Hintertux 5 mei 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Wat doe je als je hoort dat er nog sneeuw ligt, je Snow Card Tirol nog geldig is, en er een paar vrije dagen aankomen?

Juist ja; op dinsdag nog even wat hotels boeken en dan op woensdagavond richting oostenrijk rijden.

Vandaag stond de HinterTux op de planning.

Overnachten hebben we net voor de oostenrijkse grens gedaan en eenmaal de grens over bij kufstein zagen we in de verte al witte bergtoppen.

null

Het dal en de dalafdaling (linksboven) hebben nog maar een beetje sneeuw

null

Een stukje verder wordt het al wit onder de lift vanuit het dal omhoog.

null

Vanuit de 6-er sommerberg (in het midden het groene dal in de verte)

null

En om iets te doen te hebben in een sleeplift, maar een foto vanuit de Kaserer 2.

null

Skiroute 13

null

Aan het einde van de dag kwam er wat lichte bewolking opzetten.
Overzichtje met op de achtergrond de 10-er gefrorene wand.

null

Afdaling 11b die (net zoals de meeste pistes vandaag) wel eens een keer goed vlak gemaakt mag worden.

null

Gps track van vandaag

null

en skiline (sleep liftjes doen helaas niet mee).
http://www.skiline.cc/skiing_day/dboed1jk9kl

Al met al een mooi zonnig dagje; alleen jammer dat de pistes niet/weinig geprepareerd waren.

Morgen staat de stubaier gletscher op het programma.

Mm mm.,… lekker! Stubaier is ook leuk als de sneeuw goed is!

Jouw tracker pakt de rode piste met de 3-zits stoeltjeslift terug naar boven wel leuk mee in jouw kaart, haha. Wat voor temperatuur had je op de gletsjer?

Stop ermee !

Een hele bende van mijn collega monitoren zit ook op de Hintertux en mijn facebook wordt ook al volgespamd met foto’s en #besteconditiesvanhetjaar.

Stop er gewoon mee! :P

@snoei Wij hadden het zelfde idee ,hadden ook nog Tirol Card. Vandaag was het super weer op de Hintertuxer gletsjer ,pistes lagen er goed bij geweldig dat je nog tot de sommerberg kan skiën.

Hmm, ik heb er ook nog zo 1 liggen, maar ik dacht dat die maar geldig was tot 1 mei?

Verdomme verkeerde keuze gemaakt dit weekend :-(

@bruno tot 15 mei

@marijnt tussen de 0 en -9 graden.

Nu 4 dagen op de Hintertuxer gletsjer geweest ,tot vandaag geweldige condities eigenlijk veel beter als af gelopen winter toen ik hier ook 1 dag was ,toen was het ijzig . Boven het Wirtshaus am Tuxer Ferner kan je de hele dag goed skiën. Daaronder tot de sommerberg wordt het na de middag wel zacht tot papperig .Het is ook lekker rustig vanaf vandaag helemaal ,met 3 mensen in de gondel was druk

Plaats een reactie