Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

gelukkig maar! hopelijk blijft het tot de dutchweek koud en af toe sneeuw!!

Gisteravond 19.00, het begint te sneeuwen:

null

Vanochtend
Les Menuires: 20cm verse sneeuw
Val Tho 40 cm verse sneeuw

null

skifan op 26 mrt 2017 09:58

Ik heb het gemerkt vandaag. Bekaf om 15u20, nog nooit meegemaakt ?

Werkelijk fantastische dag in Les Menuires/St Martin gehad. De pistes zijn echt top, mooie hopen sneeuw, veel plezier. Alleen boven de Le Roc 1 einde van de dag echt zware slush. Voor de rest bijzonder aangenaam verrast :)

Vannacht 20 cm verse sneeuw en vanmorgen een helemaal blauwe lucht. Heerlijk geskied hoewel in de middag de sneeuw steeds zachter en zwaarder werd. In Courchevel was een helicopter show, en boven Altiport hing een hetelucht ballon.

null

De Piste Venturon.

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Vannacht 20 cm verse sneeuw en vanmorgen een helemaal blauwe lucht. Heerlijk geskied hoewel in de middag de sneeuw steeds zachter en zwaarder werd. In Courchevel was een helicopter show, en boven Altiport hing een hetelucht ballon.

null

De Piste Venturon.

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 26 mrt 2017 18:39

Hoe is het lager in Meribel? We willen vanaf woensdag de berg over, maar liever niet door een zwembad ;)

@JBJannes
Vandaag was het te doen maar met de huidige temperaturen zou ik woensdag niet meer via de Zuidhelling naar Méribel gaan. De Noordhelling (vanaf de Tougnète) hebben wij niet gehad maar deze moet in de ochtend nog wel te doen zijn. Ik zou je aanraden via de Mt de la Challe naar Méribel te gaan.
Voor Courchevel ongeveer hetzelfde verhaal. Wij zijn naar Le Praz afgedaald maar dit is ook geen aanrader.

bon ski

Wat een skidag. Gistern niet verwacht dat het nog zo goed zou worden. Geweldig geskied op bijna alleen maar pistes zonder kunstsneeuw. De Venturon, Alouette, Mouflon, Teppes, Lagopède, Niverolle, Saulire en 4 Vents lagen er perfect bij. Het eerste gedeelte van de Combe de Vallon was ook prima maar het laatste kwart was ijzig en keihard. Enige uitzondering was te Marmottes piste: slushy.
Ook de Piste Aigle, nodig voor de terugweg was nog prima te skiën.
Al met al een groot compliment voor de pistendienst.
De Piste Mouflon:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Wat een skidag. Gistern niet verwacht dat het nog zo goed zou worden. Geweldig geskied op bijna alleen maar pistes zonder kunstsneeuw. De Venturon, Alouette, Mouflon, Teppes, Lagopède, Niverolle, Saulire en 4 Vents lagen er perfect bij. Het eerste gedeelte van de Combe de Vallon was ook prima maar het laatste kwart was ijzig en keihard. Enige uitzondering was te Marmottes piste: slushy.
Ook de Piste Aigle, nodig voor de terugweg was nog prima te skiën.
Al met al een groot compliment voor de pistendienst.
De Piste Mouflon:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 27 mrt 2017 15:51

Pistes waren echt top vandaag. Enkel in Méribel een afdaling gezien waar de rotsen door de sneeuw kwamen kijken.

Juist geen 90km geskied volgens de skitracks en das een record sinds begin van mijn metingen 4jaar geleden.

@skifan woon jij toevallig in Valtho? ??

@Sidinic
Nee hoor.

bon ski

Net zo mooi als gisteren, prima sneeuw op de van de zon afgekeerde pistes. De sneeuw op de naar de zon gekeerde pistes was zacht goed skibaar omdat er maar weinig mensen op de pistes zijn. (@JBJannes)Vanochtend rond 11.00 was zelfs de Piste Lièvre naar Méribel nog goed te doen.
Mooiste piste van vandaag was de David Douillet in Menuires:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 28 mrt 2017 17:17

bon ski

@skifan de afdaling van val thorens boven naar meribel motareret kan je die nog volledig doen of moet je in de helft weer de lift op
grts

@Pieter230976
Gisteren de afdaling via de Piste Lièvre genomen, deze was goed te doen om 11.00
Eerder de afdaling via de piste Martre gedaan, het laatste stuk is al vroeg zacht/slush. Daarna kun je in Mottaret de gondel naar Courchevel nemen, om naar Méribelte gaan moet je de Piste Truite af. Deit is een groene (vlakke) piste, als deze zacht wordt loop je de kans dat je moet duwen.
Als je naar Courchevel gaat zou ik als terugweg de piste Aigle nemen.
Succes.

bon ski

null

@skifan kun jij mij vertellen wanneer de liften in Val Thorens open gaan tijdens Dutchweek?
Zou graag zon plaatje als hierboven zelf mee willen maken :)

Vandaag via Valtho naar Meribel afgedaald. Prachtig hoe die piste erbij ligt. Verder in Valtho alleen maar toppistes gehad op die in het dorp na. Onze thuisbasis Les Menuires alleen onderin vanaf 1 uur vastlopers. De groene piste die achter Brelin loopt en alles onder La Croisette kritiek, ook La Masse lagerop, maar ze werken hard en t is elke ochtend weer oké. Verder Les Menuires geweldig geskiet!

Vandaag via Valtho naar Meribel afgedaald. Prachtig hoe die piste erbij ligt. Verder in Valtho alleen maar toppistes gehad op die in het dorp na. Onze thuisbasis Les Menuires alleen onderin vanaf 1 uur vastlopers. De groene piste die achter Brelin loopt en alles onder La Croisette kritiek, ook La Masse lagerop, maar ze werken hard en t is elke ochtend weer oké. Verder Les Menuires geweldig geskiet!

JBJannes op 29 mrt 2017 12:45

Ik vond Les Menuires al snel slecht worden vandaag.

In Méribel bepaalde pistes al een paar dagen afgesloten. Weten jullie waarom?

*bericht bewerkt door DavidW op 29 mrt 2017 17:56

Skieur zegt weleens dat de beste sneeuw in Val Thorens te vinden is, nu voor dit moment heeft hij gelijk.

Foto: Piste Combe du Caron

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 29 mrt 2017 19:07

bon ski

Nu moet het zalig zijn in folie douce in de zon après ski , denk dat het dak eraf gaat in de dutchweek

Nu moet het zalig zijn in folie douce in de zon après ski , denk dat het dak eraf gaat in de dutchweek

Pieter230976 op 29 mrt 2017 21:22

Ja het is er inderdaad zalig in de zon en zeker een prachtig uitzicht met ondergaande zon.
Voor de Dutchweek is inderdaad de Folie Douce dit jaar nog geopend, tot 29ste April. Spijtig want ik heb speciaal de week ervoor geboekt omdat de Folie Douce normaal sluit wanneer rest van L3V sluit en de sluiting feestjes zijn er echt top!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Gaaf! ik dacht serieus dat het dicht zat tijdens Dutch week. 2 mooie plekken om los te gaan dus!

Gaaf! ik dacht serieus dat het dicht zat tijdens Dutch week. 2 mooie plekken om los te gaan dus!

ninomulder op 30 mrt 2017 08:36

Ja ik denk omdat dit jaar Val Tho 1 week vroeger dicht gaat en daarom ook dutchweek verzet is dat ze dan een week langer open houden, volgens hun website 28-29 April closing party.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@ninomulder
In de Dutchweek zijn de openingstijden hetzelfde als nu , terwijl de zon eerder opkomt en later onder gaat. voor foto’s zoals die van de Service des Pistes zul je dus moeten vragen of je een keer met een pistenbully mee mag @DavidW
Ben je op La Masse geweest, de David Douillet, Becca, 4 Vents of Grand Lac gehad?
Ik bedoel maar het hangt er sterk vanaf waar je geskied hebt.

Het lijkt vandaag weer een dag te worden als de vorige: schitterend!

bon ski

Veel te warm, ook in Val Thorens worden de pistes die pal in de zon liggen steeds zachter.
Wij hebben vooral de Noordhellingen opgezocht waar het nog prima skiën is.
Zowel bij Chalet le Marine als bij Chalet Sunny live music.

Pistenbully uit het DC Park in Méribel Mottaret:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@skifan
Nog 15 dagen en zijn ook weer in Val Tho.
Zijn de marmotten al uit hun winterslaap?
Ik weet onder de plan de mains lift dat ze veelal te zien zijn, maar wel iets later in April.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Veel wind en naarmate de dag vorderde steeds minder zon. Een duidelijke overgangsdag naar het slechte weer van het weekend, met veel regen en boven Val Thorens wat sneeuw.
Via de Piste Lièvre naar Méribel en daarna naar Courchevel geweest.
Saulire en Piste M haden nog goede sneeuw evenals de Piste Niverolle en Teppes op de terugweg. Vanaf de Saulire wordt iederéen aangeraden het laatste stuk naar Méribel met de gondel te doen.

TC Plattières:

null

@Arno11
Vorig jaar hebben we op 13 april de eerste . gezien. Dit jaar nog geen marmot gezien.
Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Veel wind, nauwelijks zon en een slag kouder dan de afgelopen dagen. Wij hebben boodschappen in het dal gedaan en ondertussen zijn Les Menuires en Val Thorens volgelopen met Belgen, want die hebben nog wel 2 weken paasvakantie net als wij tot het begin van de jaren 90.
Geen foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Veel te warm, ook in Val Thorens worden de pistes die pal in de zon liggen steeds zachter.
Wij hebben vooral de Noordhellingen opgezocht waar het nog prima skiën is.
Zowel bij Chalet le Marine als bij Chalet Sunny live music.

Pistenbully uit het DC Park in Méribel Mottaret:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 30 mrt 2017 17:15

Wat is dat langwerpig ding?

Veel wind, nauwelijks zon en een slag kouder dan de afgelopen dagen. Wij hebben boodschappen in het dal gedaan en ondertussen zijn Les Menuires en Val Thorens volgelopen met Belgen, want die hebben nog wel 2 weken paasvakantie net als wij tot het begin van de jaren 90.
Geen foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 1 apr 2017 18:05

Ik heb het gezien bij het naar beneden rijden… Bijna enkel Belgische platen die de berg kwamen opgereden.

Hoop voor hen dat ze wat verse sneeuw krijgen, pistes gingen behoorlijk achteruit de voorbije dagen. Met dit weer houdt je het niet vol tot de Dutchweek vrees ik :)

@AFB79
Dat langwerpig ding is om de halfpipe vorm te geven.

bon ski

@skifan Allereerst bedankt voor de vele updates!

Wij reizen aankomende zaterdag af naar Val Thorens, en hebben tot nu toe alleen de pas voor Val Thorens. Is het qua condities de moeite om de pas uit te breiden (€57) naar een pas voor het hele gebied?

Alvast vriendelijk bedankt!

*bericht bewerkt door xrosadanielle op 03 apr 2017 16:13

Plaats een reactie