Kindvriendelijk ski gebied gezocht op ca 850 km vanaf Arnhem

Ik ben opzoek naar een kind vriendelijk ski gebied. Het gebied hoeft niet mega-groot te zijn. Maar ergens tussen de 50 - 100 km zou mooi zijn.

Afgelopen 3 jaar hebben we met veel plezier geskied in Lofer Oostenrijk. Gebied is mooi overzicht overzichtelijk, niet al te duur. We zijn hier nu een beetje uitgekeken. We zouden deze winter wat anders willen.

Wat zoeken we:

  • gebied tussen de 50 - 100 km
  • sneeuwzeker
  • kindvriendelijk gebied
  • skischool met Nederlandse skileraar
  • gebied met liever veel blauw/rood, dan veel rood/zwart
  • ca 850 km vanaf Arnhem, liever dichterbij dan verder weg
  • liever hotel dan appartement
  • niet al te duur. ;-)

Wie heeft de gouden tip voor ons? Als iemand accomodatie tips heeft hoor ik deze graag. Bij sommige hotels zijn kinderen nog gratis.
Zelf raden we het gebied in Lofer aan voor anderen die zelf opzoek zijn naar een nieuw kindvriendelijk skigebied.

Je zou in de Montafon Oostenrijk eens kunnen kijken.
Vanaf Utrecht 850 km.
Relatief sneeuwzeker.Meer dan 220 km piste.Vier gebieden met 1liftpas.
Eigenlijk gek dat er niet meer Nederlanders heen gaan.
Gargellen ligt in een zijdal. (.Met het Landal park daar zijn wel meer Nederlander)daar ligt altijd meer sneeuw dan in de rest van het Montafon .Je kan vanaf daar ook een dagtocht naar Klosters Zwitserland maken.Montofon is vooral in trek bij families.

Klein Walsertal. 750 km vanaf Arnhem. Zeer sneeuwzeker en redelijk goedkope skipassen voor kinderen. Niet al te moeilijke pistes over het algemeen.

Klein Walsertal. 750 km vanaf Arnhem. Zeer sneeuwzeker en redelijk goedkope skipassen voor kinderen. Niet al te moeilijke pistes over het algemeen.

Maxski op 25 jul 2016 21:27

Daar wilde ik komend seizoen heen in de voorjaarsvakantie, maar het lukte me niet nog een geschikt (lees, betaalbaar) appartement te vinden in de vakantie. Wel ideaal gebied voor gezin met beginners volgens mij.

Ik ben bang dat je al aan de late kant bent om in de voorjaarsvakantie nog iets te boeken. Een leuk gebied vind ik zelf Westendorf en voor beginners en gezinnen is het zeker een ideaal gebied. Nederlandse skileraren aanwezig, oefenweide in het dorp. Er zijn altijd wel heel veel Nederlanders in dat gebied.
Ik zou als ik jou was eens zoeken via Trivago (als je een gebied hebt gevonden). Dan kan je snel zien of er nog ergens iets vrij is. Heel veel succes met zoeken/beslissen en boeken.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Westendorf Ja Ik probeer in de vakantie altijd zo min mogenlijk Nederlanders tegen te komen. ( Dat is natuurlijk iets persoonlijks) .Dat gaat je in Westendorf en Gerlos niet lukken.
In Gerlos kan je zelfs gewoon Nederlans blijven praten.Frikandellen kan je gewoon op de piste in het Nederlands bestellen.Tja dat is voor mij geen wintersport in het buitenland.

Sneeuwzeker en een niet al te duur appartement in Westendorf? Dat wordt lastig denk ik.

Ja, kleinwalsertal = Riezlern etc (net achter Oberstdorf)

kappl

Zugspits Arena

Dank voor alle tips.

Zie dat sommige gebieden uit verschillende delen bestaan waar je evt kunt reizen per ski bus. Dit heb ik liever niet.

Vind een compact skigebied leuker, dan kom ik mijn kinderen op ski les regelmatig tegen. Dit maakt het gebied van Lofer ook zo leuk.

Wellicht heeft nog iemand tips voor een soort gelijk gebied als lofer. Evt verder weg als 850 - 900 km. Verder reizen is dan een optie.

Hochoetz aan het begin van het Oetztal? Hochzeiger aan het begin van het Pitztal?

Hochzeiger is ook mijn idee; 50 km en alles komt op 1 punt weer samen; je kunt elkaar niet kwijtraken; veel blauw en rood, sneeuwzeker en rustig. Wil je een berghotel op de piste aldaar; het hochzeigerhaus.

Wat een optie zou kunnen zijn is Wagrain in de Salzburger Sportwelt. Voornamelijk blauwe en rode pistes (geen donkerrood) en je kunt zonder bus skien in zowel Wagrain, Flachau als Alpendorf. Wil je toch een dagje iets anders dan ben je binnen 10 minuten in Kleinarl waar vanuit je ook in Flachauwinkl en Zauchensee kunt skien.
Wagrain is een dorp dat alles heeft met een gezellige apres ski (maar niet zo uitbundig als Flachau).
Bij Skischule Wagrain zijn er genoeg Nederlandse leraren en helemaal in de vakanties.
Sporthotel Wagrain is een aanrader en kijk anders op de website van het Tourismusverband Wagrain.

Thank God summer is over!

Berwang dan maar.

Eeehhhh om de hoek bij Lofer:
Waidring (Steinplatte) evt de skipas van het Pillerseetal nemen, Dan heb je toegang tot meerdere kleinere gebieden.

Wij komen hier al jaren, en bevalt nog steeds goed.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik zeg Hochzeiger!!
Vele jaren,met veel plezier geweest.
Top gebied voor families met kinderen!

peet3972

Hochzeiger lijkte leuk en gezellig gebied. Dank voor de tip.

Welk hotel of appartement is beetje gunstig geprijsd en ligt ook niet te ver van ski lift.

Iemand tips?

Plaats een reactie