auto huren voor weekje wintersport?

@ hartkees
In combinatie met je naam en het feit dat je net lid bent geworden lijkt me dit toch echt spam

Afgelopen winter met Transavia gevlogen op Innsbruck voor 125,- pp en een auto erbij gehuurd met voldoende ruimte voor 4 volwassenen + tassen + ski-spullen. 8 dagen vervoer van deur tot deur kwam neer op nog geen 200,- pp wat naar mijn mening dan ook goed te overzien was. Het is natuurlijk wel een stukje duurder dan zelf rijden (800,- brandstof stook je niet zomaar even weg. Een voorzichtige schatting is dat je heen en terug 4x zal moeten tanken, misschien nog een keertje op bestemming dus dan zit je ook al gauw aan 300,- en nog eens 24 uur sturen) maar het voordeel van 's ochtends vertrekken en lunch op de piste op dag 1, en op de laatste dag om 13:00 nog in de lift naar boven zitten om 's avonds om 21:00 weer thuis op de bank neer te ploffen waren die extra euro’s naar mijn mening meer dan waard. Komend seizoen zal er vast wel weer een tripje met hetzelfde recept gaan komen :)

Paulvw op 9 jun 2016 18:40

Hoezo stook je 800 euro aan brandstof niet zomaar even weg?

Hoezo stook je 800 euro aan brandstof niet zomaar even weg?

DSvier op 14 jan 2018 22:13

Ik denk dat hij bedoelt dat je heel grof met een slurper moet rijden om die € 800 van 4x vliegen + autohuur te halen.
Ofwel, als je alleen de brandstof rekent, ben je met zelf rijden een stuk goedkoper uit.
Wat hij (en vele anderen) niet meerekenen zijn de tolkosten en andere reguliere afschrijvingen over die (gemiddeld) 2000km die je rijdt voor een wintersport tripje en de (parkeer)kosten om op AMS of RTM te komen.

Rob

Het was vooral komisch bedoeld, daar ik akelig in de buurt kom van die 800 euro en dan rij ik relatief gezien nog zuinig ook. ;)

@DSvier: Daar staat tegenover dat het vast niet onaangenaam reist in dergelijk gerij :)

*bericht bewerkt door JeroenPIZS op 14 jan 2018 22:47

Het was vooral komisch bedoeld, daar ik akelig in de buurt kom van die 800 euro en dan rij ik relatief gezien nog zuinig ook. ;)

DSvier op 14 jan 2018 22:41

Zo 1 op 3.5 (B) resp. 1 op 4 (D) …
Netjes …
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt

Rob

Zo 1 op 3.5 (B) resp. 1 op 4 (D) …
Netjes …
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt

RCGrootveld op 14 jan 2018 23:32

Ik kom in totaal op 2600 km inclusief alle uitstapjes. Verbruik ligt op 1 op 6 wat met mijn auto echt zuinig is. Maar dan wel 98 ron. En dan zit je totaal op zo’n 700 euro…

Met een beetje mazzel kan je een prima auto huren via Snappcar of mywheels. Dan zit je normaal gesproken goedkoper dan via bedrijf

Plaats een reactie