Luchtfoto's

Aangespoord door de topic van @HenriS https://www.wintersport.nl/forum/topic/244034 kwam ik op dit idee. Aangezien er waarschijnlijk veel wintersporters deze zomer over de Alpen en de Pyreneeën zijn gevlogen, dan wel andere bergen, en hiervan foto’s hebben gemaakt. Wellicht leuk om deze te posten en als je niet weet welke om welke bergen of skigebied het gaat is er vast wel iemand die het herkend.

Mijn foto’s heb ik niet zelf gemaakt, maar van het alpineforum gehaald *(credits Philipp23)

null
Hintertux
null
Solden
null
Zugspitze

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Uit het raampje turen, ook een van mijn favoriete bezigheden in een vliegtuig. Dit is Matterhorn Zermatt. Foto’s zijn van 17 juli op de vlucht Rome-Düsseldorf, een paar dagen daarvoor had het gesneeuwd:

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel dit was waarschijnlijk een spectaculaire vlucht. Een looping lijkt me wel speciaal voor een lijnvlucht ;)

Ik was deze vrijdag nog zo aant het hopen dat we over de Alpen vlogen richting Mallorca, niet dus. Maar bij de terugvlucht zit er nog een kans in dat de vliegroute langs Marseille-Alpen-Straatsburg gaat. Camera hou ik dus in de aanslag :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Leuke topic. Is het een idee om de datum van de foto’s erbij te zetten?

Leuke topic. Is het een idee om de datum van de foto’s erbij te zetten?

Arjen2 op 31 aug 2016 14:38

goed idee, wellicht ook vanuit welke vlucht?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Vlucht van Alghero, Sardinië, naar Eindhoven, 20 september 2016
Plots zag ik besneeuwde bergtoppen. Dacht meteen aan dit forum dus snel mijn telefoon genomen.

null

Ik ben op 9 en 16 september over de pyreneen gevlogen richting Faro, Portugal, maar helaas was het op de terugvlucht al donker dus heb ik alleen van de heenvlucht foto’s van de nog helemaal groene pyreneen. Op de terugweg lag er waarschijnlijk al wel een klein laagje.

null

Born to Ride

Grappig om te zien dat de foto’s van @Roel en @Loek65 bijna op het zelfde punt* genomen zijn met de Matterhorn en het Lac de Places de Moulin op de voorgrond.

  • Boven AOSTA een route punt op een belangrijke Zuid-Noord corridor
Rob

Weet iemand welk stuwmeer dit is.

null

PS
Richting Amsterdam / Milaan

De volgende 3 foto’s zijn gemaakt in juni 2015 op een vlucht van Air France van Parijs naar Vancouver. Op het schermpje voor ons zagen we dat we Groenland naderden. Toen we uit het raam keken hadden we dit prachtige uitzicht.

null

null

null

*bericht bewerkt door zenith op 30 dec 2016 18:12

Dit is niet echt een luchtfoto maar past wel een beetje in deze categorie. De foto is in maart 2012 genomen op de luchthaven van Denver (Colorado). Op de achtergrond zie je de uitlopers van de Rocky Mountains waar we een roadtrip van twee weken langs diverse skigebieden hadden gemaakt.

null

In maart 2014 hebben in Levi in Fins Lapland geskied. Het vliegveld Kittilä ligt op 16 kilometer afstand. Vanaf de top van het skigebied kan je mooi de vliegtuigen zien landen.

Op de terugreis hadden we tijdens het opstijgen een goed uitzicht op de pistes van Levi :

null

null

Vlak na het opstijgen vlogen we precies over de ski-pistes van het het 50 km verder gelegen Ylläs:

null

null

null

null

*bericht bewerkt door zenith op 30 dec 2016 19:17

Plaats een reactie