Live vanuit de Zillertal Arena (24-12/31-12)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Na een lange reis met wat files kwamen we vannacht om kwart over 2 eindelijk aan in Hochkrimml. De eigenaar van het appartement had gezegd dat we er vanaf 's nachts 12 uur al in mochten dus dat was wel fijn.

De komende dagen zal ik proberen hier dagelijk wat updates te plaatsen over deze week.

Vandaag doe ik het nog rustig aan, eerst boodschappen halen en dan vanmiddag misschien de piste op!

In de Zillertal Arena is momenteel 107 van de 143km pistes wat betekend dat alle pistes met besneeuwing open zijn, niet slecht voor een weekje! In Hochkrimml zelf ligt zo’n 10cm natuursneeuw. Königsleiten precies tegenover ons is dat weer helemaal groen, zo zie je maar dat de zonsligging veel uitmaakt.

Misschien ben ik er vanmiddag met een update.

Oja, volgende week open ik een appart topic voor de Jungfrau Region.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 17:20

#proudtobepartofleswintersporters

Leuk zo n live verslag. Veel plezier

Ik ga je volgen!
Veel plezier en fijne (ski)dagen.

peet3972

Veel plezier, @vic2000!

Veel plezier @vic2000! Ik zit er over twee weken. Laat je er nog wat sneeuw achter voor me?! Ga je belevenissen hier volgen. Geniet ervan!

Bergen + Sneeuw = ❤

Vanmiddag erg lekker geskied van kwart voor 2 tot 4 uur. De pistes, vooral hier bij Hochkrimml, zijn echt geweldig qua kwaliteit. Königsleiten is wat minder maar bij bijvoorbeeld dr Mitterlegerbahn is de sneeuw ook erg goed. Druk was het ook nog totaal niet dus al met al een lekkere 2 uur geskied!

Het contrast qua sneeuw tussen Hochkrimml en de andere delen is echt enorm. Waar er in Hochkrimml zo’n 10-15cm natuursneeuw ligt op 1600m ligt er in Königsleiten pas boven de 2000m enige natuursneeuw.

null
null
null
null

*bericht bewerkt door vic2000 op 24 dec 2016 21:43

#proudtobepartofleswintersporters

Bedankt iedereen!! @Nelis ik ga het proberen ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Zalig wakker geworden vandag neem ik aan ?. Wij gaan over een maandje naar Konigsleiten, maar dat heeft dus nog duidelijk veel meer sneeuw nodig.

Kan je in de week nog eens een update doen vanaf daar?

@sidinic maak je over Königsleiten geen zorgen hoor, qua omgeving mag er zeker nog wat vallen maar bijna alle pistes daar zijn open. De sneeuw is daar op sommige pistes (Larmach, Dorfbahn) wat harder dan bijvoorbeeld in Gerlos en Hochkrimml. Ook komen er op sommige plekken wat steentjes door maar het is allemaal te ontwijken. Het gaat daar helemaal goedkomen!

#proudtobepartofleswintersporters

De update van vandaag:

Vanochtend werden we wakker met zo’n 2-3 cm vers in de achtertuin. Het was behoorlijk bewolkt en de tegenoverliggende bergen waren nauwelijks zichtbaar. In het skigebied van Hochkrimml zelf lag zo’n 5cm vers. Ik ben snel naar Königsleiten vertrokken. Daar moest ik aan de hand van de pistepaaltjes skiën aangezien het zicht zo slecht was bovenin. Vanaf de Fussalm-express was de sneeuw en het zicht erg goed, hier zo’n 10cm vers.

In Gerlos de nieuwe Dorfbahn geprobeerd (fijne lift!) En het uiterste punt bereikt (Teufeltal), hier lag zo’n 20-25(!) Cm sneeuw op de pistes. Het sneeuwde heel stevig door en het waaide enorm hard.

Op de terugweg wat lege pistes in Königsleiten gepakt waar ook een lekker laagje vers op de pistes lag. Toen ik rond 1 uur terugkwam op de Plattenkogel werden de stoeltjes van de Plattenkogel-express 2 net weer op de kabel geladen aangezien die het uur daarvoor gesloten was vanwege storm. Ook toen die weer open was werd je het bovenste stuk bijna uit de lift geblazen. De rest van de tijd heb ik op de bijna verlaten pistes van de Plattenkogel vertoeft tot sluitingstijd.

Het heeft uiteindelijk tot half 3 ongeveer gesneeuwd, toen een kwartiertje regen en toen werd het droog. De witte bomen van vanochtend zijn daardoor al weer groen maar als het goed is komt er morgenavond weer sneeuw!

Ik heb maximaal 4 stoeltjes moeten wachten, verder was het altijd gewoon doorlopen en had ik vaak het stoeltje of de gondel voor mezelf alleen!

Als avondeten hebben we bij de Duxeralm een enorme biefstuk gegeten, echt een aanrader dat restaurant!

null

null

null
null

null

null

null

null

null

*bericht bewerkt door vic2000 op 25 dec 2016 20:49

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 dus wel even flink last van het weer. Maar alles ziet er nu weer mooi wit uit. Hoop dat jullie snel een mooi zonnetje te zien krijgen, dan is het echt genieten. Leuke update! Fijne dagen!

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis was het maar zo’n feest, volgens mij ziet alles er momenteel weer zo uit als voor de verse sneeuw aangezien het vannacht 5 graden boven 0 was… alle verse sneeuw in de tuin is weg… Vanavond gelukkig weer wat vers en de dagen daarna koud en zonnig!

#proudtobepartofleswintersporters

Vandaaag was de minste dag tot nu toe. Doordat het gistermiddag kort geregend had, het 's avonds boven 0 was en het 's nachts even vroor waren de pistes heel hard. Vanaf 11 uur werd de sneeuw wat zachter om dan rond 1 uur vrij stroef te worden. Opzich was het een leuke dag, maar de harde sneeuw zorgde bij veel skiërs voor (bijna) ongelukken.

Jammer genoeg was de verse sneeuw van gisteren ookal verdwenen en was alles dus weer vrij groen…

Momenteel regent het zachtjes maar dat zou zo in sneeuw over moeten gaan. Hopelijk gebeurt dat snel!

null
null
null

*bericht bewerkt door vic2000 op 26 dec 2016 21:54

#proudtobepartofleswintersporters

En dan nu de update van vandaag, 27 december.

De weersites voorspelden dat het in de avond vanaf zo’n 1200m ging sneeuwen waarbij de sneeuwvalgrens tot 1000m zakte en dat zou zo’n 10cm opleveren. In de praktijk werd dit op 1600m zo’n 5mm regen en een halve cm sneeuw. Dit resulteerde in extreem harde pistes vanochtend. Om het helemaal af te maken waaide het de hele dag behoorlijk hard waardoor alle sneeuw van de pistes waaide.

Vanwege deze wind waren de Falschbachbahn en de Larmachalmbahn gesloten. Mijn plan om naar Gerlos te gaan ging dus niet door… In de ochtend waren de pistes in Königsleiten best aangenaam, sommige delen hard en sommige delen met wat verse sneeuw. De harde wind zorgde er eerst voor dat het beetje verse sneeuw wegwaaide, en daarna dat ook de oude sneeuw verdween. De hele dag door was het ondanks scherpe kanten dus blij dat ik glij… Het best te doen waren de piste bij de Gipfelbahn, de piste bij de Märchenwald sleeplift, de pistes bij de Plattenkogel-X-Press 2 (die juist vol in de wind lag?) En de piste bij de Duxertellerlift.

Heel druk was het niet aangezien de mensen uit Gerlos Hochkrimml niet konden bereiken.

Vannacht valt er misschien nog wat vers en morgen wordt het vermoedelijk koud en zonnig. Hopelijk blijft de wind dan ook weg.

Morgen sta ik waarschijnlijk maar tot 1 uur op de piste omdat we 's middags naar de rodelbaan in Hainzenberg gaan!

null

null

null

null

#proudtobepartofleswintersporters

Pak je ook nog een paar pistes mee in Hainzenberg of zijn die dicht? @vic2000

❄️

Jammer van je dag. De foto’s zien er in ieder geval al top uit! ik blijf het opvolgen en duim voor je

Leuke die live updates! De rodelbaan is lachen hoor (behalve als je een dronken pool moet ontwijken en op een betonnen trap terecht komt ?) Geniet van je vakantie!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Zo dat was het skiën voor vandaag. Vanochtend begonnen op mijn snowboard maar na 7 vallen in 45 minuten vond ik het mooi en ben ik mijn ski’s gaan halen. De pistes waren vooral rond 9 uur enorm hard en net zo ijzig als gistermiddag. Bij Königsleiten en later ook de Duxeralmbahn waren de pistes wat zachter en fijner. Ik hoop dat ze vannacht de kanonnen even aangooien zodat alles niet meer uit ijs bestaat. Het weer was wel goed. Het was koud, zonnig en minder wind dan gisteren.
@David23 alleen de oefenhelling is open dus jammer genoeg niet…
@Sidinic Dankjewel! Het duimen helpt vast :D
@Jeffvdv Dankje! Hahaha ik zal oppassen voor die polen… Zal nu hopelijk nog meevallen!

Vanavond plaats ik nog wat foto’s van vandaag.

#proudtobepartofleswintersporters

Het rodelen was erg leuk. De rodelbaan was bovenin in een goede toestand, wat lager was hij ijzig en daaronder lag dan weer een enorme laag zachte sneeuw. Het was zeker voor herhaling vatbaar.

De oefenwijde bij de Gerlossteinbahn werd besneeuwd en was ook geopend. Verder draaiden er nog 2 kanonnen aan het depot bij de rodelbaan. Het enigste andere kanon op de piste stond stil.

Morgen brengt mijn vader me 's ochtends naar Zell am Ziller. 's Middags ga ik dan met de bus terug naar Hochkrimml.

null

null

null

null

null

*bericht bewerkt door vic2000 op 28 dec 2016 22:20

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 rodelen is meestal een succes, ook nu weer als ik zo lees/zie. Ik hoop dat jullie nog een paar mooie dagen hebben met minder ijzige pistes.

En dat je nog eens een keer wat beter kan snowboarden, misschien als de condities wat beter zijn. ? (ik kan overigens alleen maar boarden en niet skiën, dus heb geen alternatief)

Bergen + Sneeuw = ❤

Nou dat was de voorlaatste dag al weer. Vandaag ben ik naar Zell am Ziller gegaan. Vanwege de lage temperaturen hebben de kanonnen afgelopen nacht aangestaan in Zell en Gerlos, jammer genoeg niet in Hochkrimml, wat voor een lekker laagje poeder kanonnensneeuw oo de pistes zorgde.

Na enkele afdalingen toch maar eens de dalafdaling gedaan. De sneeuw was hier het best van alle pistes maar wow die piste is echt goed steil. Wel een erg leuke piste maar alleen voor gevorderden!

Rond 12 uur veranderden de pistes alsnog in ijsbanen zoals voorgaande 2 dagen… Toen besloot ik om eens bovenaan de Krimml-Express te gaan kijken. De lift en piste zijn nog dicht dus het was een leuke wandeling. Op het stuk dat besneeuwd mag worden draaiden de kanonnen. Voor het steile stuk hebben ze 2 kanonnen achterop een pistenbully staan. De sneeuwlaag was zeker dik genoeg op het steile stuk. Ook op het pad kwam voor zover zichtbaar geen gras of stenen door de sneeuwlaag.

Na een Tiroler Gröstl heb ik 's middags nog een paar afdalingen gemaakt (tussendoor nog onderuit geboard door iemand, zag ik pas nog een leuk topic over) waarna ik met de gondel vanaf het middenstation terug naar beneden ben gegaan (piste was nogal ijzig nu).

Morgen misschien met mijn moeder samenskiën en anders nog even snel naar Gerlos.

null

null

null
null

null

PS Paul, snowboardleraar van mijn moeder, mocht je dit lezen dan krijg je nog de groeten van haar!

*bericht bewerkt door vic2000 op 29 dec 2016 21:54

#proudtobepartofleswintersporters

@Nelis Bedankt ik hoop het ook!

Tsja dan heb je weinig keuze… Hoe doe jij dat op ijzige pistes??

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 net als jij op ski’s denk ik, gewoon naar beneden! Je moet dan wel extra goed op je techniek letten. Want anders lig je zo op je gat. Uiteraard vind ik het fijner boarden op wat minder harde pistes.

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Ik vind dat bij ski’s gewoon wat makkelijker aangezien je 2 latten hebt, verlies je met 1 grip dan heb je de andere nog… Inderdaad dat is sowieso fijner!

#proudtobepartofleswintersporters

Lekker verslag Vic. Hoop dat ik deze winter ook nog in Zell kom. Die dalafdaling ziet er wel leuk uit. Zeker in de carnavalsvakantie.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO dankjewel! Die dalafdaling is inderdaad echt aan te raden, maar niet telaat op de dag… Verder heeft het gebied van Zell genoeg afwisseling voor een dag of een paar dagen.

Straks of morgenochtend plaats ik nog even de update van de laatste dag in de Zillertal Arena!

#proudtobepartofleswintersporters

Zit dan een week in Kaltenbach en Kennissen van mij zitten dan in Zell. Weet nog niet zeker of we een daagje daar heen gaan. Maar mocht het zo zijn dan wil ik zeker die dalafdaling een keertje doen.

Übung macht den meister!!!

@Vic2000 goede terugreis gehad? Over exact een week staan wij in Zillertal Arena. Mede door jouw verslag kunnen mijn vriendin en ik niet wachten om heen te gaan. We duimen dat die nordstau deze week nog even een vers laagje over de pistes uitstrooit. Een heel goed 2017 gewenst!

Bergen + Sneeuw = ❤

Hier nog even de laatste dag:

Nadat ik eerst een uur met mijn moeder geskied had ben ik snel naar Gerlos vertrokken. Daar nog even het dal ingeskied en de verbinding met Zell gecheckt (volgend weekend open?). Daarna moest ik snel terug om met mijn ouders bij de Plattenalm te lunchen. De middag heb ik op de Plattenkogel zelf besteed.

De sneeuw was veel beter dan voorgaande dagen. Op veel pistes was vers besneeuwd en ook de niet vers besneeuwde pistes waren veel minder ijzig dan eerst. Het was zoals voorgaande dagen weer zonnig met weinig wind, wel was het iets warmer dan de voorgaande dagen maar in de middag koelde het weer snel af.

In het gebied was het veel rustiger dan de voorgaande dagen, waarschijnlijk waren veel mensen al vertrokken. Door de goede sneeuw en de geringe drukte kon ik deze dag lekker doorskiën en was het een mooie laatste dag in de Zillertal Arena!

Vanaf maandag is het funpark overigens geopend, ze waren er vrijdag met 4 pistenbully’s aan het werk. De half-pipe bij Gerlos is ondertussen ookal geopend!

null

null

null

null

null

Dat was Oostenrijk, ik zie jullie graag terug in mijn komende verslag van Grindelwald in de Jungfrau Region.

#proudtobepartofleswintersporters

@RFKANGOO aah oke op die manier, dan is het afwachten! Als je de kans krijgt zou ik wel gewoon een dagje gaan natuurlijk!
@Nelis onze terugreis is zaterdag pas maar onze reis naar Grindelwald verliep goed ;)
Ik hoop het ook voor je maar dat komt vast goed, er staat een leuke hoeveelheid sneeuw voorspeld voor de komende dagen! Dankjewel en jij ook een gelukkig 2017 natuurlijk!

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 bedankt voor je verslag! Super dat je hier de tijd voor neemt. Ik zie uit naar je volgende verslag vannuit een heel ander gebied!

Momenteel ben ik in Ischgl, helaas geen tijd voor een verslag. Groeten

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie