Met welke auto naar wintersport???

Morgen de eerste keer richting de sneeuw met de vervanger, een 2016 Honda Civic Type R op Dunlop winterbandjes en een set Rud Centrax kettingen in de koffer:

FORZAM op 9 nov 2016 21:50

En hoe was dat @FORZAM? Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn Megane RS en ben benieuwd hoe ie sneeuw kan hebben. Nog zoeken naar een gemakkelijk te monteren set kettingen.

StephRS op 2 jan 2017 09:13

Tja, de 5cm sneeuw die ik tegengekomen ben op de Fernpas en de Kaunertaler Gletscherstrastraße. waren geen probleem voor de winterbandejes zolang je niet als een malloot al het koppel ook effectief probeert te gebruiken.

Sinds zaterdag ook terug van een weekje Skiwelt/Kitzbuhel/Saalbach, maar ook daar geen sneeuw van betekenis. Op de terugweg wel een recordverbuik van 7.4L/100km neergezet. (Rustig op cruise-control getoerd, was niet gehaast.)

Volgende week donderdag of vrijdag nieuwe kansen om er eens echt mee door de sneeuw te ploeteren, dan gaan we met twee Type-R’s richting La Rosiere. (Als het daar tegen dan eindelijk eens wil sneeuwen.)

5 cm is ook niet echt iets te noemen. Het ligt er ook maar net aan waar je eindbestemming ligt. De terugweg is altijd minder, maar met 7.4 / 100 moet dat een lange rit zijn geweest … ;-)

La Rosiere moet een mooie route zijn, als het een beetje wilt sneeuwen … Enjoy!

@HV180 Gaaf, jarenlang met Defenders gereden, vooral met de V8 was het lachen. Vooral in Nederland en Ardennen mee gereden. Benzineverbruik is minder, maar er zat gelukkig ook een gastank in. Leuk om de eerste jaren na het behalen van mijn rijbewijs rijervaring in op te doen! Voor de wintersport toch ook wel ideaal, nooit problemen met teveel sneeuw! Totdat de lokale autoriteiten de wegen sluiten natuurlijk ;)

Marijnt op 2 jan 2017 09:24

Land Rovers blijven mooie wagens. Afgelopen zomer ruim 4500 km met onze Discovery door IJsland gereden. Daar leer je wat je auto niet allemaal kan doen.

May the ski force be with you !!

5 cm is ook niet echt iets te noemen. Het ligt er ook maar net aan waar je eindbestemming ligt. De terugweg is altijd minder, maar met 7.4 / 100 moet dat een lange rit zijn geweest … ;-)

La Rosiere moet een mooie route zijn, als het een beetje wilt sneeuwen … Enjoy!

StephRS op 2 jan 2017 09:40

Tja, op zo’n drukke dag kan je ook in Duitsland links niet vaak meer echt doorrijden, dus dan moet je echt al elke keer weer vol op het gas gaan om je gemiddelde snelheid hoog genoeg te houden. Als ik dan bedank dat dat me toch makkelijk een extra tankstop zou vragen en een stuk vermoeiender met meer kans op een ongeval met zich meebrengt zet ik me wel gewoon rechts en kom ik een uurtje later thuis.

Het hardrijden houd ik wel voor wanneer de baan leeg is of met één van de circuitspeeltjes.

De droom voor volgend jaar …

null

Dit jaar opnieuw met de X5 40d op weg. Ruim genoeg voor ons gezin. Zeker met de dakkoffer erop! Lekker 4x4 met goeie winterbanden erop. Laat de sneeuw maar komen!

Een lease bak met een baksteen op het gaspedaal!

Afgelopen 5 jaar in Hyundai IX20 en daarvoor 6 jaar Opel Agila. Met zijn drieën met baggage en zonder hutkoffer. Paste altijd.
Dit jaar gaan we met zijn vijven in auto van vrienden met hutkoffer. Ik geloof dat het een Renault is… Zondag proef gereden en hij schakelt voor geen meter… ben benieuwd

*bericht bewerkt door Papegijs op 14 feb 2017 16:26

Papegijs

Ik heb een 7-zitter als leaseauto. Zeeën van ruimte voor kinderen en bagage. Door de middelste stoel neer te klappen zou ik makkelijk zonder skibox kunnen doen.
Echter, ik rijd de auto niet privé :(

Merk en type was ook niet mijn keuze. Hij was ‘over’, maar ik moet toegeven dat het heerlijk rijdt en nog bijzonder zuinig ook (2.0 diesel met gemiddeld verbruik 1:20).
Alleen was het me niet waard om een kleine €4.000 netto bijtelling per jaar te betalen voor alleen een week wintersport.

Dus gaan we met een geleende XC60. Ook geen straf. Verbruikt een stuk meer (T5 met skibox), maar staat nog steeds niet in verhouding met de bijtelling…

Skoda Fabia Combi (station) met Hapro Traxxer 6.6 skibox.
Kunnen genoeg meenemen in ieder geval. Zelfs met twee kids (1 en 4 jaar).
Babybedje en kinderstoel zijn aanwezig in ons Gästehaus. Dus die laten we lekker thuis.

Niet lullen, skiën!!!

Bmw 740d (januari 2017). Doet het prima. Vorig jaar 3x mee naar de wintersport gegaan.

Mercedes G65 AMG.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/e652786cde7d97c4cd1f7845...

Wij met die witte 😉

May the ski force be with you !!

Mercedes G65 AMG.

DrPhil op 2 jan 2018 18:25

Toch wel de Final Edition

May the ski force be with you !!

Wij met een camper. Wat mij betreft eens maar nooit weer. Ik ben gek op onze camper maar nu word ik stapelgek met 3 kinderen, al die natte spullen en zo weinig ruimte. Als we weer met zijn allen gaan huren we wel een appartementje.
De reis was wel heel comfortabel trouwens, rustig met 110 km per uur, iedereen plek zat en 2 overnachtingen onderweg.

Mercedes G65 AMG.

DrPhil op 2 jan 2018 18:25

Toch wel de Final Edition

CJAHulskamp op 2 jan 2018 18:31

Nee, een witte.

Mijn vrouw heeft helaas de zesasser meegenomen met de scheiding.

Cayenne Turbo. Af en toe wit.

Moet voor ons wel een verademing worden de autoreis naar de sneeuw. Ben in oktober overgestapt van een Alfa Giulietta naar een BMW 3 serie Touring, dus veel meer ruimte 😁

Mercedes G65 AMG.

DrPhil op 2 jan 2018 18:25

Lekker Phil! Ik wist het 😁

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet voor ons wel een verademing worden de autoreis naar de sneeuw. Ben in oktober overgestapt van een Alfa Giulietta naar een BMW 3 serie Touring, dus veel meer ruimte 😁

franksplinter op 2 jan 2018 19:30

Vergeet de kettingen niet, want rwd is in de sneeuw alleen prettig als de motor op de juiste plaats is gemonteerd: achterin.

Wij rijden een Mercedes V-klasse. Ideaal voor ons gezin, maar k wordt niet altijd blij van die achterwielaandrijving.

Dit jaar een lastige keuze kwa vervoer naar de bergen. Het was eerst de planning om met mijn Ford Fiesta ST182 te gaan. Ruimte genoeg voor 2 man+ bagage maar toch wel spijkerhard. Nu voor een weekje van auto geruild met men ouders. Een Volvo C30 D2. Heerlijk confortabel en een tikki zuiniger. Wel minder snel maar dat nemen we voor lief

Dit jaar een lastige keuze kwa vervoer naar de bergen. Het was eerst de planning om met mijn Ford Fiesta ST182 te gaan. Ruimte genoeg voor 2 man+ bagage maar toch wel spijkerhard. Nu voor een weekje van auto geruild met men ouders. Een Volvo C30 D2. Heerlijk confortabel en een tikki zuiniger. Wel minder snel maar dat nemen we voor lief

rvkasper op 2 jan 2018 19:47

Een fiesta spijkerhard? Heb je er een ander onderstel onder laten zetten (en zo ja: waarom dan)?

@DSvier
De enige juiste plaats voor puristen is in het midden. 😀👍

@DSvier
De enige juiste plaats voor puristen is in het midden. 😀👍

Drikus op 2 jan 2018 20:05

Nee. Veel te simpel.

Voor de 10e maal met mijn nu 3e Honda CRV AWD naar Les Menuires. Nu voor het eerst met automaat. Al het eigen materiaal kan keurig binnenboord.

Hen48

@DSvier, een Fiesta ST is hothatch met circa 200 pk. De mijne is ook nog ligt verlaagd met eibach veren. Heerlijk autotje maar een ritje Enschede/Rotterdam ben je behoorlijk door elkaar geschud. Die 900 km naar Mayrhöfen lijkt me de Volvo de betere keuze

Moet voor ons wel een verademing worden de autoreis naar de sneeuw. Ben in oktober overgestapt van een Alfa Giulietta naar een BMW 3 serie Touring, dus veel meer ruimte 😁

franksplinter op 2 jan 2018 19:30

Vergeet de kettingen niet, want rwd is in de sneeuw alleen prettig als de motor op de juiste plaats is gemonteerd: achterin.

DSvier op 2 jan 2018 19:36

Die liggen al klaar. Vond het met de sneeuw in NL al wennen 😁

@DSvier, een Fiesta ST is hothatch met circa 200 pk. De mijne is ook nog ligt verlaagd met eibach veren. Heerlijk autotje maar een ritje Enschede/Rotterdam ben je behoorlijk door elkaar geschud. Die 900 km naar Mayrhöfen lijkt me de Volvo de betere keuze

rvkasper op 2 jan 2018 20:15

Als je andere veren monteert, moet je ook de dempers aanpassen, want anders rijdt hij niet goed meer.

Ik weet verder wat een ST is hoor. En die is niet spijkerhard. Zelfs niet met Eibach veren. Die zijn progressief, dus dat valt reuze mee.

De Volvo zal wel comfortabeler zijn.

Plaats een reactie