Flex skischoen

Toch eens benieuwd welke flex jullie hebben qua skischoen.
Uiteraard weet ik dat deze niet te vergelijken zijn omdat elk merk andere definities toekent aan de flexwaarde.
Vandaar handig om je flexwaarde en het merk van je skischoen te vermelden;)

Lowa Flex 110

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Tecnica Phoenix flex100

RoCo

Dalbello Proton 12, flex 120

Nordica Speedmachine 100

Nordica Speedmachine 130

Dalbello Proton 12, flex 120

Salomon skicross flex110
Redelijk stijve schoen, maar zit naar nieuwe te kijken en ga wellicht ook wel voor 120 of 130.
Maarja wat is handig :) beetje comfort is ook fijn

Nordica Speedmachine 110, enorm tevreden van!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Atomic M Tech 120

Silvretta Montafon Liefhebber

Tecnica Attiva Dragon 100, superfijne schoen :)

Winter is coming

Salomon Divine 6 Flex 55 Dames skischoen

Ik ga dus meer voor comfort. Werkt prima voor mij, en ze zitten perfect.

Just have fun!!!

Flex 100 bij merk X kan heel anders aanvoelen dan flex 100 bij merk Y.

Verder is het gewicht van de drager ook een factor van belang. Een skieer van 65 kg (mijn gewicht) en een skieer van 100 kg, zullen beide flex 100 heel anders ervaren.

salomon mission RS12(flex 120)

Salomon Xwave 10. (Flex 110).
Wat mij trouwens opvalt, is dat de meerderheid hier echt op "harde" schoenen staat!

@William: de bezoekers die actief deelnemen aan de forum zijn dan ook heel wat fanatieker dan de gemiddelde Nederlandse/Belgische skier/boarder.

@cy325

Dat lijkt me ook, hoewel een skileraar mij laatst vertelde dat echt goede skiers op minimaal 130 skien ;). En dan volgens hem niet alleen wedstrijd skiers

@Tom

Een flex van 130 is toch al een redelijk harde schoen. Ik heb graag een beetje comfort als ik de hele dag op ski’s ga staan. Ik ben trouwens erg tevreden met mijn flex van 120 (Dalbello Proton 12).

@Tom, maar de gemiddelde skiers wegen dan ook geen 65 kilo zoals CY325 al aangeeft. Het zelfde geld voor mij ik ben een aardig bedreven skier al zeg ik het zelf, maar ik ben 184 lang en weeg onder de 65 kilo

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@ Tom, ik denk dat deze skileraar wat overdreef, en wellicht ‘stoer deed’. Het ligt compleet aan je skistijl hoe stijf je de schoen wilt, en een 130 bij Lange is heel wat anders dan bij Nordica of Salomon. Ik ken hele goede skiërs die op een relatief lage flex skiën en veel te veel matige skiêrs die een veel te hoge flex hebben.

Click. Click. Peace

Atomic 130 wedstrijdschoen. Om te slalommen ideaal. Om les te geven te smal.

Atomic wedstrijdschoen flex 130. Ideaal om te slalommen, minder om les te geven. Daarvoor verkies ik een iets comfortabelere schoen.

Atomic Hawx flex 100
Heerlijke schoen, iets stijfheid en gerust hele dag op skieen. topschoen

Tecnica Attiva Diablo Pro - flex 100
Full Tilt Konflict - flex 8 (ongeveer 100)
Dalbello Raya 7 - flex 65 (voor lesgeven)

Salomon Xwave 90

technica en atomic raad ik ten sterkste af!

nordica, lange maken hele goede schoenen. flex index hangt van gewicht en ski kunnen af.

Heb nieuwe skischoenen gekocht.

Mijn "oude" bleken te groot en te breed. (grrrrrrr, had ik toen maar meer naar mijn onderbuik gevoel geluisterd, toen ik ze vorig jaar kocht)

Ik ga nu door het leven met de:

Atomic Hawx 80 W
Flex: 80

Ben er erg blij mee.

Just have fun!!!

Waarom technica en atomic afraden? Heb je daar een zinnige verklaring voor? Ik ben benieuwd deze te horen.

Ik zou het ook graag weten. Vooral omdat schoenkeuze zeer persoonlijk is.

Just have fun!!!

Ben ik ook wel benieuwd naar, heb zelf Tecnica Dragon slofjes en ben daar heel gelukkig mee!

Winter is coming

Tegenwoordig maken alle (gerenommeerde) merken goede skischoenen. Ik zie dan ook geen enkele reden om Technica en Atomic af te raden.

Zelf heb ik de Fischer MX Pro 95. (Flex=95)

Plaats een reactie