Omstandigheden / Last-minute

Afgelopen jaren ben ik steeds de week voor de kerstvakantie nog een week wezen wintersporten en dit is
in Val Thorens elke keer goed gegaan, dit jaar heb ik de week voor de kerstvakantie 17 tm 24 dec wederom vrijgehouden.

Dit jaar zou ik graag wat korter van 18 tm 23 gaan bijvoorbeeld, daarom zou ik liever niet verder dan 1000km willen rijden,
maar wel in een gebied zitten waar de pistes in ieder geval nog acceptabel zijn. Zelf kwam ik op Ischgl uit, ik snap dat niemand
weet hoe de condities daar volgende week zullen zijn, maar vanwege het feit dat het vrij hoog is lijkt me dit een redelijke keuze.

Heeft iemand hier nog ideeën over, of wellicht een goed alternatief?

Ik ga in januari weer, maar zou in december graag al even weggeweest zijn.

Zo de berichten op internet volgend, lijken Serfaus - Fiss - Ladis en Obergurgl - Hochgurgl me ook goede opties. Beiden zijn in die week nog niet druk en relatief goedkoop (zelfde prijsniveau als Ischgl denk ik, maar daar liggen nog veel stenen/steentjes op de piste schijnt het). Bijkomend voordeel van SFL is dat je er meer kans op zon hebt. Want ook al ligt er weinig sneeuw voor december: de dagen zijn kort en noordhellingen best donker.

SFL zou ik afraden; daar ligt nauwelijks sneeuw en is krap de helft geopend.

Ischgl is voor 2/3 open en op de reisverslagen die ik gezien hebt ziet het er erg goed uit.
Salzburgerland heeft afgelopen dagen wat sneeuw gehad; dus Saalbach of Flachau zijn ook redelijk goede opties.
SFL kun je wel extreem goedkoop heen (249 euro incl. 6 daagse skipas voor een appartement in t centrum. via Tui.nl)

Ik ben vorige week 4 dagen in Ïschgl geweest en was positief verrast van de kwaliteit van de sneeuw! Lange tijd al koud genoeg om de kanonnen in werking te zetten dus ze hebben daar al een goed pak op de piste geblazen. En wat mij nog meer opviel dat de kwaliteit van de sneeuw uit deze kanonnen echt alsmaar beter en beter word! Behalve enkele pistes (spijtig de lange 7 nog niet open) naar het dal zo goed als alle pistes open zelf de smokkelroute naar Samnaun was al open alleen het allerlaatste stukje naar de grote gondel was iets minder van kwaliteit maar eigenlijk is dit muggenziften. Dus ik zou zeggen spring in die auto en hop naar Ïschgl!!

Keep calm and take me to the mountains!!

Ik ben twee weken terug nog in Ischgl geweest en dat prima skiën. Toen ook nog een dagje in Solden geweest en daar was ook wel vrij veel open.
Vrijdag vertrek ik eerst naar Solden en daarna nogmaals Ischgl. Ik zou inderdaad hoog blijven eventueel gletsjergebieden. Het is wel lekker koud geweest, dus op de piste is het hoog overal wel goed door alle sneeuwkanonnen.

In Dienten am Hochkönig is het op dit moment lekker wit en het blijft koud de pistes zijn in prima condities en bijna alle liften zijn open.

Dienten Die Alte schule

Dank voor alle reacties tot zover!

Plaats een reactie