Skileraar worden in Zwitserland

Hey mensen,

Ik ben van plan om skileraar te worden, en liefst in Zwitserland. :)

Het lijkt me logisch dat je gekwalificeerd moet zijn om in Zwitserland les te mogen geven. Het liefst wil ik een Zwitserse kwalificatie behalen maar ik heb het idee dat dit een zeer lang en duur traject is. Klopt dit? Maar het is goedkoper om je Oostenrijkse Anwärter te behalen. Maar heeft een Oostenrijkse Anwärter dezelfde waarde in Zwitserland als een Zwitserse opleiding? Wat is jullie mening hierover?
En als ik voor een Oostenrijkse Anwärter ga, maak het dan uit qua kwaliteit van de opleiding dat ik deze regel via een Nederlandse of Oostenrijkse organisatie? Want qua prijs zijn deze hetzelfde…

Een ander heet ijzer is: welk skigebied? Zelf zit ik te twijfelen om naar Laax of Saas-Fee te gaan. Heeft iemand met deze gebieden ervaring(met lesgeven)? Ik denk dat voor mij een belangrijk criterium is “werk-garantie”, een gebied waar veel werk te vinden is en niet alleen in het de vakanties. Tevens zou het wel leuk zijn dat je weinig kinderen les hoef te geven maar begrijp dat dat moeilijk wordt. ;) Dus voldoen Laax en/of Saas-fee hieraan? Of is er een beter gebied?

Tevens ben ik benieuwd wat een skileraar in Zwitserland verdient, ik heb gelezen dat het salaris tussen de 30 en 60 CHF ligt. Maar vanwege dit hoge salaris zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden wel slechter. In Oostenrijk “krijg” je meestal een appartement en een maaltijd maar is dit ook zo in CH?

Uiteraard hoort bij dit nieuwe voornemen ook een nieuw setje ski’s bij. Want mij huidige ski’s zijn veelste klein, ik ben 2.05 en mijn huidige ski’s zijn 1.70… Maar wat voor ski’s moet ik aangeven en waar moet ik vooral op letten? Hier in Nederland al een setje kopen of in Zwitserland?

Andere tips zijn ook welkom ;)

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

Ha Ha
Allereerst vindt ik Zwitserland een beetje saai en heel erg duur vooral.