Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik weet niet beter dan dat je een pas altijd kunt upgraden. Je kunt bijvoorbeeld altijd een dagpas nemen voor de hele Trois Vallees of enkel voor Val Thorens, inspelend op de weersomstandigheden.
In Les Menuires (Croisette) is in het kantoor ook dikwijls een Nederlandse mevrouw werkzaam, zie je keurig kan helpen. Heeft ook mijn niet skiënde vrouw en schoonzus keurig van informatie voorzien welke gedeelten ze in Trois Vallees konden bezoeken met een voetgangerspas. In feite zijn er ongekende mogelijkheden.

Hen48

Upgraden ben ik niet zeker van maar tussentijds verlengen kan zeker niet. Met het oog op het slechte weer aan het einde van de week hadden we een pas voor 6 dagen genomen. Het was niet mogelijk om deze te verlengen naar 7 of 8 dagen.

*bericht bewerkt door DerGraf op 27 feb 2017 11:35

*keep cool and relax...*

Overigens zijn het allemaal verschillende organisaties die een pas aanbieden voor hun eigen gebied.
Les Menuires = SEVABEL
Val Thorens = SETAM
Meribel = Meribel Alpina
Courchevel = S3V

De enige overeenkomst is dat je een pas voor 3V kan nemen die overal geldig is en voor dezelfde prijs natuurlijk. Maar er zijn wel wat kleine verschillen. Bv. 6 dagen, 2 skiers in het eigen gebied:
LM: €446 | VT: €456 | Meribel: €474 | Courchevel: €480

Ok, de verschillen zijn klein en de gebieden zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde. Maar soms kan er wel een opmerkelijk verschil zijn. Bv. een pas voor alleen zaterdag wordt vaak met korting aangeboden omdat het een wisseldag is.

2 skiers op een zaterdag:
LM: hele gebied 3V: €96 | alleen LM: €48(!)
VT: hele gebied 3V: €120 | alleen VT: €100 | VT én LM: €114
MB: hele gebied 3V: €96 | alleen MB: €102
CV: hele gebied 3V: €96 | alleen CV: €102

Opvallend is dat je voor maar €24 p.p. een hele zaterdag kan skien in Les Menuires. En wat verder opvallend is is dat alleen Val Thorens een skipas aanbiedt voor de gehele vallei, dus inc. Les Menuires. LM zelf doet dat niet. Maar goed, zo’n pas kost dan weer €114 voor 2 personen terwijl je bij de andere gebieden voor €96 een pas voor alle 3 de valleien koopt.

Snapt u het nog?

http://www.skipass-lesmenuires.com
http://forfait.valthorens.com/accueil/page.aspx
http://www.skipass-meribel.com
http://www.skipasscourchevel.com

*bericht bewerkt door DerGraf op 27 feb 2017 11:38

*keep cool and relax...*

@jannesbeterams Ons dochtertje en onze baby zijn in januari naar de crèche in val Thorens geweest. Wij hadden een pas voor het hele gebied. Ondanks dat we onze kindjes tussen de middag ophaalden en daarna terug brachten was het de uitgebreide pas zeker waard! Je skiet toch makkelijk even een andere vallei in. Ik zou het zeker aanraden, we hebben meer geskied dan verwacht maar ook veel gesleed met de kindjes en gespeeld in de sneeuw.

@DerGraf. Waarschijnlijk zul je het anders bedoelen, maar “En wat opvallend is dat alleen Val Thorens een skipas aanbiedt voor de hele vallei” , is toch niet correct. Ik koop al vele jaren mijn Trois Vallees skipas in Les Menuires. Overigens kun je altijd met enkel de Les Menuires skipas naar zowel Val Thorens als Meribel en desgewenst/zonodig daar een “vervolg” aanschaffen.

Hen48

Bedankt allemaal voor de reacties.

Snapt u het nog?

DerGraf op 27 feb 2017 11:34

Nee, niet echt… Nu wordt het denk ik alleen ik die L3V gaat doen. Vrouwlief is nog altijd niet zo fit dus die gaat geen tochten maken. Denk dat ik ter plekke ga kijken en dan hele week L3V ga doen als het weer mee zit. Sowieso gaat de sneeuw de komende dagen goed doen dus heb goede hoop voor L3V open dan nog.

@DerGrafOverigens kun je altijd met enkel de Les Menuires skipas naar zowel Val Thorens als Meribel en desgewenst/zonodig daar een “vervolg” aanschaffen.

Hulst op 27 feb 2017 13:33

Dit klinkt erg goed, mits nog een redelijke prijs.

@jannesbeterams k zou het zeker aanraden, we hebben meer geskied dan verwacht maar ook veel gesleed met de kindjes en gespeeld in de sneeuw.

Fos op 27 feb 2017 13:07

Klinkt goed zo! Even de juiste papieren voor de baby regelen. Wel spannend zo nu die nog maar 5 maanden oud is, maar onze insteek is we zien wel hoeveel we skiën.

@Hulst Wat ik bedoel (en wat er ook staat) is dat VT een skipas aanbiedt voor de hele St. Martin de Belville vallei. Je kan daarmee skien in VT, LM en naar St. Martin de Belville. Ik bedoel hiermee dus niet de gehele Trois Vallees.

En ik weet niet precies wat je bedoelt met een “vervolg” aanschaffen. Wij skiede per ongeluk met alleen een LM skipas naar VT. Toen we daar omhoog wilden werden we (uiteraard) geweigerd. Aan het loket probeerden we de pas nog uit te breiden maar dat konden/wilden ze niet omdat, zoals ik hierboven al beschreef, het verschillende organisaties zijn. We mochten dus terugskien naar LM…

*keep cool and relax...*

@DerGraf. Je hebt een goed totaaloverzicht gegeven, maar de zin die begint met “Opvallend” is voor mij, ook na 3 keer lezen niet duidelijk. Ik geef toe dat het hele gebied, mede door zijn omvang en de verschillende organisaties, erg lastig te beschrijven is. Daarom kun je bij onduidelijkheden ook beter informatie vragen op de kantoren die de passen verstrekken. Ik heb daar althans goede ervaringen mee en kom er al 10 jaar. Ik wil hier echter absoluut niet de betweter uithangen.

Hen48

Ben ik blij als in in VT ben geen keus meer heb.

May the ski force be with you !!

@Hulst Oh nee, ik vind je zeker geen betweter, helemaal niet. Ik zal de zin nog even aanpassen (als dat nog kan). Val Thorens biedt dus ook een skipas voor de hele St. Martin vallei (VT, LM, St. Martin). Maar die is dus duurder dan een skipas voor de 3 valleien (mits je die via een ander dorp koopt).

Idd. is het goed georganiseerde Franse chaos. De gegevens heb ik van het internet afgehaald, dan kan ik het tenminste rustig bekijken en vergelijken. Daarbij krijg je via het internet een korting op de prijs (“Exclu web”), althans dat beweren ze. Ik heb het niet gecheckt aan de kassa.

Maar aan de kassa gingen we juist in de fout met een druk ratelende juffrouw (en mijn Frans is echt niet slecht) waardoor we alleen passen voor LM kregen terwijl voor het hele gebied vroegen.

*keep cool and relax...*

@DerGraf
De prijs voor een forfait 3 Vallées is duurder dan een forfait voor één vallei.
Een forfait voor één vallei is duurder dan een forfait voor één plaats.
Dus: prijs forfait Val Tho < Prijs forfait Vallée des Belleville < Prijs forfait 3 Vallées

Vorig jaar had ik de prijzen nog op mijn website staan (voor dit jaar is er een verhoging van ongeveer 1%):
http://www.vacanski.com/Old/forfaitsnl.htm

Wanneer je een meerdaagse pas voor één station hebt kun je een uitbreiding (extension) per dag kopen.

bon ski

@Skifan dan zit er waarschijnlijk een foutje op de site van VT:

Les Menuires, gehele vallei, 1 skier op zaterdag:

null

Val Thorens, gehele vallei, 1 skier op zaterdag:

null

*keep cool and relax...*

Ik lees hier wat onduidelijkheden over het verlengen en upgraden van een pas. Ik heb beide wel eens gedaan vanuit VT, zonder problemen.
Tijdens een weekend via Sunweb een 3 daagse VT pas geboekt, zelf via het loket voor 1 dag geüpgraded naar 3V. Ging prima!
Tijdens een week vakantie 6 daagse pas gekocht via Sunweb, besloten de 7e dag op vertrekdag nog te willen gaan, zelf verlengt bij het loket en gewoon de korting voor de 7e dag gekregen (dus niet de prijs alsof je 1 losse dag neemt).
Belangrijk is wel dat je dus je oude pas meeneemt, zodat ze zien dat je ook echt verlengt.

Work less || Board more

Overigens, bij slecht weer ook de ervaring dat je met je pas terug naar het loket moet gaan, als een deel van de liften of zelfs alle liften dicht gaan, krijg je een tegoed bon van je pas voor een andere willekeurige dag binnen 3 jaar.

Work less || Board more

@DerGraf
Geen foutje, maar ik heb niet vermeld dat je op zaterdag korting krijgt mits je via internet besteld. Deze korting is procentueel hoger voor enkel één station dan voor 3V.
Alle prijzen (behalve de zaterdagkorting) zijn voor Les Menuires te downloaden via http://media.lesmenuires.com/2016/11/tarifs-remontees-mecani…

bon ski

Tijdens een week vakantie 6 daagse pas gekocht via Sunweb, besloten de 7e dag op vertrekdag nog te willen gaan, zelf verlengt bij het loket en gewoon de korting voor de 7e dag gekregen (dus niet de prijs alsof je 1 losse dag neemt). Belangrijk is wel dat je dus je oude pas meeneemt, zodat ze zien dat je ook echt verlengt.

Cassiej op 27 feb 2017 16:25

@Cassiej Dit probeerden wij afgelopen week ook te doen in LM. Hadden via internet onze pas opgeladen voor 6 dagen (ivm. het verwachte slechte weer einde van de week). Sowieso kan je via internet je pas NIET verlengen. Probeerden het toen aan de kassa te verlengen voor 1 of 2 dagen maar volgens die muts konden we alleen maar een nieuwe kopen. Zal wel aan die cassiere hebben gelegen want ze smeerde ons ook een verkeerde (nieuwe) pas aan voor die 2 dagen. Ik zal nog eens navraag doen bij Sevabel wat hun officiële standpunt is.

*keep cool and relax...*

@DerGraf
Geen foutje, maar ik heb niet vermeld dat je op zaterdag korting krijgt mits je via internet besteld. Deze korting is procentueel hoger voor enkel één station dan voor 3V.

skifan op 27 feb 2017 16:36

@Skifan Als het geen foutje is, waarom betaal je via Les Menuires (en de andere stations) €48 voor een zaterdag skiën en bij Val Thorens €60?

*keep cool and relax...*

Hilarische en herkenbare discussie: de websites van zowel Les Trois Vallees als Val Tho (SETAM) zijn gewoon niet zo heel handig ingericht. Via Val Tho krijg je ook die zelfde zaterdag korting als je op het juist linkje klikt:

null

Ski on!

@DerGraf
Op: http://forfait.valthorens.com/Internet/interpanier.aspx?PO=2…
Staat de aanbieding van zaterdag skiën met 20% korting op een 3V pas, aangeschaft in Val Thorens.

bon ski

Via Val Tho krijg je ook die zelfde zaterdag korting als je op het juist linkje klikt

Jvopbergen op 27 feb 2017 16:58

Ah, je hebt gelijk! Had deze nog niet gezien, stom. Nou ja, internet en Fransen is niet de meest gelukkige combinatie zullen we maar denken…

*keep cool and relax...*

@DerGraf
Onderstaand de print screen:

null

bon ski

@DerGraf
Onderstaand de print screen:

skifan op 27 feb 2017 17:07

@Skifan, ja zag hem inmiddels, tnx.
Zo ziet hun website er bij mij uit, de promotie helemaal onderin en voor de helft doorkruist met een of ander blauw/wit blok.

null

*bericht bewerkt door DerGraf op 27 feb 2017 17:15

*keep cool and relax...*

up date valto,

Vandaag een mooie dag om te skien, wel druk maar op sommige piste ook verrassend rustig? en het zeker 10 graden boven nul.
er is wel sneeuw nodig zeker op op de lagere piste ( les menuires). Morgen een dagje sneew ze verwachten ong. 20 -30 cm sneeuw. hopelijk daarna wel weer goed weer.
maar kids hebben naar hun zin. Oudste gaat als een speer met de ski les ( witte beer bij esf is dit flocon) en heeft al meerdere keren de morainne en de naaste geleden piste gedaan en hij wilde vandaag eigenlijk niet stoppen. lijkt een beetje op lente skien.

Mooi topic dit! Ook maar even een account aangemaakt aangezien we ons eind maart maar een keer naar Les Menuires bewegen :) Ooit In Val Thorens geweest in maart, toen witte lijntjes door een groen landschap. Veel pistes dicht, maar wat een topvakantie was dat!

We hebben nu waarschijnlijk passen voor enkel Les Menuires. Dit is eigenlijk prima, want onze baby verblijft daar bij de crèche… Ik heb twee vraagjes en hoop dat iemand me kan helpen:

  1. Hoe is die crèche? Iemand ervaring mee ;)
  2. Zou je een pas voor Les Menuires ter plekke een dagje kunnen upgraden voor L3V of moet je dat bij voorbaat doen? Als het weer slecht is ga ik daar niet aan beginnen namelijk, wil niet afgesloten geraken van de kleine…

Ga het volgen hier!

jannesbeterams op 26 feb 2017 09:57

mijn jongste zit nu op creche in valto. is prima zit bij de gaderie. maar de nurserie vond ik vorig jaar ook prima. we zitten bij montana. zijn allemaal lieve mensen daar. creche open om 8:30. je kan de creche ook via de piste bereiken handig met halen. wij hebben valto/lm pas. is wel goed te doen, maar de drukte nu wel even rekening houden dat je optijd terug gaat.

Mooi topic dit! Ook maar even een account aangemaakt aangezien we ons eind maart maar een keer naar Les Menuires bewegen :) Ooit In Val Thorens geweest in maart, toen witte lijntjes door een groen landschap. Veel pistes dicht, maar wat een topvakantie was dat!

We hebben nu waarschijnlijk passen voor enkel Les Menuires. Dit is eigenlijk prima, want onze baby verblijft daar bij de crèche… Ik heb twee vraagjes en hoop dat iemand me kan helpen:

  1. Hoe is die crèche? Iemand ervaring mee ;)
  2. Zou je een pas voor Les Menuires ter plekke een dagje kunnen upgraden voor L3V of moet je dat bij voorbaat doen? Als het weer slecht is ga ik daar niet aan beginnen namelijk, wil niet afgesloten geraken van de kleine…

Ga het volgen hier!

jannesbeterams op 26 feb 2017 09:57

mijn jongste zit nu op creche in valto. is prima zit bij de gaderie. maar de nurserie vond ik vorig jaar ook prima. we zitten bij montana. zijn allemaal lieve mensen daar. creche open om 8:30. je kan de creche ook via de piste bereiken handig met halen. wij hebben valto/lm pas. is wel goed te doen, maar de drukte nu wel even rekening houden dat je optijd terug gaat.

miepmiep op 27 feb 2017 19:55

oh trouwens zit je in lm of valto??

le meneruis la croisete creche vind ik iets chaotischer dan valto , maar ook prima hoor. is alleen drukker met halen en brengen. omdat hij later op dan valto. en dan komt iedere te gelijk binnen met halen en brengen. en bij hun is tijd is tijd en daar zijn ze bij valto iets flexibeler in. reberty creche is ook oke. kleiner dan la croisette.

trouwens taxi naar boven van moutiers naar Valto naar boven ging echt prima , waar zo boven…

Alle geschetste problemen en onduidelijkheden zijn voor mij de reden mijn skipas altijd bij het loket ter plaatse, in mijn geval Croisette, te halen. De laatste keer werd ik door een Nederlandse mevrouw te woord gestaan, al red ik me ook in het Frans wel. Voordeel is dat je geen verrassingen hebt en ook beter kunt anticiperen op de weersomstandigheden. Als je voor jezelf wat vragen hebt, kunt je die ook op papier zetten(zonodig met Google translate).

Hen48

De voorbije 5 jaar telkens met Pasen in les 3V verbleven. Nooit zo’n slechte piste condities meegemaakt als nu met krokus/carnaval. Voorbije 2 dagen was het nog vrij goed maar vandaag was het echt dramatisch op meerdere pistes, zelfs hogerop. Gelukkig komt er vanaf deze nacht verse sneeuw…

Behelpen? Lijkt me erg overdreven. En het wordt geen vers laagje dinsdag:(. Het wordt een dik pak sneeuw van minimaal 40 centimeter :).

Ik kom donderdag die kant op! Geniet ervan.

aartstyle op 25 feb 2017 11:06

Behelpen was inderdaad een verkeerd woord. Afgelopen twee dagen was genieten. Mooie zon en voor mijn gevoel niet super druk. Redelijke tochten kunnen maken, wel af en regelmatig stenen en natuurlijk slush. Uiteindelijk wel genoeg kilometers kunnen maken.

Ik ben benieuwd of er morgen wat te boarden/skiën valt met windkracht 7, sneeuw en geen zon… Je wil toch iedere dag goed benutten!

*bericht bewerkt door Reynouts op 27 feb 2017 23:41

Het is nu aan het sneeuwen in valto. er ligt al een heerlijke laag verse sneeuw… vanochtend heerlijk geskied. en boven behoorlijk wat wind. zicht was vanochtend prima, vond ik.

Plaats een reactie