tips voor een leuk gebied in Oostenrijk rond pasen

Goedendag wintersporters,

Dit jaar willen wij graag met de pasen gaan skien. Iemand tips voor een leuk gebied in Oostenrijk waar het rond half april nog redelijk sneeuwzeker is en waar het ook kindvriendelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 dec 2016 20:52: titel verbeterd

Hallo Ronald,

In ieder geval Pitztal en Stubaital, sneeuwzeker en kindvriendelijk. Serfaus-Fiss-Ladis heeft in principe ook nog saizoen tot 23 April maar afhankelijk van het weer kann het daar eventueel tegen de middag niet meer zo goed zijn.
Hetzelfde met de Zillertalarena (Zell am Ziller, Gerlos, Königsleiten), in principe is skieen daar nog mogelijk tot 23 April.
Warth-Schröcken is Vorarlberg is denk ik ook goed mogelijk en lijkt mij met kinderen leuker als aan de andere kant in Lech.

Pitztal had ik ook naar gekeken. MAar weet niet goed of het geschikt is voor onze kinderen voor een paar dagen en dan voor het eerst zonder les. Ze hebben jaren les gehad in Achensee. Daar overal met leraar goed naar beneden komend (rood en zwart, nou ja zwart is het daar niet echt).

Warth, hoog genoeg voor die periode? Is een deel pas daar ook mogelijk voor alleen warth-schrocken zonder lech?

Koningsleiten lokt ons ook wel.

Ehrwald ligt ook wel lekker hoog met de gletscher daar. Denk dat het sowieso wel een last minute boeking gaat worden afhankelijk van de sneeuwcondities.

In elk geval bedankt voor je reactie.

Stubai Gletcher is erg leuk en niet moeilijk. Met de nieuwe 3S sta je vlot boven.

May the ski force be with you !!

Zo is dat CJA.

Ehrwald zelf ligt niet zo hoog…de Zugspitze wel, maar dat zijn niet heel veel pistes. Ik ben een keer een warme maartdag in Ehrwald geweest en de sneeuw werd snel zacht. Ik zou dat zelf niet op voorhand boeken voor april.

Obergurgl is denk ik wel een zekerheidje, Solden denk ik ook.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als last minute idd een optie is, lekker wachten nog en dan de beste optie kiezen. Warth kan je los kopen, je koopt dan de 3taler pas, kan je evt ook mee naar andere gebieden. Bij voldoende sneeuw zou ik in die hoek overigens eerder naar Damuls-Mellau gaan.

@CJAHulskamp @Pirmin @Roy83 @Userd
Alleen bedankt voor jullie reactie. Ik kan hier zeker wel wat mee. Roy ik bedoelde inderdaad de zugspitze om dan daar eventueel te skien maar zal je reactie zeker meenemen in mijn beslissing. De voorpret voor het boeken van een extra weekje skien is al leuk op zich :)

Wens iedereen een mooie winter toe!

Nauders lijkt ons ook wel erg leuk voor die paar dagen ligt natuurlijk vrij hoog. Maar hoe is het daar nog zo laat in het seizoen?

*bericht bewerkt door ronaldvr op 14 dec 2016 08:47

In die tijd is het gewoon afhankelijk van de omstandigheden, even kijken tzt. Nauders is overigens alleen Nauders tegenwoordig, Reschenpas is niet meer (mocht je dat nog niet weten).

@Userd dat wist ik inderdaad niet. Dank je.

Ehrwald zelf ligt niet zo hoog…de Zugspitze wel, maar dat zijn niet heel veel pistes. Ik ben een keer een warme maartdag in Ehrwald geweest en de sneeuw werd snel zacht. Ik zou dat zelf niet op voorhand boeken voor april.

Obergurgl is denk ik wel een zekerheidje, Solden denk ik ook.

Roy83 op 14 dec 2016 06:34

Zou inderdaad ook één van deze twee doen.

Misschien nog een vraag die kan bij het onderwerp domme vragen.
Nog winterbanden verplicht/nodig dan met pasen?

Iemand weet hoe het dan zit?

Houdt de winterbanden er wel onder. Die zijn nog verplicht in winterse omstandigheden. Het kan zomaar lekker sneeuwen. Die dooit wel weer vlot weg, maar als je net wil gaan ben je beter af met goede banden en zelfs eventueel kettingen. Kijk maar naar afgelopen winter, toen er half april nog bijna een halve meter viel.

Dat is inderdaad waar. Was ik helemaal vergeten. :) Bedankt. @Bennie

Misschien nog een vraag die kan bij het onderwerp domme vragen.
Nog winterbanden verplicht/nodig dan met pasen?

ronaldvr op 18 dec 2016 22:36

in AT tot 15-4 verplicht, langer als de omstandigheden daar om vragen. Dat laatste geldt voor DE ook, dus ja, winterbanden is toch wel nodig.

Ik weet dat het geen Oostenrijk is, maar de familiejam in Tignes in die week is echt een aanrader met kinderen. Tignes heeft in die periode nog erg veel pistes open, met vaak hele goede omstandigheden. Qua kilometers heb je sowieso een stuk meer tot je beschikking dan in Oostenrijk in die periode.

Born to Ride

Serfaus!

Uitermate kindvriendelijk en meer dan voldoende sneeuwzekere pistes.
De dalafdalingen en pistes die op het zuiden gericht zijn zullen normaalgezien wel al wat papperig zijn (of bij een warm voorjaar zelfs helemaal dicht), maar er is meer dan voldoende aanbod aan noord- en oostgerichte pistes die ook nog eens vrij hoog liggen: de meeste boven 1700 à 1800m en in het Masnergebied zelfs tot 2900m

In die periode ook al een pak rustiger, waardoor de vrij dure hotels plots een stuk goedkoper uitvallen

@Skiwi Serfaus is dan al deels gesloten, dus dat is geen optie meer… die sluiten namelijk 16 april.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 23 dec 2016 15:11

Born to Ride

@Skiwi Serfaus is dan al deels gesloten, dus dat is geen optie meer… die sluiten namelijk 16 april.

@Matthias123 Dit jaar toch niet hoor, SFL is open tot en met 23 april 2017: https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/winter/preise-saisonsze…

@Skiwi oke dan stond het verkeerd op de site die ik zag. Maar ook al is het nog open, dan nog zou ik SFL niet meer doen zo laat. 70% van de pistes ligt zuidelijk georiënteerd, ik denk dat alleen de masner dan nog redelijk is qua condities.

Born to Ride

70% van de pistes ligt zuidelijk georiënteerd, ik denk dat alleen de masner dan nog redelijk is qua condities.

Masner, Pezid, Scheid, Lazid, Komperdell, Waldabfarht, Plansegg oostkant en in Fiss Wald- en Puinz- en Sattelbahn en Fisser Nordseite liggen allemaal noord tot oost georiënteerd.

Enkel Arrezjoch, Plansegg westkant, Lawens, Sunliner en Köningsleithe omgeving en in Fiss de pistes onder het Schönjoch liggen direct op het zuiden. Dat is ver van 70% hoor …

Soit, puur naar pistekwaliteit kijkend zou ik zelf misschien eerder voor Ischgl of Sölden gaan, maar daar is de kindvriendelijkheid toch een pak minder en zal het nog een pak drukker zijn.
Nee, dan lijkt Serfaus alles in beschouwing genomen me toch een beter alternatief, zeker in de eerste week van de Belgische paasvakantie.

Tja ieder zn ding, ik zou in die situatie sowieso naar de familyjam in tignes gaan. Veel betere sneeuw, veel meer mogelijkheden, ski-in ski-out en heel veel fun voor de kids.

Born to Ride

Iedereen bedankt voor het delen van zijn en haar mening/idee. Kan ik altijd weer van leren.

SFL hadden we naar gekeken. Nu ben ik mij nog wel aan het kijken naar nauders. Lokt ons wel zeker qua prijs. We hoeven ook geen honderden km piste voor die paar dagen.

Eventueel vinden wij SEE ook wel leuk kan je volgens mij nog wel uitwijken, indien noodzakelijk, naar Ischl en Kappl.

Zoeken toch wel een redelijk prijs gunstig gebied, zoals bv nauders.

SFL hadden we naar gekeken. Nu ben ik mij nog wel aan het kijken naar nauders. Lokt ons wel zeker qua prijs. We hoeven ook geen honderden km piste voor die paar dagen.

Eventueel vinden wij SEE ook wel leuk kan je volgens mij nog wel uitwijken, indien noodzakelijk, naar Ischl en Kappl.

Zoeken toch wel een redelijk prijs gunstig gebied, zoals bv nauders.

See is heel vaak al dicht tijdens de paasvakantie. Is ook echt een klein gebied. Wel héél rustig.

Ik zou eens kijken naar Galtür: toch wel wat groter dan See, mocht het gesloten zijn kan je naar Ischgl en was telkens open in de jaren dat ik met de paasvakantie naar Ischgl ging.

Galtür is open en gunstig geprijsd omdat niemand buiten de Belgen paasvakantie heeft.
Ik ben er te vinden de eerste week van april.
Sneeuwcondities zijn super de eerste week van april. Zit ik nmlk elk jaar die periode.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Kleinwalsertal is een leuk gebied voor beginners, kan ook wel voor gevorderden en experts. Is kindvriendelijk door kleine liften en lopende banden en veel kinderlanden. Voor de allerkleinste is in het Aparthotel in Mittelberg een winterprogramma voor kinderen, s’ochtends skiën en s’middags naar de opvang. Kan je als ouder gewoon gaan skiën. Afgelopen seizoen lag er in eind april begin mei nog sneeuw. Dus met pasen ook wel. Weet niet of het gebied dan nog op volle toeren draait.

Ski you later!

Plaats een reactie