Vakantie-overzicht 2016-2017

Iedereen is weer aan het kijken naar de skitrips voor komend seizoen. Hierbij het vakantie-overzicht van de belangrijkste Europese landen (de grote druktemakers). Ik heb het bekende overzicht genomen dat al vaker hier verschenen is, en dat o.a. aangevuld met Oostenrijk. Ook heb ik een aantal landen weggelaten, die minder relevant zijn. Het betreft hier de officiële data van schoolvakanties. In sommige landen mag daarvan worden afgeweken.

null

Dankje @GiGi dat word zo te zien voor mij in week 4 een midweek Winterberg (maandag tot donderdag). Afgelopen winter daar in dezelfde periode geweest en eigenlijk geen wachttijden gehad. In week 12 of 13 maar weer een weekje naar de Franse alpen om te genieten van lege liften en lege pistes :)

Born to Ride

Welk land heeft de afkorting AUT?

@petra4 AUT = Austria = Oostenrijk

Born to Ride

Volgens mij is de officieële landcode van Oostenrijk AT

@Petra4 als je het zo bekijkt zijn alle landcodes hier niet goed ;) Ned = NL, Bel = BE enz… Maar ik vermoed dat jij de landcodes die op kentekens staan bedoelt.

Born to Ride

Wat grappig dat je over zo iets simpels al een ander standpunt kan hebben

De landafkortingen zijn die zoals het IOC, de FIS en veel andere sportbonden die gebruiken. Die bestaan altijd uit 3 letters en zijn qua format veel consequenter dan bijvoorbeeld de afkortingen zoals die op kentekenplaten worden gebruikt of in domeinnamen op internet.

Oke, dan is het mij nu duidelijk. Ik wist echt niet wat AUT betekende.

is een kolom RUS nog mogelijk?

Nou, de Russen die doorgaans in de Alpen vertoeven trekken zich meestal niets aan van schoolvakanties. Bovendien is die informatie vrijwel onvindbaar of spreken de verschillende bronnen elkaar tegen.

Mijn tips om Russen te ontwijken: 1. dure oorden mijden (Ischgl, Sölden, Ski Arlberg, Zwitserland, Courchevel, etc.); 2. iconische plaatsen mijden (Cortina d’Ampezzo, Chamonix, Zermatt, Val Gardena).

Veel van die iconische plaatsen vallen in beide categorieën…

❄️

Vla kom ik niet elk jaar maar toch regelmatig tegen in Lech.Hij logeert dan bij zijn vriend Karl Schrans.Of zeg ik nou iets verkeerds.

Vla kom ik niet elk jaar maar toch regelmatig tegen in Lech.Hij logeert dan bij zijn vriend Karl Schrans.Of zeg ik nou iets verkeerds.

Lawine op 13 jun 2016 22:29

Zegt misschien meer over de schoolvakanties in Rusland

May the ski force be with you !!

De laatste jaren (sinds het begin van het conflict met Oekraïne) is de Russische invasie toch een pak minder geworden. Je komt nog wel Russen tegen, maar doorgaans niet meer diegene die overlast veroorzaken.
Ik spreek dan wel voornamelijk over Ischgl, Arlberg, SFL, …

In die gebieden is er de laatste 2 jaar eerder een overrompeling van Zwitsers…

@GiGi
Bedankt voor de nuttige info. Heb je de link naar de oorspronkelijke versie nog?

bon ski

@GiGi
Bedankt, het overzicht is gedownload.

bon ski

Mooi overzicht! 28 januari it is… :)

Jep, die week staat bij mij ook in de planning. En bijna de hele maand maart is perfect komend seizoen (mits je buiten de schoolvakanties kan gaan). Drie weken met meestal de beste condities… Ben al druk aan het plannen.

Leuk om te zien dat die Duitsers wel een oplossing hebben gevonden om met kids in rustiger timeslot te skiën. En ze doen wél mee aan het EK. Kluge leute daar in het oosten.

Iemand enig idee welke Franse zones het meest impact hebben op de drukte in de grote gebieden in de Savoie (Espace Killy, Paradiski, Trois Vallées)?

Iemand enig idee welke Franse zones het meest impact hebben op de drukte in de grote gebieden in de Savoie (Espace Killy, Paradiski, Trois Vallées)?

Skiwi op 14 jun 2016 16:17

Hier heeft @Rogier een paar jaar geleden een blog aan gewijd: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3582/Welke-Franse-…

goed bezig Gijs! thanks!

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Oke, dan is het mij nu duidelijk. Ik wist echt niet wat AUT betekende.

petra4 op 13 jun 2016 16:54 [@petra4](/profiel/petra4) AUT is de afkorting van Autriche.

Weer wat geleerd!

Leuk om te zien dat die Duitsers wel een oplossing hebben gevonden om met kids in rustiger timeslot te skiën. En ze doen wél mee aan het EK. Kluge leute daar in het oosten.

Sndr op 14 jun 2016 15:56

Mwah, ik denk dat in de praktijk de meeste (dus nog meer dan die 17%) Duitsers ook met carnaval vrij zijn.

Voor mij wordt het Cervinia/Zermatt de week van 4-11 feb, lijkt me zeer goed meet vallen. Week vroeger had nog beter geweest maar ook de eerste week van januari al in de sneeuw.

Enkele regio’s hebben wel vakantie maar deel ervan verspreid over twee weken bv. Gaat nog een rustige zijn.

Wat mij betreft…niets ongezelligers dan lege pistes en…hoe meer nationaliteten hoe leuker. Goed voor je talen. Het zijn weer dezelfde diskussies als vorig jaar. We vallen dus weer in herhalingen.

Hen48

@Hulst

Klopt, een lege apresski bijvoorbeeld is ook niet super. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Echter is er wel een wezenlijk verschil tussen ‘gezellig’ druk en overlast van bepaalde groepen en wachtrijen van 15-30 min bij liften, toch?

Bekend overzicht :-)
Ik was eind februari al aan het kijken (en toen ook al geboekt) voor volgend jaar en kwam op dezelfde bron uit en had die begin maart gedeeld https://www.wintersport.nl/forum/topic/232677

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie