nederland in sneeuwchaos

Vandaag 10 jaar geleden, was vooral overijssel in de ban van enorme sneeuwchaos.De eerste sneeuw viel al in de vroege ochtend in
twente, en de buien breidden zich snel uit. Het treinverkeer lag plat, de autowegen stonden lange files.
Mensen die standen, en niet thuis konden komen, overnachten in sporthallen ed. Haaksbergen en omgeving zitten dagen zonder stroom,
en verwarming. Agregaten waren niet aan te slepen, en vooral voor bv bejaardenhuis. En het was een hele klus omdat daar te krijgen
omdat vervoer bijna niet mogelijk was.
Telefoonverkeer was niet mogelijk, ook was er natuurlijk geen tv, om te volgen hoe de het in de rest van nederland was.
onze zoon zou met de trein van tilburg naar huis komen, maar kon hem op geen enkele manier benaderen.Gelukkig had hij op de radio al gehoord hoe het hier was, en was in tilburg gebleven. Maar hij kon ons ook niet bereiken,omdat te laten weten.

Ik woon en werk in Twente en kan mij die vrijdag nog goed herinneren, van Hengelo (OV) naar Enschede duurde meer dan 7 uur, collega uit het westen had het geluk dat hij de hond van vrienden bij zich had omdat hij er op moest passen. Terug naar huis lukte niet meer dus mocht hij op zoek naar een hotel waar ze hem en de stinkende viervoeter wilden ontvangen. In de stad 's avonds vrij rustig, maar wel gezellig met al die sneeuw! Daarnaast ook veel schade aan meerdere gebouwen waar daken waren ingestort.

Was dat niet al elf jaar geleden? In 2005 toch?

Click. Click. Peace

Ik kan het mij ook nog als de dag van gisteren herinneren. Ik woon in Enschede en de sneeuwhoeveelheden waren voor Nederlandse begrippen ongekend. Helaas heb ik geen foto meer, maar de sneeuw kwam tot de motorkap van de auto voor het idee. Een goede 40cm is er die dag wel gevallen.
En inderdaad, het hele openbare leven lag stil.

*bericht bewerkt door Thomas op 25 nov 2016 16:34

Even a bad day skiing is better then a good day at work


Nieuws toen van TV Gelderland…
Laat die winter maar komen. Ben er klaar voor

Zeker een plaatselijke bui geweest?? Kan me niet herinneren zoveel sneeuw te hebben gehad.

Übung macht den meister!!!

@Jesper @Jorian @HenriS @Sneeuwkabouter @Svennoo
Kijk dit kan dus alleen in het mooie Twente. Hier valt in ieder geval wel sneeuw, en als het hier sneeuwt dan sneeuwt het goed. Dit is weer een reden waarom jullie mij niet belachelijk hoeven te maken omdat ik uit Twente kom. g’dumme.

*bericht bewerkt door Joostw op 25 nov 2016 17:53

A winter without powder isn't a winter!

Ik kan me hier in Tilburg niet herinneren dat er 40 cm is gevallen…misschien 10 tot 15 hooguit :P

Was dat niet al elf jaar geleden? In 2005 toch?

Rogier op 25 nov 2016 16:22

@Rogier, je hebt gelijk, het was 2005.

Plaats een reactie