Goedkoper Skigebied met gondellift

Ikzelf kan niet goed skiën. Mijn man en 2 van de 3 kids kunnen dit al “relatief” goed. Nu zijn wij nog maar 3 keer gaan skiën en heb ik super lang moeten zoeken om een skigebied te vinden die goedkoop is en waar een gondellift is. We kwamen uit in Valfrejus en La joue du loup. Vorig jaar had ik geboekt in een gebied waar op de foto een gondel lift stond maar bleek dat dit van skigebied ernaast was (zo’n klein uur rijden).
Ik heb echt schrik om die stoel van te gaan en vind het ook veel gemakkelijker met de kleinste in een gondellift. Mijn mama die helemaal niet skiet gaat ook alleen eens met een gondel mee naar boven. Kunnen jullie mij tips geven?
Eerder vroeg iemand om domeinen met veel liften, ik vraag eigenlijk maar één, liefst in Frankrijk.
Bizztravel en Winttertrex zetten me eigenlijk vast bij Valfrejus en La joue du loup, maar ik hou ervan om verschillende plaatsen te bekijken. Alle tips zijn welkom!

La Grave :), sorry, beetje flauw.

Wellicht een optie om eerst met wat lessen met de verschillende liften vertrouwd te raken?

Als je met cabine omhoog wilt en relatief eenvoudig terug zou je Fieberbrunn (AT) kunnen overwegen. 2 gondels die gewoon met een lekkere blauwe piste terugvoeren naar het dorp.

*bericht bewerkt door evr66 op 27 okt 2016 14:21

Edwin van Riel

La norma?

Vanuit Chatel kun je met de cabinelift omhoog. Op het plateau boven Chatel liggen voornamelijk sleepliften, ik neem aan dat je die ook niet zo’n probleem vindt. Veel te bezoeken in de buurt, snel aan te rijden. Het skigebied (portes du soleil) is enorm maar je kunt ook een pas voor alleen Chatel kopen.

Er zijn wel meer bestemmingen waar meer/veel gondels zijn maar ik mee met @evr66:

Wellicht een optie om eerst met wat lessen met de verschillende liften vertrouwd te raken?

evr66 op 27 okt 2016 14:19

Frankrijk en een gondellift als startpunt?

Bijna alle Franse gebieden van +100km. Als je het zelf organiseert (met de bus) kom je goedkoper uit. Wel opletten met Franse dalafdalingen: zijn meestal rood, donkerrood in de namiddag of zwart.

Zoek eerst een (goedkope) busmaatschappij, zie naar waar die allemaal rijden. En begin pisteplannetjes uit te pluizen. Veel plezier

Wij gaan steeds met auto, dus dit drukt reeds de prijzen. Bij Sunweb, bizz en wintertrex vind ik steeds betaalbare vakanties maar bijna 3/4 hebben geen gondellift hoor.

Willingen!
Of Kleinwalsertal met de Parsennbahn
Ehrwald is ook nog een optie misschien

Edit: ik zie dat je naar Frankrijk wilt. Praloup heeft twee gondels, La Foux d’Allos heeft er ook in ieder geval een.
Chatel is ook een optie, of het goedkoop is hangt een beetje van je accomodatiewensen af.

La Clusaz kan ik nog tippen met diverse gondels o.a. naar het beginnervriendelijke Beauregard.

*bericht bewerkt door Hessel op 27 okt 2016 15:35

Je kunt nog naar een dealtje voor Alpe d’Huez zoeken. De ruim opgezette centrale alp is ontsloten met gondels en biedt veel eenvoudige pistes, en je kunt helemaal naar 2700m en weer terug via blauwe pistes. Ook Oz-en-Oisans is dan een verblijfoptie, met gondels ontsloten en met een goed te doene toegang tot het dorp.

Als jullie met eigen vervoer gaan en gondelliften zijn een must, overweeg dan eens Kronplatz in Italië. In Frankrijk kom je bijna nergens onder de zitlift uit. Er is vast nog wel een betaalbaar onderkomen te vinden als je nu de VVV benaderd.
Overigens zou ik vooral eens in alle rust oefenen. De nieuwere liften met langzame uitstap zijn helemaal zo moeilijk niet meer, en de uitstappen vaak een stuk vlakker. Het is vooral een kwestie van weer vertrouwen opbouwen na een paar vervelende ervaringen.

Obergurgl? Daar kun je echt ver komen zonder stoeltjes…al moet je dan wel soms wat lastiger pistes kunnen nemen om het helemaal te kunnen benutten…

Maar wat is het probleem met stoeltjesliften? Als je daar iets aan kan doen (skilesje?) dan lijkt me dat veel beter.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Morzine, alleen niet heel goedkoop. Maar met wat zoeken wel een betaalbare accommodatie te vinden. Gondellift in dorp richting les gets. Dat deel kent ook mooie blauwe pistes. Boven aan gondel stukje lopen en dan ook leuk restaurantje.

Niet goedkoop, maar als je een hekel hebt een stoeltjesliften, als niet skiër je hart op wilt halen en tussen de middag toch “samen” wilt lunchen zou ik eens naar Grindelwald (CH) kijken. Dat hele gebied wordt ontsloten met treintjes en gondelbanen. Alleen de echte skipistes hebben stoeltjes liften. Voor niet skiërs is er een “wandelpas”

Rob

La Norma? Dan kan je met een hele makkelijke groene piste weer naar beneden. Kan je wel sleepliften nemen, zo niet waarom neem je geen les om het te leren? Je ontneemt jezelf zo heel veel skiplezier lijkt mij.

In Frankrijk, niet zo groot en dus meestal ook niet zo duur en met gondelliften:

  • Auron
  • Super Besse
  • Chamrousse 1650
  • Isola 2000
  • La Clusaz -> veel bereikbaar met gondel, leuk en gezellig dorp. Wel wat duurder, maar ik denk een goede keuze voor jouw gezelschap.
  • Megeve (ook wat prijziger)

De meeste van deze bestemmingen zijn vooral onder Fransen populair. Je vindt ze dus niet zo snel via (Nederlandse) touroperators. Boeken doe je dan het makkelijkst via de site van het dorp.

wat dacht je van Lungau? Ik heb gisteren net een huis gecanceld voor de voorjaarsvakantie in St Michael (7 persoons, 690 euro), ferienhaus Angerer, dus als je snel bent kun je die op booking.com nog boeken. Skigebied is niet duur, en je gaat met de gondel naar boven. Het is alleen wel Oostenrijk…

*bericht bewerkt door Anki op 28 okt 2016 10:06

Welliswaar Oostenrijk maar het gebied van Kaprun (Kitzsteinhorn) heeft ook heel veel gondels waarmee je tot het hoogste puntje kunt komen.
Er liggen bovendien een aantal zeer mooie pistes bovenop de gletscher (nrs 1 en 4), die een geleidelijke helling hebben. Ondanks dat de 4 als rood staat aangeduid is deze zeer goed te doen voor beginners doordat hij zo strak en recht is, en helemaal niet zo stijl.
Zie hier de pistekaart:

null

*bericht bewerkt door sjorsdk op 28 okt 2016 10:09

Amai! Super bedankt voor alle tips! Er zijn een paar mooie aanbiedingen! Nogmaals bedankt!

Plaats een reactie