Telemark boot voor kleine schoenmaat: dan maar een damesmodel?

Hey,

Ik ben op zoek naar tweedehands telemarkmateriaal.

Telemarkshop.nl heeft me een aanbod doorgestuurd voor schoenen, ski’s en bindingen voor 250 euro uit de verhuur.

Op zich een goede deal denk ik. Alleen zouden de schoenen een damesmodel zijn, aangezien ze niks anders hebben in mijn maat (25.5 skischoen of 40 schoen).

Nu zou ik dat voor skischoenen niet doen, maar aangezien telemarken nooit mijn “full-time” bezigheid gaat zijn op skivakantie valt het misschien te overwegen. Het alternatief is 400 euro neerleggen voor nieuwe telemarkschoenen, wat me te duur is. Verder vind ik nergens telemarkmateriaal tweedehands dus wellicht is het de enige optie.

Wat denken jullie?

*bericht bewerkt door Arnh op 09 dec 2016 13:34

Misschien de vraag ook op wepowder stellen. Daar lopen wat telemarkers rond.

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb maat 42 telemark schoenen en dat is ook een damesmodel. Kan helemaal geen kwaad. Grootste verschillen zijn volgens mij een lagere uitsnijding bij de kuit en mijn verwachting is dat ze iets minder stijf zijn. Ik heb ze overigens tweedehands gekocht.

Telemarken heb ik nog nooit gedaan. Mijn ervaring met ski- en langlaufschoenen in het algemeen is dat damesmodellen vaak smaller zijn dan herenmodellen. Ik ben een dame met grote voeten en veel merken maken hun damesschoenen maar tot maat 40 (mondopoint 26,5), waardoor ik dus vaak herenmodellen moet proberen. Die zijn voor mij vaak te breed. Als je dus relatief smalle voeten hebt, denk ik dat een damesmodel je wel zal passen.

Plaats een reactie