Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Inderdaad hartstikke bedankt voor weer een seizoen ons op de hoogte houden van alles m.b.t. ons favoriete skigebied! ??

Winter is coming

@skifan bedankt voor alle updates hen ze met plezier gevolgd!
Kijk weer uit naar de zomer updates en hoe we kunnen zien dat ze weer goed bezig zijn in mijn favoriete skigebied ?

Skifan bedankt voor de updates en alle prachtige foto’s. Voor mij een dagelijkse terugkerend jaloezie moment :-)

Nog een tip voor iedereen die met eigen vervoer naar de Dutch Week gaat:
Rijd NIET via Ambérieux en Buggey want de tunnel du Chat is vanaf gisteren afgesloten (hele zomer dicht!).

bon ski

Ja maar de col blijft open :) op zich geen spectaculaire klim of mooi maar het is wat rond rijden.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Even update van woensdag 19 April.
Deze nacht was het een mooie sterrenhemel dus was het berekoud. Op sommige lagere pistes in Val Thorens heb dan ook de sneeuwlansen opgestaan om vooral de pistes door het dorp en de Pein Sud pistes bij te spuiten.
In de ochtend geen wolkje te bespeuren maar een diepvriestemperatuur van -15° daar hielp de zon niet bij. Alle pistes lagen daardoor keihard opgevrozen, menig skieer/boarder onderuit zien gaan omdat ze verrast werden door ijsplaten onder een dun laagje afgeschraapte sneeuw, we dachten naar Orelle te gaan maar alle afdalingen in de ochtend waren dicht door ijsplaten. Dan maar lagere dorpen opgezocht maar hier net hetzelfde.
Wat een mooie dag leek te worden is tenietgedaan door het ijs en snijdende kou.
Morgen en dagen erna lijkt het iets warmer te worden en met zon.
Mensen die met de Dutchweek komen. Alle pistes gaan het zeker redden door de aanhoudende koude.

EDIT: nu tijdens het typen van dit bericht is het op 15min dichtgetrokken en licht beginnen sneeuwen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Even update van woensdag 19 April.
Deze nacht was het een mooie sterrenhemel dus was het berekoud. Op sommige lagere pistes in Val Thorens heb dan ook de sneeuwlansen opgestaan om vooral de pistes door het dorp en de Pein Sud pistes bij te spuiten.
In de ochtend geen wolkje te bespeuren maar een diepvriestemperatuur van -15° daar hielp de zon niet bij. Alle pistes lagen daardoor keihard opgevrozen, menig skieer/boarder onderuit zien gaan omdat ze verrast werden door ijsplaten onder een dun laagje afgeschraapte sneeuw, we dachten naar Orelle te gaan maar alle afdalingen in de ochtend waren dicht door ijsplaten. Dan maar lagere dorpen opgezocht maar hier net hetzelfde.
Wat een mooie dag leek te worden is tenietgedaan door het ijs en snijdende kou.
Morgen en dagen erna lijkt het iets warmer te worden en met zon.
Mensen die met de Dutchweek komen. Alle pistes gaan het zeker redden door de aanhoudende koude.

EDIT: nu tijdens het typen van dit bericht is het op 15min dichtgetrokken en licht beginnen sneeuwen.

Arno11 op 19 apr 2017 16:16

Goed nieuws Arno, begon al een beetje ongerust te worden door alle sneeuwberichten overal behalve in Valtho. Wordt een mooie Dutchweek:)

null

Val Thorens 19/04/17 19.30u
Ben is benieuwd hoeveel het uiteindelijk gaat vallen

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

null

Val Thorens 19/04/17 19.30u
Ben is benieuwd hoeveel het uiteindelijk gaat vallen

Arno11 op 19 apr 2017 20:03

hopelijk voor jou tegen morgenvroeg een dik tapijt poeder

@arno11, heb je nog een mooi wintersplaatje deze ochtend?

@ninomulder nee sorry. Het is ongeveer hetzelfde gebleven van sneeuwtapijt, 2a3cm in het dorp en hogerop 5a7cm. Dus wij zijn meteen gaan genieten van de verse sneeuw. De pistes lagen er daardoor perfect bij! Reken daar nog een stralende blauwe lucht met zon bij en het was een perfecte dag. Enkel nog een beetje fris maar morgen gaat de temperatuur nog lichtjes omhoog maar nog steeds onder het vriespunt in Val Tho, dus ook daar blijven de pistes in perfecte staat. Lagere gebieden gaan boven het vriespunt komen maar die moeten het nog maar 2 dagen zien te overleven.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Zo we zijn weer onderweg naar de dutchweek! Bedankt ski fan voor de updates. Zorgt toch altijd voor extra voorpret.

Voor Luxemburg hadden we file door weg werkzaamheden maar nu schiet het lekker op.

Heeft er iemand nog tips om te overnachten? Ons eigen appartement is helaas nog niet beschikbaar. Liefst zo dich mogelijk bij val tho…

*bericht bewerkt door sandernogwat op 21 apr 2017 16:40

null
(foto genomen aan de aankomst van de Stade lift)
Zo onze laatste dag van het seizoen zit er spijtig genoeg op.
Vandaag was de beste dag van onze week.
Zon, zon en nog eens zon. In de verste zichten geen wolk te zien, in de ochtend licht fris maar naar mate de dag vorderde zalige temperatuur.
Rustig nog eens richting Meribel-Centre en Mottaret afgedaald. Pistes waren hier compleet uitgestorven zelfs enkele waar we om 12u als eerste een afdaling op maakte aan de sporen te zien. Maar hier merkte je het seizoenseinde spijtig genoeg op door pisteurs die vollop in de weer waren om alles weg te halen en liften in zomerslaap te brengen.
In de namiddag terug naar Val Tho waar de pisten lichte slush waren maar er top bij lagen. Bij ons terugkeer aan de Place de Caron (thv van ingang Malaysia) is een heuse tent opgetrokken voor de Dutchweek.
Zo we kunnen weer beginnen aftellen naar volgend seizoen, waar we zeker terug komen naar L3V, zelfs zo laat op het seizoen is dit voor mij het gebied waar ik het liefste kom.

Voor alle Dutchweekgangers, have fun en maak er een feest van!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

null

Gisteren begonnen met sneeuwen en nu een aantal cm gevallen

May the ski force be with you !!

Het sneeuwt en dat gaat nog even door. Aan het einde van deze week worden nog wat mooie dagen voorspeld: een prachtig einde van het seizoen!

null

null

*bericht bewerkt door Skieur op 26 apr 2017 09:25

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Het sneeuwt maar door. Er is nu weer 30 centimeter bijgekomen. Morgen schijnt het een mooie dag te worden. Daar hopen we dan ook op. Het is dan zaterdag en de mooiste dag van de week om te skiën omdat het dan lekker rustig is. Het is dan ook onze laatste dag van het seizoen en het zou super zijn als het met zon op een verse laag sneeuw is.

null

Volg mij op Twitter @SkieurVT

null

null

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp
Vandaag de laatste dag van dit seizoen. Het ziet er even mooi uit als gisteren enkel minder mensen op de piste. Geniet!

bon ski

Kleine correctie, dat van "minder mensen op de piste dan gisteren"lijkt niet erg te kloppen, het is mega druk op P4:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1455617671165699&amp…

*bericht bewerkt door skifan op 30 apr 2017 12:10

bon ski

Zou val thorens langer open blijven door de vele sneeuw nog en morgen weer 30 cm

@Pieter230976
Val Thorens blijft open tot en met 1 mei omdat 1 mei in heel Frankrijk een vrije dag is.

bon ski

@Pieter230976
Val Thorens blijft open tot en met 1 mei omdat 1 mei in heel Frankrijk een vrije dag is.

skifan op 30 apr 2017 17:50

Raar , toch op sommige plaatsen gezien val thorens week langer open (6 mei )

@Pieter230976

Val Thorens blijft open tot en met 1 mei omdat 1 mei in heel Frankrijk een vrije dag is.

skifan op 30 apr 2017 17:50

Raar , toch op sommige plaatsen gezien val thorens week langer open (6 mei )

Pieter230976 op 1 mei 2017 11:12

Bij de liften stond ook tot 1 mei. Er zijn andere jaren geweest waar ze een week langer open waren. Volgens mij ben ik eens van 1 tot 8 mei geweest. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

May the ski force be with you !!

Ja ze hadden nog makkelijk een week open kunnen blijven,we hadden zaterdag echt topsneeuw!

proost

@CJAHulskamp
Tot nu toe is Val Tho altijd de eerste week van mei open geweest.
De officiële mei vakantie in NL was de laatste week van april, daarom is de Dutch week een week vervroegd.
Omdat er de eerste week ook geen schoolvakanties in FR waren heeft val Tho besloten een week eerder te sluiten.
Volgend jaar is de officiële mei vakantie in NL eerste week van mei, ik verwacht/hoop dat de Dutch week dan ook weer de eerste week van mei zal zijn.

*bericht bewerkt door skifan op 02 mei 2017 10:06

bon ski

Ik heb het nagevraagd bij het Office de Tourisme. Val Thorens is volgend jaar een week langer open. Ze volgen blijkbaar de Franse schoolvakanties. Wanneer de Dutch week is, weet ik niet.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Dacht volgens Facebook dat ze een week langer gingen opdoen door de vele sneeuw die gevallen is

De officiële mei vakantie in 2018 is volgens mij week 18 (28-4 tm 6-5). Dus hopelijk zijn ze dan gewoon open, zoals voorheen. (kan me niet voorstellen van niet, trouwens).

linda

Plaats een reactie