen voor een VPN changer gelijk Hola.

Heb begin deze maand gewoon RTLxl gekeken vanuit Oostenrijk, werkt gewoon prima.

Sander23 op 2 jan 2017 14:41

wat is een vpn changer???

Gewoon zorgen voor een VPN changer gelijk Hola.

Heb begin deze maand gewoon RTLxl gekeken vanuit Oostenrijk, werkt gewoon prima.

Sander23 op 2 jan 2017 14:41

wat is een vpn changer???

miepmiep op 2 jan 2017 15:11

Dit is gewoon een tooltje waar je je pc’s fysieke locatie mee kan aanpassen.

Dus wanneer je dit activeerd voor nederland, kan je dus overal ter wereld surfen alsof je in NL zou zijn.

Als je vanuit NL op een belgische website van bvb de televisie zender VIER een filmpje wil zien, dan krijg je waarschijnlijk de melding dat dit enkel in het land van herkomst kan bekeken worden.
Dus dan pas je gewoon even het land aan naar dat betreffend land, België in dit geval.
De website denkt dat dat je gewoon vanuit België surft en zo kan je gewoon naar het filmpje kijken.

hopelijk is het wat duidelijk.

En dat is legaal? Want in Dld is men niet zo happig op illegale downloads e.d. en ja, daar sturen ze daadwerkelijk (flinke) facturen voor.

Dit is compleet legaal.
Je doet niks illegaal. De content is gratis beschikbaar, je veranderd gewoon van land.
Voor netflix heb je ook gewoon betaald. Netflix heeft voor ieder land een ander aanbod en dus ook andere subs. Vandaar is het gewoon makkelijk om je ‘‘eigen’’ netflix te hebben

@Userd @Sander23 Netflix is inderdaad gewoon legaal in Duitsland, al dan niet met of zonder VPN Changer. Het wordt anders als jij met een VPN Changer in Duitsland gratis (en dus illegaal) gaat downloaden. In Duitsland is illegaal downloaden een duur grapje en je bent dus in principe strafbaar. Toch moet je je afvragen hoe justitie hier achter zou moeten komen. De kans dat jij opgepakt wordt en je laptop in beslag wordt genomen of dat ze je laptop helemaal gaan tracen, is gewoon vrij klein voor zo’n relatief klein vergrijp.
Dus: illegaal? Ja. Strafbaar? In theorie wel, maar in de praktijk niet.

oh jawel, in praktijk ook, dat is zelfs het bestaansrecht van sommige advocatenkantoortjes.

@Userd heeft hier wel een punt. Hoewel je getraceerd wordt via het IP adres kan het wel lekker uit de hand gieren. Gewoon vooraf op ja (externe) HD laden in NL is het meest relaxed. Zie…:

http://duitslandnieuws.nl/blog/2016/06/22/aanmaning-wegens-i…

Plaats een reactie