Skigebieden: wat is jouw top-5?

@Quick @Roko @Forza misschien een idee om een favoriete skigebied raad topic te openen. Als Rogier dan over een maand zijn lijst bekend maakt mag de winnaar een dagje off piste mee met Rogier in zijn favoriete gebied, met Rogier als gids :P

MiyukiJan op 1 sep 2017 09:41

Goed plan, weet niet of @Rogier dat ook een topidee vind. Mag het dan een introductie offpiste zijn? 😜👊

Uitrusten doe je maar in de lift.

Dat meegaan en prijzen uitrijken kan lastig worden. Maar van mij mogen jullie best een poging wagen om mijn top 5 samen te stellen. Voor de eer dus :-)

Click. Click. Peace

@Rogier ik wil wel een poging wagen, wel in willekeurige volgorde…

Puy,
Serre Che
Abries
Pelvoux
Via Lattea / Sauze D’oulx

Born to Ride

@Matthias123 Je mag wel iets verder weg denken hoor. Dit zijn wel de gebieden waar ik het meeste kom maar dat komt omdat ik er woon…

Click. Click. Peace

@Rogier maar volgens mij laat je ook wel eens doorschemeren dat je juist daar woont omdat in die gebieden vaak de beste sneeuw te vinden is ;)

Born to Ride

Maar beste sneeuw en lekkerste weer is niet per definitie de beste skigebieden ;-) Ik vind het hier geweldig omdat ik zoveel keuze heb tussen verschillende weertype en dus kan genieten van sneeuw uit het zuiden, zuid-westen, noordwesten (klein beetje, maar toch) westen en de retour d’est. Maar ik zou best een paar andere gebieden op mijn deurmat willen. En alhoewel ik Pelvoux geweldig vind staat deze pas heel laat op mijn lijst, want er zijn zoveel betere gebieden… en dat geld voor meer gebieden op je lijstje ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier misschien niet heel on-topic, maar hoe staat het met ‘tunnelgate’? Dit met het oog op een mogelijk bezoekje aan Serre Che deze winter… Thanks!

Uitrusten doe je maar in de lift.

Inderdaad; lastig… qua pistes, qua landschap, totale plaatje?
Maar vooruit 😉:

Arosa
Drei Zinnen
Tignes
Via lattea
Lech

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Phoe lastig…

  1. Drei Zinnen Dolomiten
  2. Skiwelt Wilder Kaiser - Brixental
  3. Hochkönig
  4. Val Gardena
  5. Gstaad
Roel op 1 sep 2017 09:24

Waarom Gstaad, als ik vragen mag? Ben er nooit echt kapot van geweest…

@DavidW Veel afwisseling tussen diverse deelgebieden, dorpjes (en talen) plus een gletsjer. Verder goed geprepareerde pistes en het landschap doet Oostenrijks aan, maar dan met een kwart van de drukte.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Top 5 is lastig in te vullen ik noem een paar per seizoen:
NOV./Dec.
1.Obertaurn sneeuwloch veel sneeuw en offpiste mogelijkheden. Vroeg in het seizoen open.
2.Soelden vroeg in het seizoen vaak al veel km pistes open.
JAN/Feb
1.SFL buiten de Crocus vakantie top met lange frommesabfahrt en mooie zwarte afd.in Serfaus
2.Hinterglem veel blauwe pistes eenvoudig rondje skien.
Crocusvakantie: voor Familie

  1. Nauders en 2.Hochzeiger betaalbaar voor het gezin en geen Massatoerisme en in de crocus geen lange wachttijden.
    Feb./Mrt Ischgl ruim groot gebied brede pistes met vaak goede sneeuw kwaliteit.
    APRIL Hintertux Soelden nog laat in het seizoen pulverschnee

@Rogier: ook een poging van mij dan maar, al is het maar om jou te helpen je gedachten te ordenen ;-)
In willekeurige volgorde:

  • Tignes
  • Serre Chevalier
  • Trois Vallees
  • Via Lattea
  • Alpe d’Huez

Wel weinig Oostenrijk op deze manier…

@Forza Best een goede deze. Maar een ervan komt er absoluut niet in voor ;-) En van een andere ben ik niet zeker…

Click. Click. Peace

@Rogier ik denk dat L3V er niet in hoort en Alpe d’Huez daar ben je niet zeker van. Of andersom?

@Rogier ik denk dat L3V er niet in hoort en Alpe d’Huez daar ben je niet zeker van. Of andersom?

Jamie010 op 6 sep 2017 11:03

Les trois vallees hoort er niet bij en Alpe d’Huez twijfelt ie over. Daarnaast maken les quatre vallees en chamonix een grote kans in zijn lijstje en dan heb je het ongeveer 😊

@Jamie010 Helemaal goed! En Tignes zou alleen blijven staan met Tignes/Val d’isere samen natuurlijk. En heel eerlijk gezegd, Via Lattea staat wel in een top 10, maar top 5…

Click. Click. Peace

Woont in Frankrijk en heeft L3V niet in de top 5 staan…die zag ik niet aankomen @Rogier :)
Hetgeen wat ik je vaker hoor zeggen is Serre Chevalier en ik weet dat je Espace Killy ook top vind ;)
L3V is voor mij toch echt de nummer 1 :) voornamelijk door de grote afwisseling en de grote van het gebied samen met de sneeuwzekerheid.
Oja en de goede infrastructuur met snelle liften en verbindingen in het gebied is ook zeer prettig, sta nergens lang in de rij te wachten op enkele liften na

*bericht bewerkt door Freerider op 06 sep 2017 12:28

Maar @Rogier doet een wat ander soort skiën dan de meesten van ons. Iets meer/interessante toer- en freeridemogelijkheden zijn een must lijkt me…

@GiGi Het gaat hier wel om skigebieden, en niet om toerskigebieden. Freeride laat ik zeker meewegen, toeren niet. Het gebied moet compleet zijn.

Click. Click. Peace

@GiGi Het gaat hier wel om skigebieden, en niet om toerskigebieden. Freeride laat ik zeker meewegen, toeren niet. Het gebied moet compleet zijn.

Rogier op 6 sep 2017 13:01

In aanvulling op @Kasper: dan vervangen we de drie valleien door Chamonix. Helpt dat, @Rogier?
Inmiddels hadden we overigens toch een apart topic kunnen openen, mea culpa aan eenieder die zich ergert!

Neeee, zeker niet Chamonix. Off-piste en zeer steil absoluut geweldig. Als skigebied bestaat er beter. Maar inderdaad een ander topic zou bijna beter zijn ;-)

Click. Click. Peace

Als je een tip geeft (land?) zijn we er waarschijnlijk zo, scheelt weer een topic ;-)

Net zo als flop topic, zullen we on-topic blijven met deze top 5 topic.

May the ski force be with you !!

Net zo als flop topic, zullen we on-topic blijven met deze top 5 topic.

CJAHulskamp op 6 sep 2017 13:13

Je hebt groot gelijk.

  1. Tignes - Val d’Isère
  2. Serre Chevalier
  3. Les quatre Vallées
  4. Alpe d’Huez
  5. Val d’Anniviers

Enig commentaar hierbij is niet nodig me dunkt.

Oostenrijk vind ik te gemodelleerd om hier bovenuit te steken.

*bericht bewerkt door Kasper op 06 sep 2017 19:22

  1. Trois Vallees (vanuit St. Martin de Belleville)
  2. Zermatt-Cervinia
  3. Serre Chevalier
  4. Tignes-Val d’Isere
  5. Valmorel

Nrs 1-4,zijn ongeveer gelijkwaardig. Nr. 5 volgt op 650km.

les menuires
val thorens
Les arcs

  1. Ischgl
  2. Kals - Matrei
  3. See
  4. Winklmoosalm - Steinplatte
  5. Axamer Lizum

Ben nog niet in zo heel veel skigebieden geweest.
Eerste jaren alleen maar zugspitze arena omdat ik toen nog jong (4 tot 12 jaar oud) en nog niet zo goed kon skien en m’n ouders het daar prima vonden.
Nu ik (en m’n broertje) wat ouder (ben nu net 17) zijn gaan we naar de wat toffere ski gebieden.
Dit jaar ben ik in Ischgl geweest en WOW! wat groot, echt het mooiste gebied waar ik tot nu toe ben geweest, we gaan er dit jaar weer heen.
Ik hoop nummer 2 tot en met 5 snel te vervangen voor echt toffe skigebieden. (hoewel dat nog wel even zal duren)
Kals - Matrei mag wel in de top 5 blijven staan. 't was best een grappig gebiedje.

Wintersport, het beste wat er is.
  1. Les Quatre vallees
  2. Serre Chevallier
  3. Zermatt-Cervinia
  4. Les Arcs
  5. Arabba
  1. Les Trois Vallees
  2. Chamonix (Die fenomenale uitzichten!)
  3. Ski Arlberg
  4. Les Arcs
  5. Klosters/Davos

*bericht bewerkt door MiTi op 19 nov 2017 15:06

Winter is coming

Plaats een reactie