Wat voor boardje heb je?

Sinds dit seizoen een Bataleon Goliath 158w. Heerlijk snowboard. Door de triple base erg vergevingsgezind en op hogere snelheden is het echt een feest. Voorgaande jaren een gullwing board van Nitro gehad. Nu voor het eerst een sintered base, wil nooit meer wat anders. Mijn bindingen zijn trouwens de 390 boss van Rome.

Heb een all-mountain board van Nitro, gaat al bijna 10 jaar mee. Het is een vrij stijf en breedt board, ik heb dan ook wel nen 48 van schoenmaat dus het moet erin passen natuurlijk. Het is goed om wat snelheid te halen op de pistes.

Moest ik een nieuw kopen zou ik toch voor een meer flexibel board gaan dat zowat een compromis is tussen freestyle en een board om pistes te doen. Want met zo’n groot zwaar board is het toch lastig om te springen en trics te doen op de piste.

Hoog tijd om dit Topic weer eens leven in te blazen ;-)
Reden: Collectie gewijzigd.

De Jones Aviator weer na 2 uur erop boarden verkocht. Veel te stijf voor mij en het langste board wat ik ooit had (155) ook al was het maar 2 uur :-) De Skate Banaan is ook weg.

Nu voor t 2e seizoen de Travis Rice Pro 153 voor piste/park gereden, maar wil weer terug naar camber. Wordt weer heerlijk zoeken deze zomer.
Afgelopen seizoen een Yes 420 poederplank gekocht in de langste maat 152. Dat ding is zo breed dat hij het drijf vermogen heeft van een 168. Bijkomend voordeel je kunt enorm diep carven.

Bijna ieder Snowboardmerk kwam dit jaar of komt volgend jaar met soort gelijke planken. Kort maar breed (K2 Carveair, Capita Slush Slasher enz). Lijkt de nieuwe trend te worden in snowboardland voor de poederdagen, maar ook voor de eurocarve rage.

Een shop hier in de buurt zet er in ieder geval volgend jaar flink op in.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Nog steeds mijn Never Summer proto
Op mijn lijstje staat de Never Summer Type Two
En de Sims Blade 2015/2016 wil ik echt hebben old school camber carve bak ( sinds kort wordt Sims gemaakt door Never Summer, dus is weer top kwaliteit)
Ben al aant speuren op het net, kan hem alleen in usa vinden tot mijn spijt.
Mochten er mensen zijn die hem in Europa kunnen vinden dan hoor ik het graag…

Oh ja, zoek ook nog paar goedkope skies( nordica nrgy, fischer f19)

Dit seizoen 2 boards gekocht. Een Arbor A-frame 167w om lekker mee over de pistes te scheuren en een Never Summer Ripsaw 160w om lekker mee over de pistes te scheuren. :)
@Jeroen6 Hoe doet zo’n Yes het op de piste??

Übung macht den meister!!!

Dit seizoen 2 boards gekocht. Een Arbor A-frame 167w om lekker mee over de pistes te scheuren en een Never Summer Ripsaw 160w om lekker mee over de pistes te scheuren. :)

@Jeroen6 Hoe doet zo’n Yes het op de piste??

RFKANGOO op 14 apr 2016 20:18

Die gaat best aardig maar het is wel flink werken, dat voel je s’-avonds wel, haha
in de poeder is ie geweldig

@Patrick076 De nl importeur van Never Summer kan wel aan Sims komen hoor. ;)
Dus elke shop die never summer heeft kan ook aan een sims board komen. Dus ik weet niet waar je in de buurt woont??

Übung macht den meister!!!

@Patrick076 De nl importeur van Never Summer kan wel aan Sims komen hoor. ;)
Dus elke shop die never summer heeft kan ook aan een sims board komen. Dus ik weet niet waar je in de buurt woont??

RFKANGOO op 14 apr 2016 21:27

Klopt,
zo ben ik ook aan mijn huidige board gekomen. Vorige boards via importeur in nl ( Ruben)tegenwoordig via de mannen van Stairss, die moeten hem weer uit Engeland halen. Erg omslachtig allemaal, en dat maakt die boards zo rete duur. Dan zeggen ze dat het aan de shipping ligt naar Europa, ja daaaaag. Los plankje bestellen in usa kost +/- 60 euro En de boards zijn vele malen duurder dan dat.
Enige frustratie is hier wel ja :-) :-).
Via mijn lokale shop toch nog altijd een goede korting.
Ik zal het eens vragen, maar wil wel die van dit jr. (en hier zit nu net het probleem ben ik bang)

Maar jij mag hem ook wel voor me regelen hoor

@RFKANGOO zoals @Patrick076 zegt, het is op de piste wel werken. De beentjes zijn goed zuur na een dagje hangen. Vooral remmen kost veel kracht, maar door de korte lengte wel playfull. Beetje vreemd nog dus. Pat heeft mijn Yes en een K2 Carveair van de lokale shop meegenomen de laatste vakantie en weet daarom als geen ander dat je beentjes er op harde pistes nie blij mee zijn ;-).

In de poeder wordt het een heel ander verhaal. Dan is het een Skate Banaan die drijft als 'n walvis. Je wordt omgoog geduwd (ben gewend aan korte parkboardjes die je achterste been slopen) maar kan bochtjes draaien en klooien als op een skateboard. Heerlijk voor de korte bochten in de lariksbossen van de zuid alpen, maar ik denk niet geschikt voor big mountain werk. Ik doe zelf geen big mountain werk, maar kan me voorstellen met die snelheden en het korte boardje, dat dat niet prettig is.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Sinds 2011 een Bataleon Omni 159 en sinds 2015 een Jones Flagship 164 voor erbij. De Bataleon heerlijk op de piste spelen, de Flagship voor het betere ramwerk op de piste en heerlijk cruisen in de poeder. Bij de Bataleon heb ik Burton bindingen erop, geen idee meer welk type. Bij de Jones de Now Drive. Na enkele weken en wat losse dagen merk ik al dat de straps licht versleten zijn… Komende zomer maar eens naar een oplossing daarvoor kijken opdat ik komende winter weer lekker kan boarden!

@Marijnt
Bij strapbindingen geldt, vast is vast. Dus niet doorratelen. Daar sloop je je straps mee. Ik rij al enkele jaren met strapbindingen en heb nog nooit een strap kapot of versleten gehad. Ga elke week boarden dus worden intensief gebruikt.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Klopt helemaal, dit is ook voor het eerst dat ik het meemaak. De Burton bindingen op mijn Bataleon zijn minstens 5 jr oud en vertonen alleen slijtage op het leer/stof, maar ga de straps, het plastic gedeelte ervan, wel vervangen

Plaats er eens een foto van. Ben wel benieuwd.

Übung macht den meister!!!

als ik het niet vergeet zal ik dat later in de week doen, heb de boards niet bij huis liggen

Sinds december heb ik mijn eigen board: Arbor Westmark 154w. Wat een heerlijk board. En de Rome 390 Boss bindingen maken het helemaal af. Dit setje heb ik aangeschaft bij Burnside in Deventer, hele fijne winkel.

Lib Tech Travis Rice hangt alweer een jaar aan de muur.
Capita Volcom Stone (full camber) voor in de plaats gekomen, met flux DS bindingen. Dit is vorig seizoen al gebeurt. Wilde weer terug naar camber en geen moment spijt. De Yes 420 nog steeds erbij voor de poederdagen met Union Force bindingen.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb een Yes Jackpot met Union contact pro bindingen. Ik zit te denken om aan het eind van het seizoen een Yes the greats uninc aan te schaffen. Ik heb nog Union factory binden liggen die er zo opgeschroefd kunnen worden.

Happy shredding!

ok, niet schrikken…

Ik board al bijna 20 jaar op hetzelfde board… een Burton Charger 156 geloof ik… Heerlijk board en heb nooit iets anders gewild…

Hier ook een Yes Jackpot, met Burton Scribe bindingen. Was mijn eerste board 3 jaar geleden. Van (toen) amper kunnen snowboarden tot nu prima de berg af komen: blijft een heerlijk veelzijdig board.

De Rossignol one Magtek 161W met Flow Nexus Hybrid bindingen en Burton Moto boots. Een heerlijk set bij elkaar waar ik nog jaren mee vooruit hoop te kunnen.

Born to Ride

Sinds kort eigenaar van de Never Summer Proto type 2 met de Nitro team bindingen. Mijn Bataleon Goliath gaat ook nog mee voor de poederdagen

Een K2 Slayblade 158 uit 2014 met Ride Ex bindingen. Wil er dit jaar een plank naast gaan aanschaffen die wat speelser is om mee te klooien. Dat gaat niet echt op die K2.

ok, niet schrikken…

Ik board al bijna 20 jaar op hetzelfde board… een Burton Charger 156 geloof ik… Heerlijk board en heb nooit iets anders gewild…

Miel op 9 okt 2017 20:25

Heb je ooit wel eens iets anders geprobeerd??

Übung macht den meister!!!

Een Ride Highlife 161 uit 2015 met Burton Mission bindingen.
Mijn hoofdplank. Heerlijk om aggressief mee te boarden en poeder te snuiven. Niet bepaald vergevingsgezind op oneffen terrein, dus dat houdt je alert.

Mijn oude beestje: Burton Custom met Flying V uit meen ik 2002, maar kan ook 2003 zijn. Ben het ontwerp nooit ergens anders tegengekomen. Eenvoudig herfstblad design met als kenmerk een boomblad uit metaal in de tip gezet. Nog te goed om afscheid van te nemen, maar vrijwel zonder functie behalve als wax- en slijp oefenmateriaal.

Voor degenen die het nog niet wisten: Rossignol Diva MagTek 152 2016 met Burton Custom bindingen.

Daarnaast voor mijn beperkte park/jib skills een Salomon Oh Yeah 147 2015 met K2 Hurrithane bindingen (vooral voor de fun dus).

Heb ook net weer nieuw materiaal gekocht na 11 jaar te hebben gedaan met:

  • Salomon Burner 167
  • Burton Cartel
  • Salomon Malamute

De Malamutes blijven voorlopig nog even, maar het snowboard en de bindingen worden vervangen:

  • K2 Joydriver (158W)
  • Flux XF

Hoofdzakelijk voor knallen op de pistes (90%) en een heel klein beetje off-piste (als er echt goede poeder ligt)

*bericht bewerkt door canth op 21 nov 2017 16:08

Ik rijd sinds 2014 op:

  • Bataleon Goliath 161
  • Burton Mala Vita bindingen
  • Burton Ruler Boots

Daarvoor een paar seizoen op een oude Burton Clash van mijn broer gereden…die triple base van Bataleon is echt heerlijk!

Ik heb er nu een K2 Party Platter (150) met Union Force bindings bij gekocht :) Heel erg benieuwd!

Burton Flight Attendant gekocht (ipv mijn 7 jr oude Custom-X), met Burton Cartels en Burton Rulers.

Ik heb nu twee boardjes:

Burton Easy Livin 152 (met Cartel EST) -> Leuk flying-v boardje met coole schildpadden erop
Yes The Greats 154 (met Ride El Hefe) -> Overgekocht, om ook iets harder te knallen, mag hem met kerst gaan uitproberen

Sinds afgelopen week mijn oude K2 Raiders boots vervangen voor ThirtyTwo Zephyr.
Wilde eigenlijk double boa, maar deze schoenen pastte echt het beste van allemaal, dus moet ik mijn strikdiploma weer gaan halen…

Op de wenslijst staat nog de Gnu Space Case.

*bericht bewerkt door Reynouts op 08 dec 2017 13:50

Plaats een reactie