Skihal Oss

Er zijn blijkbaar plannen voor een nieuwe skihal:

http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/ski%C3%ABrs-w…

Ik ben benieuwd. Als het echt zo’n lange baan wordt zou dat leuk zijn.

Plannen lijkt me een beetje te voorbarig. Citaat: “Als het aan een groepje enthousiaste skiërs ligt, krijgt Oss binnen enkele jaren een fraaie overdekte ski-helling binnen de gemeentegrenzen.”

Wel interessant, ik woon in die hoek. Het is nu zo dat zowel landgraaf, zoetermeer en bijvoorbeeld bottrop allen langer dan 1:30 rijden is! Dus een fatsoenlijk alternatief in de buurt zou welkom zijn.

Begrijp me niet verkeerd, mij lijkt het ook een heel tof idee. Maar 100 meter hoog en 600 meter lang… das is niet alleen prijzig om te bouwen (en te runnen), maar als 70 meter hoogte in Zoetermeer al jarenlange protesten en vergunning-gevechten heeft gekost, zou dit dan makkelijker gaan? Natuurlijk, het levert werkgelegenheid op, extra (dagjes)toeristen etc. Maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat dit doorgaat. Tenzij ze in Oss ook een grote vuilnisbelt hebben waarvan ze niet weten wat ze ermee aan moeten?

Het klinkt inderdaad ambitieus. Er ligt wel een heuveltje maar die is lang geen 100 meter hoog.

Ik heb de eer om in Oss te wonen, enige optie denk lijkt mij de oude grasmat van Henk Heijmans. Maar die is geen 600 meter lang. Ben benieuwd!!

Niks beter dan sneeuw

Een iets (niet veel) uitgebreider bericht:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2578351103/Op+de+lange+lat…

De grasmat ligt eral, uden (de schans) krijgt een nieuwe en verkoopt de oude grasmat aan oss door opzich niks mis mee. Maar denk niet dat er in oss skihal komt. Ook heeft oss dat witte tapijt wat langs de “grasmat” ligt was zogenaamd helemaal super nieuwste van t nieuwste… maar t skiet voor geen meter je moet zowat buikschuivem om naar beneden te komen.

het is lang geleden hoor, dat we matten aan Oss hebben verkocht…

overigens ben ik het eens met dat witte tapijt… dat gaat echt voor geen meter

Zou heel mooi zijn, maar echt concreet is deze roddel niet…

De grasmat ligt eral, uden (de schans) krijgt een nieuwe en verkoopt de oude grasmat aan oss door opzich niks mis mee. Maar denk niet dat er in oss skihal komt. Ook heeft oss dat witte tapijt wat langs de “grasmat” ligt was zogenaamd helemaal super nieuwste van t nieuwste… maar t skiet voor geen meter je moet zowat buikschuivem om naar beneden te komen.

ambervh op 22 nov 2016 16:02

Maar het gaat toch over een indoor sneeuwbaan neem ik aan (en dus niet een matten-baan)?

Op de Vorstengrafdonk is nog ruimte genoeg om zoiets te bouwen, heb wel mijn bedenkingen of deze er gaat komen gezien de gemeente Oss niet snel haar portemonnee trekt voor sport/ontspanning.
Desalniettemin zou het mooi zijn als ik voortaan in mijn eigen stadje kan gaan skiën!

Dit zou leuk zijn, maar verwacht er eerlijk gezegd nog niet heel veel van. Dit soort initiatieven duurt jaren, zijn kostbaar en moeilijk rendabel. Met Oss, Uden en Den Bosch heb je wel een potentieel, maar is dit dan gelijk de doodsteek voor De Schans in Uden, Alpine World te Oss en het Indoor ski en snowboard centrum in de Vliert in Den Bosch?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

In het Brabants Dagblad stond een wat uitgebreider artikel met wat meer informatie.

Als ik het Brabants Dagblad mag geloven is met name het probleem dat de ruimte onder de skibaan opgevuld dient te worden. Ze zijn in gesprek met verschillende partijen om dit opgevuld te krijgen, valt ook niet mee denk ik om zo’n enorme ruimte op te vullen.

Verder zijn volgens mij de plannen ook nog erg pril. Aangezien ik woonachtig ben in de regio zou ik er alleen maar blij mee zijn! Ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

null

*bericht bewerkt door Job op 23 nov 2016 13:54

qua ligging spreken ze heel wat meer Nederlanders aan dan Landgraaf, de loze ruimte eronder staan ondernemers denk ik voor te springen.

mocht het doorgaan zal dit een erg grote concurent zijn voor Snowworld, zowel Landgraaf als Zoetermeer, de ligging in Oss is echt perfect.

mensen uit het noorden die denk ik liever de a50 afrijden dan via de randstad naar Zoetermeer, mensen uit Utrecht die kunnen kiezen tussen Zoetermeer of Oss zullen dan voor de lengte gaan en Oss kiezen. Duitsers die vanuit de grens bij Arnhem even snel komen skien etc.

dus ik denk echt een zeer rendabel projectje. En met de skivereniging in Oss die volgens mij best actief is en heel wat investeerders heeft zeer aantrekkelijk & met subsidie van gemeente Oss moet dat goed komen.

je hebt nu verder niet veel in Oss dus de gemeente zal hier zeker zijn steentje in bijdragen, infrastructuur in Oss ( weg van de toekomst ) is er ook perfect voor en zelfs beter dan Landgraaf of zoetermeer.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 25 nov 2016 11:57

don't count the days, make the days count !

Qua ligging is het sneller vanuit het noorden, maar als er toch een nieuwe hal moet komen hoop ik dat er 1 in het noorden komt. Vanuit Groningen is het al gauw 2,5 uur rijden naar Zoetermeer of 3,5 naar Landgraaf waardoor we hoogstens 1 a 2 keer per jaar gaan.

Er waren plannen in Groningen om boven op de vuilnisbelt te bouwen, maar helaas zijn die plannen in de kiem gesmoord.

Plaats een reactie