Busreis Espace Killy 4 t/m 11 maart – wie wil?

Begin maart wil ik een weekje naar Espace Killy (bij voorkeur Tignes Le Lac of Val Claret), omdat ik dat gebied geweldig vind voor skiën op en naast de piste. Ik ben er al 4 jaar niet meer geweest, dus het wordt weer tijd ;)

De week staat vast wat mij betreft (i.v.m. werk), het skigebied ook. Omdat je daar ski-in/ski-out kan zitten en gedurende de hele week de auto dus niet nodig hebt en omdat het ver rijden is en qua tol best duur, heb ik eens zitten kijken naar een busreis. Prijstechnisch is een pakketreis met bus van Sunweb of Bizztravel een stuk goedkoper dan iets met eigen vervoer. Bovendien hoef je dan niet zelf te rijden en kan je ’s nachts in de bus slapen (en kom je dus wat uitgeruster aan). Bovendien heb je twee extra skidagen (de zaterdagen). Vertrek zou dan dus zijn aan het eind van vrijdagmiddag (3 maart), terugkomst in de ochtend van zondag 12 maart. En daar tussenin dus 8 skidagen in dit prachtige gebied.

Ikzelf ben 35, ervaren skiër op de piste, geen echte beginner meer off-piste. Ik hou van kilometers maken, maar dat is geen doel op zich. Off-piste skiën is ook geen doel op zich trouwens, maar vind ik wel erg leuk om te doen. Dus als de omstandigheden ernaar zijn en het gezelschap leent zich ervoor (ook qua kennis etc.) dan doe ik dat graag. Een gids huren behoort tot de mogelijkheden, maar hoeft niet (ik ga ook graag zelf op stap, maar wel met alle nodige maatregelen en voorbereidingen).

Après-ski op de hoempa-manier bij La Folie Douce (of vergelijkbare tent) is niet mijn ding; ik drink in het appartement wel een wijntje. ’s Avonds samen koken vind ik prima, maar een paar keer uit eten ook.

Wie vindt het leuk om mee te gaan? Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen van grofweg mijn eigen leeftijd (zeg 25-40 jaar); man of vrouw, skiër of boarder maakt mij niet zo veel uit. Maar wat ervaring is wel fijn, want ik cruise graag op tempo.

Heb je interesse? Stuur een PM.

@Gigi. Dat ga ik in mijn achterhoofd houden. Ik ben er zelf al in januari en neem exact de dezelfde busreis als jij van plan bent. Alleen vanwege het feit dat je 2 volle zaterdagen erbij hebt. 2x Espace killy in een seizoen is zeker geen straf

Het weekend van 4 maart is in Tignes de Worldcup finale van het Freestyle skiën… altijd leuk om te kijken.

http://en.tignes.net/what-to-see-do/events/sfr-freestyle-tou…

ik ben gevorderd snowboarder van 39 en je hele verhaal bevalt me wel
espace killy net even gecheckt en ziet er super uit
praktische vraag, ben je van België?

Nee. Ik kom uit Nederland. Maar dat mag de pret niet drukken, toch?

Hee Gigi

Ik zoek ook nog een groepje. Ben een ervaren en rappe boarder, 34 jaar en kom uit Groningen.
Lange tochten maken lijkt me leuk, beetje actie en tempo.
Ben zelf ook niet zo van apreski, maar ben wel goed gezelschap.

Groet Mark.

@Wim4Snowboarding en @Mark8217 hebben jullie ook interesse in off-piste? En zo ja, kunnen jullie dan zelfstandig op pad met de juiste kennis en materiaal? Niet dat dat een breekpunt is, maar vind ik wel fijn om te weten.

dat van belgië was een puur praktische vraag, met het oog op samen boeken/reizen…
mbt off piste zal ik niet beantwoorden aan je vraag; ik heb dat wel al gedaan onder begeleiding v/e lesgever met tips over hoe en wat, maar alleen waag ik me dan gewoon op de stukken die ik ken, dus juiste kennis en materiaal: nee

Denk ook niet dat ik juiste kennis en materiaal heb. Wat noem je offpiste, net naast de baan of boven in de berg een onontgonnen stuk. Heb ik wel eens gedaan maar dat liep op gegeven moment dood en toen moesten we een stuk omhoog klimmen. (zwaar!)
Is wel leuk maar ligt ook aan het lawinegevaar of dat verstandig is…

Er is in Espace Killy genoeg off piste te doen zonder begeleiding.

Zeker, maar dan wel met voldoende voorbereiding, de juiste keuzes qua hellingen (hellingsgraad, oriëntatie) en afgestemd op de condities en het lawinegevaar.

@Gigi Klopt wat je zegt. Veiligheid voor alles. Ik bedoel dat er genoeg off piste te skiën is zonder een gids en er zijn genoeg zones zijn die gecontroleerd worden door de pisteurs.

@Gigi Klopt wat je zegt. Veiligheid voor alles. Ik bedoel dat er genoeg off piste te skiën is zonder een gids en er zijn genoeg zones zijn die gecontroleerd worden door de pisteurs.

Jamie010 op 27 dec 2016 10:54

Dat is één van de redenen voor mij om weer eens naar dat gebied af te reizen. Jij gaat in januari toch? Ik verwacht een verslagje dan…

Ik ga idd 13 januari en hoop dat er wat sneeuw bijvalt zodat we kunnen spelen in de sneeuw. Hou je op de hoogte.

@Wim4snowboarding en @Mark8217

Hebben jullie nog steeds interesse in die week in Tignes? Zo ja, kunnen jullie mij dan contactgegevens sturen via privébericht? Dan kunnen we concrete mogelijkheden bekijken. Pakketreis of los appartement en skipas, met busreis of eigen vervoer (ik heb een auto uitgerust voor de winter en een skibox, dus kan allemaal; het is ook vooral een kwestie van voorkeuren en kosten).

Laten jullie het weten?

@Mark8217 en ik zijn nu concreet aan het kijken naar deals in Tignes. Nog meer gegadigden? We kijken nu overigens naar een reis met eigen vervoer, maar de bus is ook nog steeds een optie.

Zijn er nog anderen die mee willen? Ervaren skiër/boarder, in de dertig ongeveer…
@Jamie010?

*bericht bewerkt door GiGi op 09 feb 2017 23:46

Tignes was weer in januari echt te gek.
De busreis viel me eigenlijk wel mee.@Gigi ik ga niet mee met jullie. Waarschijnlijk ben ik dan in Frankrijk en heel mss wel in de buurt. Als je nog tips wilt hebben Let me know. Als ik in de buurt ben, vind ik het wel leuk om een dagje Tignes samen te doen.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 10 feb 2017 00:36

Geboekt!
@Mark8217, @btbt en ikzelf gaan lekker naar Tignes val Claret. Rond Point des Pistes is het geworden.

Dit topic kan gesloten worden.

Have fun

sorry voor de late reactie, maar doordat ik odt met een ander groepje geboekt heb, keek ik hier niet meer…
veel plezier!

Geen probleem. Jij ook veel plezier

Ik lees graag mee. Ik heb geen eigen vervoer. Ik ben 52 maar daar merk je niks van ?

Meelezen mag, maar we hebben al geboekt en de auto is vol…

Oh haha goed om te weten

Plaats een reactie