Skileraar worden in Zwitserland

Hey mensen,

Ik ben van plan om skileraar te worden, en liefst in Zwitserland. :)

Het lijkt me logisch dat je gekwalificeerd moet zijn om in Zwitserland les te mogen geven. Het liefst wil ik een Zwitserse kwalificatie behalen maar ik heb het idee dat dit een zeer lang en duur traject is. Klopt dit? Maar het is goedkoper om je Oostenrijkse Anwärter te behalen. Maar heeft een Oostenrijkse Anwärter dezelfde waarde in Zwitserland als een Zwitserse opleiding? Wat is jullie mening hierover?
En als ik voor een Oostenrijkse Anwärter ga, maak het dan uit qua kwaliteit van de opleiding dat ik deze regel via een Nederlandse of Oostenrijkse organisatie? Want qua prijs zijn deze hetzelfde…

Een ander heet ijzer is: welk skigebied? Zelf zit ik te twijfelen om naar Laax of Saas-Fee te gaan. Heeft iemand met deze gebieden ervaring(met lesgeven)? Ik denk dat voor mij een belangrijk criterium is “werk-garantie”, een gebied waar veel werk te vinden is en niet alleen in het de vakanties. Tevens zou het wel leuk zijn dat je weinig kinderen les hoef te geven maar begrijp dat dat moeilijk wordt. ;) Dus voldoen Laax en/of Saas-fee hieraan? Of is er een beter gebied?

Tevens ben ik benieuwd wat een skileraar in Zwitserland verdient, ik heb gelezen dat het salaris tussen de 30 en 60 CHF ligt. Maar vanwege dit hoge salaris zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden wel slechter. In Oostenrijk “krijg” je meestal een appartement en een maaltijd maar is dit ook zo in CH?

Uiteraard hoort bij dit nieuwe voornemen ook een nieuw setje ski’s bij. Want mij huidige ski’s zijn veelste klein, ik ben 2.05 en mijn huidige ski’s zijn 1.70… Maar wat voor ski’s moet ik aangeven en waar moet ik vooral op letten? Hier in Nederland al een setje kopen of in Zwitserland?

Andere tips zijn ook welkom ;)

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

Ha Ha
Allereerst vindt ik Zwitserland een beetje saai en heel erg duur vooral.
Vuistregel altijd je opleiding doen in het land waar je wilt werken zodat je achteraf geen discussie krijgt je hebt voor ons de verkeerde opleiding daarom nemen we je niet aan of misschien als we niemand anders kunnen krijgen.
Werk garantie krijg je in het begin nooit.
De eerste 5 jaar krijg je altijd kinderen totdat je een hoger diploma hebt.Of jaren bij de zelfde skischool
werkt en interne trainingen mag/ moet volgen.
Appartement ?In het begin lig je met 2 personen op een klein kamertje zal je bedoelen.
Laaks etc is op zichzelf goed ware het niet dat zelfs de Zwitsers naar het buitenland gaan om daar te skiën omdat dat 30% goedkoper is.Geld verdien je niet veel ik denk dat je uiteindelijk geld mee moet nemen wil je een keer uitgaan of uit eten.Je staat tenslotte op de onderste tree van de lader en gua status ben je te vergelijken met een gastarbeider.
Tenslotte ski’s nooit kopen zonder ze getest te hebben in de sneeuw.
Als je weet wat je wilt hebben kan je ze het beste kopen op het internet in Duitsland is vaak het voordeligst.
Koop dan een model van vorig jaar.Je evt leerlingen skiën er in het begin toch overheen dus het is zinloos mooie/ dure ski’s te kopen. Privé kan je dat natuurlijk wel doen. In de praktijk onpraktisch omdat je na de les niet eerst naar huis gaat als je wilt skiën . De lengte van je ski’s moeten gezien je eigen lengte toch minimaal 1.85 zijn denk ik.Kijk daarvoor even naar wwwgigiski.com

Heb je bij Snowsport Nederland gekeken/geïnformeerd? Via hun kun je ook in Zwitserland werken. Veel succes iig!!!

Plaats een reactie