Wat voor boardje heb je?

Vandaag een Burton trick pony 158 met burton custom bindingen aangeschaft.
Nadat mijn oude beginnersboard 155cm (rossignol) te onstabiel/onrustig (slap) was voor het carven.

null

Komende week maar eens proberen bij (nog niet) geplande short ski in oostenrijk.

Naast de Yes Jackpot met Union Contact Pro’s een 2de board aangeschaft. Na getest te hebben op 1 van de testdagen in Zoetermeer, de Yes Pick Your Line gekocht en hier gaan de Union Factory’s op. Deze week zeker een keer naar Zoetermeer. Fijne feestdagen!!

Happy shredding!

Laatst voor het eerst getest in winterberg en wauwwww, kost een berg maar mijn never summer prototype two is echt fantastische. als je ooit de kans hebt om hem te testen. Niet doen, anders wil je hem gelijk hebben :D

null

*bericht bewerkt door Jbos op 26 dec 2017 09:53

Laatst voor het eerst getest in winterberg en wauwwww, kost een berg maar mijn never summer prototype two is echt fantastische. als je ooit de kans hebt om hem te testen. Niet doen, anders wil je hem gelijk hebben :D

null

Jbos op 26 dec 2017 09:53

Lekker hoor 😎

null

*bericht bewerkt door Patrick076 op 26 dec 2017 16:43

Laatst voor het eerst getest in winterberg en wauwwww, kost een berg maar mijn never summer prototype two is echt fantastische. als je ooit de kans hebt om hem te testen. Niet doen, anders wil je hem gelijk hebben :D

Bekend model 😜

null

Jbos op 26 dec 2017 09:53

Lekker hoor 😎

null

Patrick076 op 26 dec 2017 16:42

Laatst voor het eerst getest in winterberg en wauwwww, kost een berg maar mijn never summer prototype two is echt fantastische. als je ooit de kans hebt om hem te testen. Niet doen, anders wil je hem gelijk hebben :D

null

Jbos op 26 dec 2017 09:53

Heb hem zelf ook, nog maar 1 keer mee geboard indoor maar beviel super goed. Over 1 maand volgt de echte test in de Franse alpen

kan je alleen maar zeggen dat ik hem fantastisch vind, mijn broertje heeft er op gereden en hem ook gelijk besteld. je gaat er echt heel veel plezier op hebben. een heerlijke alles kunner met genoeg doorgroei mogelijkheden.

*bericht bewerkt door Jbos op 28 dec 2017 12:25

Ik heb een Rossingol Circuit 2018, men eerste board

Salomon burner 360 160 cm…voor oude man als ik perfect.

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Mijn tweede board salomon assasin 157w ben benieuwd. Volgens weekend even testen

Vorige week een Nidecker Concept gekocht, over 2 weekjes testen, ben heel benieuwd.

Jaren geleden na een paar indoor te gaan boarden in Landgraaf een boardje gekocht voor een appel en een ei in de uitverkoop.

Toen ook eigelijk 0,0 uitleg of hulp gehad van de medewerker toen, waardoor ik eigelijk (denk ik) een board heb dat totaal niet bij me past.

Een Nitro Haze 149 van 2010.
Ik ben zelf rond de 1.74 en weeg halfweg de 80kg, varieert nogal.

Vorig jaar voor de 1e keer echt naar de bergen geweest en wel veel plezier gehad aan het boardje.
We maken geen al te grote snelheden; voor mijn vriendin washet de 2e keer op een board dus alles was heel rustig. Af en toe eens een stukje de piste af maar nooit sneller dan een max. Van 40 km/h gereden.

Dus ik heb nog geen echt nadeel ondervonden van het korte en flexibele board op de piste.
Toch zal er denk ik voor een stap verder te gaan een ander (langer) board moeten komen denk ik?

In februari terug een weekje Oostenrijk. Dit zal waarschijnlijk terug met dit board zijn.

Zijn er eigelijk heel grote nadelen/problemen met een (veel) te klein board?

*bericht bewerkt door jarnodebakker op 06 jan 2018 01:07

Heb een Elan Prodigy uit 2009 (met bindingen waarvan ik het merk niet eens meer weet… Ik denk Drake’s.), eigenlijk veel te groot voor mijn gewicht (156), maar toch een hoop fijn mee gefreestyled.

Sinds een paar weken ook in het bezit van een Jones Dreamcatcher 148 met een setje NOW Conda bindingen, voor de poeder hier in Fernie en ze doet het so far fantastisch!

(Nieuwe schoentjes - K2 Contours - zijn wel even wennen na m’n superzachte freestyle boots, maar man, wat een respons ineens…)

Setting forth in the universe

Zoals ik al geschreven had in Nieuwe Gear, een Bataleon Toshiki Edition. Kon hem zeer gunstig overnemen. Nog niet getest, was eigenlijk op zoek naar een Bataleon Whatever of een Boss. En deze zou een Mix tussen beiden moeten zijn.

Burton process flying V 2017

null

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

Gnu natuurlijk!
Ik heb zelf de Gnu B-street 2014 en 2015 (BTX),
Ideaal om kunstjes mee uit te halen en brengt je zonder bibberen van de meest ijzige pistes.

Zit net dit topic door te spitten en kom er achter dat ik helemaal vergeten ben te vermelden dat ik een ander board heb. Mijn excuses daarvoor.

De Tomahawk 160 SL heb ik nog steeds.
Daarnaast heb ik nu een OES SBX 165wide.
Hele fijne boards voor als je eens serieus gas wilt geven. 😊

null

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO zijn dat bindingen? (links)

Het kan altijd korter, mand.

Hardboot bindingen

@Vosjje hier zie je de schoen er bij.

null

Übung macht den meister!!!

De hele reden dat ik gestopt ben met skiën is vanwege die hardboots :-P dus die zullen er hier niet in komen. Ik kan snel zat met softboots (al zal ik iemand op hardboots niet bijhouden ofcourse) vind ik.

Heb zelf nog altijd mijn 2e boardje (mijn eerste goede boardje na een snowboard + binding combo van 100 euro). Een Nidecker Advanced Swiss Core uit 2013.

null

https://thegoodride.com/snowboard-reviews/nidecker-advanced-…

Heerlijk boardje voor all-mountain. Kan prima carven, is leuk in het funpark en ik kom door de diepe sneeuw, al is die voor dat laatste toch niet echt gemaakt. maar ik kom sowieso niet buiten de piste. Ben nog steeds tevreden met dit boardje en zolang ik niet andere boardjes ga proberen wordt ik ook niet hebberig :-P

Gisteren de eerste meters op mijn nieuwe (en eerste) snowboard gemaakt. Het is een Bataleon Stallion 167W (2019) met Rome Targa (2018) bindingen.
Ik had verwacht dat ik veel meer zou moeten wennen, maar uiteindelijk ging het mij prima af.
Ben voorlopig erg tevreden met dit setje!

Plaats een reactie