Waar moet ik heen?!

Beste wintersporters (en dan met name de ervaren skileraren en leraresjes),

Na mijn Anwärter in augustus te hebben gehaald, wil ik aankomende winter niets liever dan een seizoen in de sneeuw zitten. Helaas voor mij had het gebied waar ik maar al te graag kom alleen plaats voor alleen de vakantieperiodes, net als mijn nummer 2 en 3… Nu zijn er eigenlijk twee gebieden overgebleven die mij een baan voor 3 tot 4 maanden kunnen garanderen, namelijk Serfaus en Kirchberg. Echter heb ik met beide gebieden geen ervaring… Laat staan als lerares.
Zijn er mensen die in een van de twee gewerkt heeft en mij even de voor- en nadelen van het betreffende gebied zou willen voorschotelen (het liefst natuurlijk over werkervaring!)?? Ik weet me namelijk geen raad meer!

X.

*bericht bewerkt door anoukvh op 05 okt 2016 19:11

Toevallig weet ik dat @Tim in Serfaus heeft gezeten, ik weet alleen niet hoe ik dat weet

A winter without powder isn't a winter!

Dat is balen!

Ik ken beide gebieden niet, maar ik zou eerst even checken hoe de volgende dingen voor je leraren bij die twee skischolen geregeld zijn, dat kan namelijk nog wel eens verschillen:

  • is er werk gegarandeerd? Zo niet, krijg je doorbetaald als er geen werk is? M.a.w., krijg je per gewerkt uur betaald, of krijg je een maandsalaris, onafhankelijk van hoeveel uur je gewerkt hebt?
  • hoe zijn de lerarenhuizen georganiseerd? Slaap je met 3 man op een kamer, of zijn het slaapzalen/appartementen met meerdere collega’s en zo ja, hoeveel keuken, toiletten, douches e.d.?
  • Waar liggen de lerarenhuizen, in het dorp, of er buiten?
  • ben je verzekerd via de skischool?
  • Betaal je zelf wat voor verblijf in lerarenhuis, skipas of skipak?

Ik hoor om mij heen dat dat enorm kan verschillen en sommige lerarenhuizen nette appartementen voor 2 of 3 leraren zijn, maar ook kelders met 8 man en één badkamer…
Hoorde vorige week nog iemand die aangenomen is in Konigsleiten en Fiss, ook beiden voor een heel seizoen, dus wellicht daar ook nog plek.

Succes met je zoektocht!

In welke gebieden had je in eerste instantie interesse?
Wat is voor jou verder belangrijk? (Qua gebied, skischool etc.)

Over Serfaus heb ik nog wel info voor je (wel van een paar jaar terug). Zelf overigens geen ervaring met Serfaus en Kirchberg.

Thank God summer is over!

Nauders was voor mij de eerste optie, omdat ik hier al jaren kom. Optie 2 was inderdaad Fiss @Irene , maar zij zochten dus alleen nog hoogseizoen werkers. Verder heb ik niet heel veel eisen, als het contact met de skischool en je collega’s maar persoonlijk is. Nu heb ik gehoord dat in ieder geval Serfaus een dusdanig grote skischool heeft dat dat daar al minder is…

Over Serfaus heb ik nog wel info voor je (wel van een paar jaar terug). Zelf overigens geen ervaring met Serfaus en Kirchberg.

Lisa. op 5 okt 2016 19:51

Dat zou wel super fijn zijn!

@anoukvh stuur me even een PM met je mailadres dan stuur ik je die info door.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie