Uitsteken snowboardschoenen buiten snowboard (zie foto)

Ik zie nou niet echt een probleem of eigenlijk gewoon goeen probleem, of je moet haaks over de piste gaan. In dat geval wil ik je wel sponsoren :-)

Meer dan acceptabel dus. . . . . . . .

@Martijn-w geldt dat ook voor anderen?? Ik laat me graag sponsoren.

Übung macht den meister!!!

:-) Ben naar de winkel geweest en daar ben ik erg goed geholpen… andere schoenen gekocht! Goed geholpen door iemand die er écht verstand van heeft.

null

null

*bericht bewerkt door ilovesnow op 16 okt 2016 18:12

Welke winkel? Ikzelf ben gewoon benieuwd, maar anderen hebben er mogelijk echt wat aan.

Fijn dat je eruit gekomen bent. Hopelijk zitten deze schoenen en stuk beter. Veel snowboard plezier!

Van den berg surf in Hoorn. Die jongen die ons hielp had er echt verstand van. Ook veel uitleg gekregen over de verschillende soorten snowboards en wanneer je welke gebruikt. Ook dat je tenen de voorkant van je schoenen moeten raken… wist ik helemaal niet… veel uitleg gehad en de schoenen met 30% korting mee kunnen nemen. Kan echt niet wachten om alles uit te proberen!!

*bericht bewerkt door ilovesnow op 16 okt 2016 18:29

Goed om te horen dat je goed geholpen bent. Welke maat schoenen heb je nu meegekregen als ik het vragen mag?

Born to Ride

Maat 40. Zitten erg goed! Passen goed op het board. Ben (nog) niet zo ervaren met snowboarden maar ik weet wel dat als ik iets nieuws wil, iets waar ik nog niet mee bekend ben, ik voor advies naar de winkel ga. Eerst dacht ik, dan betaal je de hoofdprijs, maar je kan ook gewoon aangeven wat je budget is. En ik betaal liever iets meer voor goed advies en spullen waarvan ik zeker weet dat het goed is dan dat ik ‘zomaar’ wat aanschaf en alleen maar loop te kutten. Daar ben ik nu wel achter!

Ziet er een stuk beter uit. Veel plezier en veilige afdalingen ermee

Übung macht den meister!!!

Dat is een heel verschil, 2 volle maten… Dat zal je op de piste ook veel meer controle geven omdat je veel directer contact met je board hebt. Wat nog wel veel verschil in prijs kan maken is om ergens in april of mei naar de winkel te gaan voor nieuwe spullen. In die periode gaat de oude collectie er vaak met erg veel korting uit en ben je nog stukken goedkoper uit dan dat je in deze periode op internet kwijt bent. Maar geniet van je nieuwe setje!

Born to Ride

Teruglezend klinkt deze maat een stuk logischer. Mooi dat je zo goed geholpen bent.

Wat betreft het uitsteken van de schoenen: De afmetingen van de buitenkant van de schoenen hoeft niet te zijn veranderd, dus het ‘probleem’ kan er nog steeds zijn.
Je wilt een zo groot mogelijk contact tussen je zolen en de baseplate van je bindingen. Helemaal als je weet dat de meeste kracht ook via de tenen of via de hiel wordt overgedragen op het board. Op het plaatje zien de baseplate van je bindingen er erg kort uit in verhouding tot je (oude) schoenen. Je bent nu meer afhankelijk van de stijfheid van de zool van je schoen om de krachten over te brengen, wat zeker bij situaties waarbij je veel kracht op je plank wilt uitoefenen minder goed en direct gaat. In een aantal gevallen is de baseplate nog te verstellen om deze dan langer te maken. In geval van de situatie op de foto is dat wel vrij noodzakelijk.
Als je je schoenen en bindingen dan goed gecentreerd op je board monteert (op de foto lijken ze erg veel naar de tenen te staan), kan je, door de plank even op de zijkant te zetten, testen bij welke hoek de tenen of hielen de grond gaan raken. Voor een relaxte boarder is een hoek van 45 graden dan vaak al genoeg. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Matthias123 bedankt voor de tip! Maar hoop dat ik met deze set even door kan :-) Misschien een idee voor als ik toe ben aan een ander board! @Sneeuwbaard, deze schoenen steken een stuk minder uit. De baseplate kon aangepast worden (uitgeschoven) dat wist niet niet (ben niet zo ervaren nog) Nu is de baseplate een stuk langer en mijn schoenen staan er goed op! :-) Ben blij dat ik naar een winkel ben gegaan waar ze er echt verstand van hebben. Dat is echt 100x beter dan zelf maar wat aan te schaffen!! :-)

Goed om te horen dat je goed bent geholpen! Waren je andere boots nou zoveel te groot dan? Vreemd met de maten in elk geval. Ik moet nog steeds een foto van mijn set maken om je te laten zien hoeveel het bij mij uitsteekt. Succes en veel plezier in elk geval!

@Marijnt ja ze waren te groot. Ze zaten lekker, maar blijkbaar moeten je tenen de voorkant een beetje raken anders ga je glijden in je schoenen. dit wist ik helemaal niet, weer wat geleerd! Heb echt veel zin om alles uit te proberen! :-)

Dat je tenen de voorkant raken is alleen als je rechtop staat, als je met gebogen knieën in de snowboardboots gaat staan moeten je tenen eigenlijk de voorkant weer niet raken. Maar snel een keer oefenen op een rollerbaan of indoorbaan toch?!

Ja precies zoals je zegt! Wil eigenlijk wel eens naar Zoetermeer! @Marijnt Ben ook al een paar x naar Bottrop geweest maar daar moet je echt door de week en niet in de vakantie heen gaan.

@ilovesnow hierbij mijn foto’s, zoals je ziet steekt het bij mij ook iets uit, maximaal ter breedte van een Iphone 5, vooral aan de achterkant. Dit is bij mij geen probleem en ja, ik ga carvend over de piste, en ook offpiste. Als ik op het zwarte board de bindingen 1 positie naar links zet steekt de achterkant teveel uit en zal ik op de piste gaan happen in de sneeuw. Met het witte board is de overhang aan de kant van de tenen groter, maar ook daar geen problemen mee op de piste

null

null

Ik heb echt hele grote voeten ik heb namelijk schoenmaat 49 ik ben zelf een gevorderde snowboarder. Ik looprobeer zelf vaak tegen het probleem aan dat op een stijlen ijzige piste mijn tenen het ijs raken en glij ik de piste verder op mijn buik ik heb ook al een extra wijd snowboard

Ik heb echt hele grote voeten ik heb namelijk schoenmaat 49 ik ben zelf een gevorderde snowboarder. Ik looprobeer zelf vaak tegen het probleem aan dat op een stijlen ijzige piste mijn tenen het ijs raken en glij ik de piste verder op mijn buik ik heb ook al een extra wijd snowboard

sanderbriefjes op 26 feb 2017 18:22

Er is een verschil tussen wide en wide. Maar als de normale boards niet breed genoeg zijn kun je altijd nog een custom board laten bouwen. Kennis van me heeft een board met een waist van 29cm. Dat is echt een heel stuk breder dan de meeste wideboards. De meeste zitten rond de 26cm.

Übung macht den meister!!!

Open deur, maar je schoenen schuiner neerzetten?

Plaats een reactie