Moeilijk geopende skigebieden kerst 2016

Hoewel het in sommige gebieden uitstekend skiën is op natuursneeuw en er ook gebieden zijn die hun kunstsneeuw voldoende op orde hebben gekregen, zijn er ook gebieden die echt moeten improviseren. Ik vind het zelf altijd wel leuk om te kijken hoe ze dat doen, vooral in die gebieden waar ik zelf eens geweest ben.

Zo viel mijn oog op Superdevoluy. Het is daar niet gelukt om voldoende sneeuw op de dalafdalingen te maken, dus gaat een heel beperkt deel van het hoge gebied open. Waarschijnlijk door een grote dump lang geleden, kan de bovenste lift - met alleen 2 zwarte natuursneeuwpistes - al wel open. Terwijl die juist vaak pas laat in het seizoen open gaat. Ze pompen dus met 3 liften skiërs naar boven, die zich dan op een paar pistes en met een paar liften moeten vermaken. En daarna moet je met de stoeltjeslift weer terug naar Superdevoluy, vanwaar je met de bus weer terug moet naar La Joue de Loup. Niet comfortabel allemaal, maar wel knap hoe ze dit allemaal bedacht hebben. Voor degene die het gebied niet kennen, heb ik het ook nog even op de pistekaart ingetekend.

null

Hebben jullie nog meer leuke voorbeelden van geïmproviseerd skiën dit jaar?

In Warth Schröcken 1 piste geopend door het gebrek aan kunstsneeuw installaties

Gang is alles

Espace Villard Correncon: maar liefst 1 kilometer piste open, denk dat dat de allerlaagste score is van gebieden met 100 km of meer op het noordelijk halfrond.

❄️

Zugspitz Arena opnieuw geteisterd!

null

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie