Skiën met intersoc

Wij zijn 1 keer met intersoc naar Zinal geweest,niet ons soort vakantie maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wij hebben allebei heel weinig vrije tijd omwille van ons werk en daarom heb ik altijd liefst zoveel mogelijk tijd doorgebracht met de kinderen tijdens onze vakanties.Onze kinderen zijn dan ook nooit liefhebbers geweest van kinderclubs of animatie van enige andere soort.Pas vanaf een jaar of 14 begonnen ze het leuk te vinden om met leeftijdsgenoten dingen te doen op vakantie en zijn we naar all in hotels met veel sport en animatievoorzieningen beginnen gaan tijdens de zomer.Skivakanties vindt onze dochter,nu 20,nog steeds het leukste samen met ons op een appartement.
Zinal als skigebied vond ik wel leuk voor de kinderen.Het hele intersocgebeuren was naar onze smaak veel te lawaaierig en inderdaad teveel een jeugdbeweginggevoel.Ik ben nooit een voorstander geweest van rondrennende kinderen tijdens het eten,voor mij is het een deel van de opvoeding om je kinderen te leren hoe ze zich horen te gedragen in een restaurant en als het nodig is je restaurantbezoek dus zo kort mogelijk te houden als ze nog klein zijn.Dat ze daarna terecht kunnen bij de animatie vond ik als ouder zeker voldoende om zelf wat “rust” te hebben,alleen bleek die rust een utopie omdat er echt de hele godganse dag kinderen rondrenden in het hotel.
Verder is het hotel inderdaad heel erg basic,maar dat op zich vond ik niet het grootste probleem,toen onze kinderen klein waren gingen we ook meestal naar pensionnetjes of de wat meer gemoedelijke hotelletjes.Voor ons was het geen succes,het is de enige skivakantie ooit waar we allebei gestresseerd van teruggekomen zijn, onze jongste was 3 toen we voor het eerst op skivakantie gingen en was er 8 toen we met intersoc mee gingen,dus we waren wel al wat gewend van stress rond het op tijd klaar zijn voor de skilessen en gesleep met kinderskietjes maar het constante kabaal was er voor ons echt teveel aan.

Elsvr op 30 jan 2018 11:13

Als u niet houdt van drukte en uw kinderen geen liefhebbers zijn van animatieclubs, dan is zo’n reis inderdaad niks voor u.
Maar ik vind het altijd grappig om te lezen dat sommige mensen verbaasd/ontgoocheld zijn over zo’n formule terwijl dit bij Intersoc altijd zo is en algemeen gekend is.
Wij brengen ook graag zoveel mogelijk tijd door met onze kinderen. Maar onze kinderen vragen niets liever dan naar die kinderclubs te mogen gaan, en daar is Intersoc heel sterk in. En dat zijn allemaal vrijwilligers hé !
Ieder zijn ding, maar als u zelf privé zo’n reis moet regelen dan gaat die gegarandeerd vele malen duurder zijn.

@ fabiennesutter

Normaal gezien is de school hiervoor verantwoordelijk, daar zij namelijk de reis organiseren.
Wat die arts beslist, daar heeft Intersoc of zelf de school ook niks aan te zeggen.
Volgens mij ben u hier op de verkeerde partij aan het afreageren.
Het zou trouwens verwonderlijk zijn dat de mutualiteit hierin weigert tussen te komen.

*bericht bewerkt door Patrick1973 op 30 jan 2018 14:00

@ Elsvr
Als ik lees wat u schrijft, wat voor soort vakantie u graag hebt, snap ik helemaal niet waarom u met intersoc op reis bent gegaan.
Honderd kinderen in hotel, dat kan en dat zal niet stil zijn.

@ Elsvr
Als ik lees wat u schrijft, wat voor soort vakantie u graag hebt, snap ik helemaal niet waarom u met intersoc op reis bent gegaan.
Honderd kinderen in hotel, dat kan en dat zal niet stil zijn.

Patrick1973 op 30 jan 2018 14:00

Dus volgens u mag iemand alleen maar vakanties proberen waarvan ie zeker is dat die hem gaan liggen?
Het is niet omdat je op voorhand weet dat er bij intersoc veel kinderanimatie voorzien is dat je ook weet dat iedereen zijn kinderen ook maar gewoon de hele dag door het hotel gaat laten rennen hè.We hebben ook groepsreizen met kindervoorzieningen gedaan waar je dat bijvoorbeeld niet had.Ik kreeg echt de indruk dat een heel aantal mensen voor intersoc koos met het idee dat het daar allemaal niet zoveel kwaad kon en ze hun kinderen daar gewoon konden laten doen.Vandaar het gevoel dat we in een jeugdbeweging terecht gekomen waren.

@ Elsvr
Van mij mag u boeken waar u wil, maar als je een vakantie boekt in een hotel waar letterlijk bijna alle lagen van de bevolking vertegenwoordig zijn, kan je niet verwachten dat iedereen dezelfde invulling heeft van opvoeding. Dat er kinderen rondlopen in de gangen, is waar, maar bij een skivakantie is het toch de bedoeling dat men gaat skiën overdag ? S’avonds heb ik nooit veel kinderen horen rondlopen. Ik geef u gelijk, dat er een zeker gevoel van jeugdbeweging aanwezig is bij Intersoc.
Nu moet ik wel toegeven dat met de komst van allerlei digitale media het rustiger is s’avonds zolang de wifi niet uitvalt…

@ Elsvr
Uiteraard mag iedereen boeken waar 'em wil maar door u een beetje op voorhand te informeren had u echt wel kunnen weten hoe het daar aan toe gaat. Wij kenden Intersoc vakanties ook niet maar na wat te hebben gezocht op internet en gepraat met mensen die het al hadden meegemaakt wisten we perfect waar we ons aan konden verwachten.
En gevoel van jeugdbeweging, ja klopt ergens wel, maar ook dat is een publiek geheim hé. En is ook niet meer dan logisch voor een formule die 100% gericht is op kinderen (beetje te vergelijken met Club Med).
Nogmaals, ieder zijn ding en het is duidelijk dat dit niks voor u is, maar het is net hetzelfde als voor het eerst naar een hardrock concert te gaan en dan achteraf komen klagen dat het geluid te luid stond …

TS vroeg ervaringen,ik heb mijn ervaring neergeschreven,niet meer,niet minder.maar blijkbaar zijn hevige intersoccers nogal gevoelig aan negatieve ervaringen.Zoals ik ook al in mijn eerste reactie aangaf is het voor ons ook een eenmalig uitproberen geweest.
En 12-13j geleden lag op voorhand informeren ook net iets anders dan nu,waar je met 1 search op google alles vindt wat je nodig hebt.

*bericht bewerkt door Elsvr op 31 jan 2018 10:09

Eerlijk gezegd heb ik liever dat kinderen rond lopen en plezier maken, dan dat ze als zombies naar hun tablet of smartphone zitten te kijken.
In Zinal ben ik nooit geweest, maar bv. in Valmeinier stond een springkasteel in de lobby. Dus wat verwacht je dan?

En slechte medische opvang? Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger was er zelfs een dokter of verpleger aanwezig.
Mijn vrouw heeft toen een ski ongeval gehad en heeft daar ter plaatse de kostprijs van medicijnen terugbetaald gekregen.

Glij blij door die brei :-)

Een vraagje voor de ervaren intersoc vakantiegangers. Wij (6 volwassenen en 4 kinderen van 4,7,11 en 14) zouden een eerste keer op skivakantie gaan met nieuwjaar naar Harrachov (Tsjechië).
Allemaal beginnende skiërs. Is dat een gebied dat aan te raden valt voor beginners?
1 van de 10 personen is geen lid van cm, is dat een probleem of valt dat op te lossen met een supplement? Ik kan dit helaas nergens terugvinden. Alvast bedankt!

@DieterP Volgens de gebiedspagina op deze website is het zeker geschikt voor beginners.

“Geschikt voor beginners
Het gebied is klein, overzichtelijk en de pistes zijn makkelijk (als ze goed onderhouden zijn). Ook vind je hier enkele Nederlands sprekende leraren. Een prima gebied voor je allereerste bochtjes.”

Bovendien is het Reuzengebergte, wat niet zo steil is als de Alpen. Met je tweede vraag kan ik je helaas niet helpen.

Mr. Slow

Iemand ervaring met zowel Zinal als Wengen? (en eventueel Leysin)
Welke viel het best mee?
Hoe valt het tijdverlies mee in Wengen?
Zinal verlies je wat tijd met steeds te wandelen naar liften en cabinelift. Ski’s kunnen gelukkig wel boven blijven voor de kindjes. Sneeuwzekerheid troef, maar mooi weer is hier ook een risico.

In Wengen hoor ik dat er enorm veel tijd verloren gaat met treintje, dat het skigebied dan wel beter zou zijn maar dat je minstens 2u moet rekenen als middagpauze?

Hey Tik,
Het weer is altijd een risico, overal.
In Zinal kan je inderdaad de wachttijd oplopen aan de 1ste lift.
En in Wengen is dat treintje wel een dingetje.

Het hangt een beetje af wat je insteek is, wil veel kilometers pistes doen en van s’morgens vroeg al op de pistes zijn dan is Intersoc mss niet de beste optie. Voor zo ver ik weet, kan je ook lunchen (picknick) boven en zo verlies je niet zoveel tijd over de middag.

Hey Tik,
Het weer is altijd een risico, overal.
In Zinal kan je inderdaad de wachttijd oplopen aan de 1ste lift.
En in Wengen is dat treintje wel een dingetje.

Het hangt een beetje af wat je insteek is, wil veel kilometers pistes doen en van s’morgens vroeg al op de pistes zijn dan is Intersoc mss niet de beste optie. Voor zo ver ik weet, kan je ook lunchen (picknick) boven en zo verlies je niet zoveel tijd over de middag.

Patrick1973 op 21 aug 2019 10:35

Ben al in Zinal geweest,
en de hoeveelheid tijdverlies daar is aanvaardbaar als je het afweegt t.o.v. de voordelen die intersoc biedt voor families. Intersoc formule doe je inderdaad niet met insteek puur skiën, maar daarvoor zijn de kinderen nog wat te jong. Probleem is dat ik Wengen helemaal niet kan inschatten, daarom graag vergelijking van ervaringsdeskundigen.

Wat ik tot nu toe vernomen heb is dubbel:
Mensen zeggen mij dat skigebied Zinal teleurstellend is in vergelijking met Wengen. Dat Wengen toch wel beter zou zijn als intersoc vakantie.

Een monitor heeft mij dan weer gezegd: ik zou niet naar Wengen gaan wegens de enorme tijdverliezen die je er hebt omwille van de trein, rekeninghoudend met het feit dat je deze 4x per dag moet nemen ('s ochtends, 2x 's middags en 's avonds).

Dus adviezen gaan verschillende richtingen uit waardoor ik niet goed weet waar ik het beste aan doe om te boeken :-)

Leysin is een heel aangenaam gebiedje als je met jonge kinderen gaat, of met beginnende skiërs. Overzichtelijk met mooie afdalingen.

Kilometervreters worden er niet gelukkig, maar voor gezinnen met kinderen is het zeker top. Het hotel van Intersoc is prachtig gelegen, met een fantastisch zonneterras voor de après-ski.

Hotel Palace Intersoc (ik neem aan dat dat het hotel is) in Wengen ligt zeer gunstig. De grote gondel naar Männlichen gaat zo ongeveer voor de deur. En bovendien een heel mooi skigebied en fantastische natuur en uitzichten. Ik zou het wel weten.

Mr. Slow

Hotel Palace Intersoc (ik neem aan dat dat het hotel is) in Wengen ligt zeer gunstig. De grote gondel naar Männlichen gaat zo ongeveer voor de deur. En bovendien een heel mooi skigebied en fantastische natuur en uitzichten. Ik zou het wel weten.

Quick op 21 aug 2019 13:44

Bedankt voor tip.
En dan vanop Mannlichen richting Kleine Scheidegg, Holenstein, … veronderstel ik?
Dus noodzaak tot nemen van trein is er niet echt?

Leysin is een heel aangenaam gebiedje als je met jonge kinderen gaat, of met beginnende skiërs. Overzichtelijk met mooie afdalingen.

Kilometervreters worden er niet gelukkig, maar voor gezinnen met kinderen is het zeker top. Het hotel van Intersoc is prachtig gelegen, met een fantastisch zonneterras voor de après-ski.[/post]

Leysin ziet er mij voor de kindjes inderdaad perfect uit.
Maar om voor een halve dag naar Les Mosses te gaan lijkt mij op skikaart quasi onmogelijk.
Dat schrikt mij toch wat af sinds het aantal pistes langs de kant van Leysin wel zeer beperkt zijn op eerste zicht.
Of zie ik dit mis?

*bericht bewerkt door Tik op 21 aug 2019 14:01

Plaats een reactie