Wie is wie?

Naam: Angela
Leeftijd:39
Woonplaats: Delft
Auto met winterbanden
Ski (ooit getracht te boarden, tot wanhoop van de instructeur :-( )
Als kind (4 tot jaar of 20) elk jaar mee met ouders naar La Plagne.
Daarna nog aantal keren (8 ofzo) met vriendinnen of partner (maar helaas ook druk met werk en kinders krijgen)
2013 met vriend en mijn broertje (boarder) en ons oudste kind (toen net 5 jaar) naar La Plagne geweest. Groot succes!! Hij zoefte zo goed achter me aan de berg af :-)
Maar wil nu eigenlijk een weekje gewoon zelf lekker skiën!! En niet als mama met 3 koters.
Dus ga op dit forum maar eens zoeken naar vakantie maatjes… (vorig jaar ook al wat ‘rond gestruind’ maar was al wat laat in het seizoen)
Wie weet tot ziens!!

Mooi dat er door een klein foutje weer nieuwe leven in zo’n topic geblazen kan worden! Blijf jezelf maar voorstellen :)

oh, das een goeie dat ie inderdaad ene trap heeft gekregen, heb me hierin nog nooit voorgesteld ben toch al weer een 90 weken lid.

Naam: Denni
Leeftijd: 27.
Woonplaats: Eindhoven.
Ski/snowboard: Snowboard. wil ook nog leren skien, gewoon om het te kunnen.
Ervaring: denk nu ongeveer een 9 a 10 jaar.
Hobby’s: alles met een board en relaxen.
Werk: trader in grond / afval stoffen + Commerciële binnendienst.
Wens: als ik die zeg komt hij niet meer uit, (ski safari Canada)

heb je vragen stel ze gerust…

don't count the days, make the days count !

Naam: Mieke
Leeftijd: 43
Woonplaats: Amersfoort
Huurauto
Ski
Wij zijn twee jaar geleden begonnen met skien. Manlief wou al jaren maar ik kon het tegenhouden met het bericht dat onze kinderen nog veel te klein waren. Maar dat was vorig jaar over en toen gingen wij een keer kijken of wij skien leuk zouden vinden. Ja dus. Komende voorjaar vakantie gaan wij voor de derde keer. Onze oudste drie kinderen kunnen al best goed skien. Vooral de oudste van 12 jaar heeft er aanleg voor. Onze jongste van 5 jaar is nog niet uit de kinderwei gekomen want hij vindt het maar zo zo.

Ik vind skiën leuk maar ook erg eng. Ik hoef ook niet zo nodig een piste af te knallen. Als ik maar mee kom. Wij huren ieder jaar een privé leraar in om ons te leren skiën. De kinderen mogen ook in een een kinderklas maar ze willen liever bij ons blijven skiën. En privéles met zijn vijven is net zo duur als vijf verschillende klasjes op allerlei verschillende tijden. De jongste gaat wel naar een kinderklasje. Dit jaar ga ik voordat wij op skivakantie gaan ook indoorlessen volgen om mijn techniek te verbeteren. Ook heb ik dit jaar bij Wim Jaquet eigen ski’s gekocht. De Atomic Affinity Air met een paar comfort skischoenen. Voor de kinderen gaan wij dit jaar ski’s in Nederland huren zodat wij na aankomst niet zoveel tijd kwijt zijn met het huren van skispullen (best veel werk met vier kinderen namelijk). En wij vertrekken dit jaar voor het eerst op vrijdagmiddag. Wij overnachten dan in de buurt van Ulm.

Wij proberen ieder jaar wat anders qua vervoer. Het eerste jaar hadden wij de skitrein vanaf Dusseldorf. Fijn maar dan kan je geen boodschappen meenemen en dat is als je in Burserberg bovenop een berg zit zonder auto niet handig. Vorig jaar vertrokken wij met een huurauto op zaterdag. Dat was prima te doen maar na aankomst rond 16.00 uur waren er niet zoveel ski’s meer beschikbaar. De maat van mijn man was er bijvoorbeeld al niet meer. Dus dit jaar doen wij het weer anders.

Wij gaan dus skiën in Bürserberg. Voor ons een ideaal skigebied. Klein en overzichtelijk. En fijne appartementen pal aan de piste. En de Bollo kinderclub voor onze jongste die het skiën niet geweldig vindt.

Naam: Merel
Leeftijd: 24
Ski/snowboard: kan beide maar voorkeur voor ski
Ervaring: ongeveer 10 weken
Werk: student Kunstgeschiedenis

Zo dat waren de basisgegevens…
Ik lees al ongeveer anderhalf jaar fanatiek mee op wintersporters. Naast dat en natuurlijk skiën :D zijn mijn hobby’s muziek maken, lezen en wandelen. Dat laatste bij voorkeur op vakantie in het buitenland. Om de conditie wat op peil te houden doe ik aan hardlopen.
Mijn favoriete wintersportland is tot nu toe Oostenrijk. Dat is vooral omdat ik nog geen ervaring heb met andere landen. In januari gaat dit veranderen want dan bezoek ik met vrienden het Italiaanse gebied Val Gardena met al thuisbasis een appartement in Sankt Ulrich/Ortisei.
En dit jaar mag ik twee keer want in de week van oud en nieuw ben ik te vinden in het voor mij onbekende Fügen. Twee nieuwe gebieden om te ontdekken en ik kan niet wachten :D

@merel-bv vergeet niet het reisverslag van @henris te lezen over Fügen :d

Gang is alles

Naam: Vera
Woonplaats: Amstelveen
Leeftijd: 17 jaar
Ski/snowboarden? : ski!!
Ervaring: inmiddels 10 jaar denk ik?
Hobby’s: paardrijden en skiën
school: bezig in 6 VWO nu…

Elk jaar ga ik op wintersport in Maria Alm (Oostenrijk). Wintersport vind ik de allermooiste vakantie van het hele jaar en ik ben dan ook van plan na mijn school een winter les te gaan geven in Oostenrijk! Zit nu een beetje rond te kijken wat de mogelijkheden zijn om in de kerstvakantie een (klein) weekje alleen te gaan (aangezien de rest van de familie iets minder fanatiek is dan ik ;) ) Dus mocht er nog iemand tips hebben…

@Veer Misschien een idee om op de universiteit van Innsbruck te gaan studeren?

Gang is alles

Ik geloof niet dat ik ons al eens had voor gesteld hier…
Naam: HaroldAKTomDaan = Harold Annekatrien Tom en Daan
Leeftijd: 45 43 10 9
Woonplaats: Amersfoort
Ski/snowboard: ski, Tom gaat tzt misschien ook boarden
Ervaring: Harold, jaren geleden veel, nu sinds ca 5 jaar weer fanatiek,
Hobby’s: Watersporten (zeilen, varen etc)
Werk: Beide in “levensmiddelen”
Wens: Ook wat meer off-piste leren, diepe sneeuw!

SKIEN GAAF!

Naam: Bart
Leeftijd: 20
Woonplaats: München (Duitsland)
Ski/board: ski en een heel klein beetje snowboard
Hobby’s: Skiën en vele andere sporten. Daarnaast houd ik ook wel van een goed feestje op z’n tijd…
Werk: Consulaat Generaal der Nederlanden in München, trainee economische afdeling

Ervaring: Begonnen toen ik klein was (geen idee welke leeftijd) en vanaf toen elk jaar naar Ehrwald (Oostenrijk) geweest. Ook vele weekendjes en lange weekenden naar andere gebieden geweest, met school, vrienden, uni, en broers. Sinds ik in Müchen woon waar mogelijk ongeveer elk weekend ergens. Sinds twee jaar m’n anwarter.

Sneeuw+Bergen=Skieen!

Naam: Robin
Leeftijd: 34
Woonplaats: Zwijndrecht, NL
Ski/board: ski al sinds 1990 en kan een beetje snowboarden
Hobby’s: Skiën, snowboarden,
Werk: Controller @ Uitgeverij in Dordrecht
Ervaring: Sinds geboortejaar (1980) richting Oostenrijk tot een paar jaar terug iedere kerstvakantie 2 weken met de familie in Leutasch/Seefeld (klein ski gebied) vanaf 1990 gestart met skiën, daarvoor mocht ik alleen langlaufen (met ouders mee). De afgelopen jaren naar diverse andere gebieden in (bij voorkeur) Oostenrijk, maar ook diverse malen in Frankrijk geweest. Daarnaast ook in Italië, Turkije (Erzurum) wezen skiën met familie, vrienden en collega’s.

Naam: Chi-In(CY325i),Nicole,Niels&Sacha
Leeftijd: 44 / 42 / 9 / 7
Woonplaats: Helmond (NL)
Ski/snowboard: ski (4x)
Ervaring: ik zelf vanaf 1990 (> 40 ski-weken), mijn vrouw vanaf haar 10e, beide kids vanaf hun 4e (zoonlief skiet sinds vorig jaar stijf parallel)
Hobby’s: wintersport met het gezin, hardlopen (ben ook looptrainer bij de lokale atletiekvereniging), good food :) en home cinema
Werk: Business Controller Global Warehousing & Distribution bij een multinational in de consumentenelectronica
Wens: gezond blijven zodat ik heeeeel lang kan blijven skiën
Bezochte gebieden: te veel gebieden om op te noemen (Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland), de laatste jaren gaat de voorkeur uit naar Oostenrijk (= gemutlichkeit)

Lekker heel de dag op de latten, het inademen van de schone berglucht, het samenzijn van mijn gezin met bevriende gezinnen, genieten van de lokale culinaire hoogstandjes, de gemutlichkeit … meer heb ik niet nodig!

Naam: Lennard
Leeftijd: 18
Woonplaats: Doornspijk Veluwe (NL)
Ski/Snowboard?: Skiën!
Ervaring: zo’n 7 jaar. (11 weken)
Hobby’s: voetbal, en uiteraard skiën
Studie: Lerarenopleiding economie
wens: Elk jaar minimaal twee weken op wintersport kunnen.
Bezochte gebieden: Zwarte woud (Duitsland), maar bovenal Oostenrijk.

Naam: Rik
Leeftijd: 15
Woonplaats:Huissen naast Arnhem
Ski/snowboard: ski
Ervaring: 2 jaar
Hobby’s:gitaarspelen, voetbal, gamen, sleutelen aan brommers en uiteraard skiën
Studie: momenteel havo 4
Wens: in de Alpen wonen
Bezochte gebieden: kappl, schladming. Deze kerst zell am ziller

Naam: Vivianne
Leeftijd: 28
Woonplaats: Amstelveen (NL)
Ski/Snowboard: Allebei
Ervaring: 15 jaar (minstens 18 weken)
Hobby’s: Voetbal, lezen, snowboarden
Werk: Business Analyst bij een sportbedrijf
Wens: De hele winter door snowboarden :-)
Bezochte gebieden: Doucy-Combelouvière, Valmorel, La Plagne, Val Thorens, Les 2 Alpes, Hinterglemm, Kirchberg.

Naam: Goeleg
Leeftijd: 26
Woonplaats: Be, Limburg
Ski/Snowboard: ski
Ervaring: 25 weken
Hobby’s: skien uiteraard, skaten, …
Wens: alle vakantiedagen in de alpen doorbregen, nieuwe ski’s en botten
Bezochte gebieden: Lienz, Kronplatz, Hinterstoder, Grand Valira, Skiwelt wilder kaiser, Zell am see - Kaprun, La plagne, Les sybelles

Naam: Sylvester
Leeftijd: 27
Woonplaats: Roosendaal
Gezin: vrouw en een tweeling van 2 jaar.
ski/snowboard: Ski
ervaring: 6 weken
skigebied deze winter: Pillerseetal/buchsteinwand.
werk: Binnenvaart schipper
Hobby’s: skiën,alle vrije tijd aan me kinderen besteden, hardlopen

Naam: Frank
Leeftijd: 33
Woonplaats: Landgraaf
Ski/Snowboard: Snowboard 12 jaar / Ski 6 jaar (Geen voorkeur)
Hobby’s: Wintersport / Motorrijden / Wandelen met mijn honden
Bezochte gebieden: Zell am see - Kaprun, Val Gardena, La Foret Blanche ,Les sybelles, Serre Chevalier, Hochhäderich, Balderschwang, Evasion Mont Blanc, Lienz, Kals/Matrei, Sillian, St. Jakob in Defereggental, Am Feldberg, Winterberg, Willingen, Neuastenberg en regelmatig in Snowworld Landgraaf

Naam: Daan
Leeftijd: 18
Woonplaats: Made
Ski/Snowboard: Snowboard 1,5 week / Ski 6 weken + zo nu en dan wat indoor maar dat houd ik niet bij.
Hobby’s: Wintersport / Koken / Films kijken
Wens: Werk vinden en wonen in de buurt van de piste.
Studie: International Logistics and Economics
Bezochte gebieden: Filzmoos, Zauchensee, Spyndleruv Mlyn, Gerardmer

Iedereen moet het leren met vallen en opstaan!

Naam: Vic
Leeftijd: 14
Woonplaats: Kapelle, Zeeland
Ski/Snowboard: 1 jaar geleden op skikamp in de Zillertal Arena leren skiën en mijn techniek daarna verbeterd bij Skidome Rucphen. Snowboarden 2 jaar geleden bij Skidome en Willingen geleerd en ook bijgehouden.
Hobby’s: Wintersport, gamen en met vrienden afspreken.
Wens: Studeren bij een skigebied in de buurt / werken bij of in een skigebied.
Studie: Tweetalig vwo 3e klas.
Bezochte gebieden: Willingen, Winterberg, Zillertal Arena, Freizeitspark Höhenbogen (Beierse woud), wekelijks Skidome en soms snowworld Landgraaf.
Geplande vakantie: Zillertal arena van 13-02 to 23-02 in gerlos, gasthof Öberwirt

#proudtobepartofleswintersporters

Naam: Pierre
Leeftijd: 59 jaar
Woonplaats: Apeldoorn
Ski/Snowboard: Ski (geen principiële keus)
Ervaring: Een jaar of 15-20 iedere jaar een week.
Bezochte gebieden: Vooral Les Trois Vallées, een enkele keer Tignes/Val d’Isere, Valmeinier, Valmorel, La Plagne.
Hobby’s: Bergen verkennen, fietsen (MTB, race, baan, MTB-tandem), Cols scoren.
Werk: Iets met fietsen.
Wens: het hele jaar door in de zon bewegen.
Geplande vakantie: Dolomieten, Rifugio Friedrich-August

Naam: Hubert
Leeftijd: 39 jaar
Woonplaats: Krimpenerwaard
Ski/Snowboard: beiden, maar meer ski
Ervaring: ca. 35 weken.
Bezochte gebieden: Neukirchen, Sankt Johann im Pongau (Alpendorf), Braunwald, Verbier, Wolkenstein (Selva), Bettmeralp, Nendaz, Sölden - Ötztal Arena, Anzère, Borovets Bulgarije, Bischofshofen, Olympia SkiWelt Innsbruck (Tulfes), Rucphen, Zoetermeer :D
Hobby’s: Tennis, houtbewerking, vissen (roof, zee, vlieg).
Werk: rentenieren, wat ik morgen ga doen zie ik dan wel weer.
Wens: In de bergen wonen/werken
Geplande vakantie: Cote d’Azur/Alpen

Disturbing the peace since 1975

Naam: Ronald
Leeftijd: 68 jaar
Woonplaats: Midden Nederland
Getrouwd, 2 zoons. Beiden zijn uitstekende skiers en boarders. Oudste is ooit snowboardinstrukteur geweest.
Ski/Snowboard: beide, maar omdat ik veel beter ski, geeft skiën mij meer uitdaging
Ervaring: skiën 47 jaar, snowboarden 23 jaar; meerder weken per jaar
Hobby’s: Wintersport (ski/snowboard/snowshoeing), tennis, vakanties (in de winter vaak en lang, in de zomer paar weken met klein tentje)
Werk: gepensioneerd
Bezochte gebieden Europa: Åre, Biberwier, Davos, Ehrwald, Fieberbrunn, Filzmoos, Flachau, Galtür, Himos (Finland), Hochgurgl, Obergurgl, Hoch Öetz, Ischgl, Kaprun, Kleinarl, Klosters, Kühtai, Lech, Leogang, Lermoos, Les Menuires & Valtho (Les 3 Vallées), Mallnitz, Nauders, Neustift, Niederau & Oberau, Saalbach/Hinterglemm, Saariselkä, Saas Fee, Saas Grund, Samnaun, Selva, Sestrière, Sölden, St. Johan im Pongau, St. Johan im Tirol, St. Anton, Tignes, Torsby, Trysil, Wagrain, Winterberg, Zauchensee, Zug, Zurs.
Bezochte gebieden US & Canada: Banff & Sunshine Village, Beaver Creek, Bend - Mt Bachelor, Breckenridge, Fernie, Golden, Lake Tahoe - Heavenly, Jackson Hole - Teton Village, Jasper, Ketchum - Sun Valley, Keystone, Kimberley, Lake Louise, McCall - Tamarack, McCall - Brundage Mountain, Mount Hood Meadows, Mount Hood Timberline, Nakiska, Panorama, Park City, Silverstar, Squaw Valley, Sun Peaks, Vail, Vancouver - Cypress Mountain, Whistler, White Pass, Whitefish.

Naam: Jeroen (AKA Jeroen6)
Leeftijd: 34
Woonplaats: Etten-Leur
Ski/Board: Board
Hobby’s: Snowboarden,films,filmen,gamen
Aantal weken ervaring: 20 (zie kalender voor locaties :-) )
Werk: Verzekeringen
Wensen: Emigreren naar de mountains

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6 Waar komt die 6 nou eigenlijk vandaan dan?
En ik hoop wel dat je pc gamer bent?

Gang is alles

Dubbelpost

Naam: Louise

Leeftijd:16

Woonplaats: België

Ski/board: ski

Ervaring: 10 weken? Meer? Altijd Oostenrijk, paar keer Landraaf

Werk: Huiswerk

Hobby’s: skiën, paardrijden, eten, slapen, koffie zetten, muziek luisteren, vroeger fanatieke zwemster

Uitrusting: Fischer Worldcup RC4 SC 160 cm, Leki world cup Lite stokken + handschoenen, botten nog te zoeken, POC skull

Wens: ooit tot de top wedstrijdskiërs behoron

Naam: Joost

Leeftijd: 16

Woonplaats: Nederland

Ski/board: Ski

Ervaring: 15 weken

Werk: Tuin/Huiswerk/shirts verkopen

Hobby’s: (Je zal het niet verwachten maar) skien, voetballen, reizen en natuurlijk ski’s maken

Uitrusting: Rossignol Sprayer 12/13 (Nog even), Rossignol Radical 9 Slant Nose World Cup, Rossignol Axium schoenen, Leki Trigger S stokken + Handschoenen, Gopro hero 3+, Quicksilver Khaki helm, poederrijders die ik zelf ga maken, Pieps DSP sport + Pieps lawineschep + Pieps sonde en natuurlijk een Dakine Heli pack 11l heli pack.

Skidoel 14/15: Veel kennis opdoen over het off piste skien. En het begin van echt off piste skien.

Droom: Anwarter + Landes halen. In Oostenrijk gaan wonen en non-stop skien :)

A winter without powder isn't a winter!

Naam: Ties
Leeftijd: 36
Woonplaats: Best
Ski/snowboard: Laten we maar eens beginnen met skiën.
Ervaring: Héél lang geleden eens geskied als kind. Niks dus.
Hobby’s: Hardlopen, mountainbiken, beiden het liefst samen met onze poolhond.
Werk: Logistiek manager.
Wens: Leren skiën!

We kijken al even op deze website mee en zijn al nuttige tips tegengekomen. Hopelijk wordt het skiën een blijvertje voor ons gezinnetje.

Naam: Ties
Leeftijd: 36
Woonplaats: Best
Ski/snowboard: Laten we maar eens beginnen met skiën.
Ervaring: Héél lang geleden eens geskied als kind. Niks dus.
Hobby’s: Hardlopen, mountainbiken, beiden het liefst samen met onze poolhond.
Werk: Logistiek manager.
Wens: Leren skiën!

We kijken al even op deze website mee en zijn al nuttige tips tegengekomen. Hopelijk wordt het skiën een blijvertje voor ons gezinnetje.

Plaats een reactie