Zucht + Verlangen

Afgelopen zaterdag reed ik terug vanuit de Alpen, zag de bergen kleiner worden en nam zelfs ‘afscheid’ van de laatste hoop sneeuw (die in de schaduw van een boeren schuur dapper stand hield tegen de temperatuur).

Ben ik gek??

Ja je bent zeker gek, knetter gek zelfs! Maar je bent in dat opzicht niet de enige ;) Volgens mij zitten er hier op het forum inclusief mij vele anderen die er net zo over denken. Afgelopen zomer bleef ik ook net zo lang kijken tot ze net na münchen volledig weg waren. Afgelopen skivakantie was ik in slaap gevallen door de nachtelijke rit :( En nu wordt het warm en zomer :(

#proudtobepartofleswintersporters

Ik hoorde vandaag op de radio Greenday met het nummer Wake me up when September ends. Deed me wegdromen aan de korter wordende dagen, de eerste winterse speldenprikken in de Alpen, de vakanties die al geboekt staan en de sportzaken die wintersport spullen in de schappen leggen. Was het maar weer zover!!

@Remko2 Is het niet een idee om in Zwitserland te gaan werken?
Een vriend van mij heeft dat wel gedaan.Mooi salaris veel hoger dan in Nederland.
Nieuwe mensen leren kennen.

Goh, vervelend als het in Nederland zomer wordt. ben er blij mee :). Bergen mis ik altijd, maar dat staat los van het jaargetijde. Ik denk dat als je daar woont er ook wel anders over denkt.

Not all who wander are lost

@Remko2 Is het niet een idee om in Zwitserland te gaan werken?
Een vriend van mij heeft dat wel gedaan.Mooi salaris veel hoger dan in Nederland.
Nieuwe mensen leren kennen.

Hooykaas op 29 mrt 2016 19:05

Met een zeer veel hoger levensonderhoud, en dat maakt dat je in vergelijk minder hebt dan in Bel/Ned.

Je overleeft het wel ;), voor mij is het al weer 2,5 maand geleden zowat! echt niet normaal hoe snel de tijd gaat!
Maar ik ben nu toch onderhand echt wel toe aan de zomer hoor :), lekker BBQ genieten van de warmte en de zon en straks de zomervakantie in Toscane en de groene natuur en bomen!
Zo kan de verlangen naar een nieuwe winter weer opgewekt worden en kan de voorpret cyclus met sneeuwtekort angst weer helemaal opnieuw beginnen :P

@X4ier ik heb een paar dagen geleden juist gelezen dat de koopkracht/reëel inkomen daar juist hoger ligt. Ik ben me al enigszins aan het oriënteren op mijn vervolgstudie (in de alpen als het kan) en toen keek ik ook even bij Zwitserland. Toen zag ik op een vergelijksite dat de koopkracht van de gemiddelde inwoner in bijvoorbeeld Zürich of Bern rond de 60-80% hoger ligt dan hier. Daar moet dan natuurlijk wel behoorlijk hard voor gewerkt worden…

#proudtobepartofleswintersporters

Zwitserland is een prachtig land, maar ik zou er niet willen wonen, laat staan werken eerlijk gezegd.

Meer on topic: gewoon de hal weer in. ;)

Beste DSvier Er is wel een enorm verschil in mentaliteit tussen het Italiaanse georiënteerde kanton Ticino (ook lekker dicht bij Italië) en het duits georiënteerde kanton Bern.

Beste DSvier Er is wel een enorm verschil in mentaliteit tussen het Italiaanse georiënteerde kanton Ticino (ook lekker dicht bij Italië) en het duits georiënteerde kanton Bern.

Hooykaas op 29 mrt 2016 21:27

Ongetwijfeld, maar ik heb het best aardig naar mijn zin hier in Nederland.

Nee niet gek, ik heb hetzelfde ritueel bij iedere terugreis ;-)

Mis de bergen, maar kijk ook weer uit naar de zomer.

Gelukkig komend weekend al 18-20 graden :)! Hier mis ik de bergen wel, maar het zij zo. Verwacht niet dat ik heel m’n leven in Nederland blijf wonen. Ik verhuis ook zeker niet voor sneeuw en kou naar de Alpen. Echt, mensen die het hele jaar door alleen maar sneeuw en kou willen zijn sowieso niet wijs.

Not all who wander are lost

@Edwin. Shit dan ben ik er net achter gekomen dat ik niet wijs ben… Als het aan mij ligt zou het eeuwig winter zijn… Vind zomer heel leuk voor een weekje ongeveer maar verder heb ik erg weinig met die warmte en het feit dat skihallen en gletsjers je enige mogelijkheden zijn…

#proudtobepartofleswintersporters

@freerider. Wel typisch, samen op 16 januari jl. afscheid genomen van Les Menuires en nu beiden naar Toscane. Daarna gaat het weer razendsnel richting Trois Vallees. Toch geniet ik nog dagelijks van de berichten en foto’s van skifan en kan kijk ik nog frequent naar de webcams. Na de toch wel moeizame start begin van de winter is het uiteindelijk toch weer allemaal goed gekomen.
Veel plezier in Toscane.

Hen48

@Edwin. Shit dan ben ik er net achter gekomen dat ik niet wijs ben… Als het aan mij ligt zou het eeuwig winter zijn… Vind zomer heel leuk voor een weekje ongeveer maar verder heb ik erg weinig met die warmte en het feit dat skihallen en gletsjers je enige mogelijkheden zijn…

vic2000 op 30 mrt 2016 16:55

Hier in Nederland kan ik me soms echt irriteren aan die grafkou en die eeuwige wind. In de Alpen is dat ongetwijfeld anders, maar daar kun je op de gletsjers altijd terecht, dus daar word je een soort van keus geboden. De mensen in de Alpen willen ook vast geen heel jaar alleen maar sneeuw en kou, dat weet ik wel zeker. Hier wintert het toch nooit “echt” en is het meer verlenging van de herfst. Ik kan zeker genieten van sneeuw en kou, maar net zo goed in de zomer lekker aan het water met een biertje en lekker lopen op slippers. Achja, elk jaargetijde heeft zo zijn charmes ;)

Not all who wander are lost

@Edwin helemaal mee eens inderdaad. Als het winter is, dan moet het ook goed winter zijn met natuur-ijs, sneeuw en de hele rotzooi die erbij hoort… En anders moet het gewoon lekker 20+ graden zijn met een zonnetje natuurlijk ;) maar de laatste jaren is het eigenlijk elke keer vlees noch vis… regen, wind en temperaturen net boven 0, maar voelen als ver onder 0… schiet precies net niet op… Maar ach, het geeft een goed excuus om een extra tripje naar de bergen te maken natuurlijk ;)

Bedankt voor alle reacties…Ik ben blij dat ik niet de enige ben :)
@hooykaas wonen in Zwitserland lijkt me fantastisch…alleen er over dagdromen is al mooi, maar daar blijft t voor mij bij.

@Hulst jeetje dat is wel toevallig zeg :D.
Ben er nog nooit geweest, wel in Rome maar niet in Toscane wij gaan 26 juni een weekje.
Wou in eerste instantie met de auto gaan maar het was sneller en goedkoper en met Ryan Air te gaan en daar en fiat 500 te huren.
Heb er zin in, ik zou dolgraag nog een keer op wintersport willen gaan maar 2 keer op vakantie gaan per jaar is al een luxe opzicht :)

@freerider. Wii zitten vanaf 18 juni 2 weken op de grens van Toscane en Umbrie, nabij Cortona (Omgeving Tracimeno meer). Mooie natuur daar en vooral prachtige steden (cultuur). Rij wel zelf.
Je snowboard meenemen heeft geen zin. Met een FIAT 500 daar rondcrossen lijkt me overigens ook prachtig. Past ook beter bij jullie leeftijd. Tot op de piste.

Hen48

Enige wat ik gepland heb is een trip van 8 dagen naar Tenerife. Daar zijn ook bergen, dus uiteraard kan ik het ook niet laten de bergen in te trekken en o.a de El Teide naar boven te gaan. Daar heb ik dan wel een vergunning voor nodig. Niet gepland, maar wel de bedoeling is week Solden OF omgeving chamonix met uitstapje naar Arolla in augustus en wellicht in september nog paar dagen Schotland - ben nevis

Not all who wander are lost

Je bent absoluut niet de enige Remko! Ik denk ook in de zomer met weemoed aan de Alpen. Ik zou daar natuurlijk in de zomer naartoe kunnen, ware het niet dat mijn vrouw geen Alpenmensch is en dat de kinderen (net 2 en bijna 5) nog te jong zijn voor de meeste activiteiten. Wij houden het voorlopig nog lekker bij Italië (Ligurië) voor wat betreft de zomervakanties. Over een paar jaar komt mijn tijd, dan wordt de zomer in de Alpen gevierd… :D

Voor wat betreft de winter kan ik nooit wachten op de volgende en ik hoop dan ook altijd dat de zomer stiekem heel snel voorbij gaat. Gevoelsmatig is dat ook altijd wel zo, want ik heb de zomer altijd vrij goed gevuld met (house)festivals e.d. waardoor je altijd iets hebt om naar uit te kijken. Tegen de tijd dat de zomer voorbij is begint de berichtgeving over het alpenweer al bijna weer (begin oktober)…

Tot die tijd hebben wel elkaar hier op het forum. Ik vind het altijd leuk om te zien dat je in de zomer altijd een vrij vaste kern hebt die hier blijft hangen dus we zien elkaar nog wel de komende maanden… ;)

Afgelopen zaterdag reed ik terug vanuit de Alpen, zag de bergen kleiner worden en nam zelfs ‘afscheid’ van de laatste hoop sneeuw (die in de schaduw van een boeren schuur dapper stand hield tegen de temperatuur).

Ben ik gek??

Remko2 op 29 mrt 2016 17:57

Nee je bent niet gek
Ik heb daar ook last van

Maar kom dan 17 april ook naar Landgraaf sta je toch weer in de sneeuw

@Hulst nou dat is dan wel toevallig dat we in jou 2de week weer redelijk dicht bij elkaar zitten op vakantie ;), niet zo dicht als afgelopen wintersport maar toch :)
Ik zit ergens tussen Florance en Sienna in vlakbij een plaatsje dat Colle Di val D’elsa (ofziets ;) )
Nee mijn board gaat volgend jaar weer mee op wintersport maar had maar wat graag nu nog ff op en neer naar Valtho willen rijden, al was het maar een shortski, als ik die updates van skifan zie mis ik het wel hoor :)
Maar heb toch ook wel ontzettend veel zin in de zomer!

@Freerider. Je kunt wat landschap en mooie dorpen en steden betreft niet mooier zitten. Ben vorig jaar vanuit Florence nog via Colle di Val d’Elsa gereden. San Gimignano en Volterra zijn prachtige steden en voor jullie niet te ver rijden. Sienna heb ik nog niet gedaan maar schijnt ook prachtig te zijn.
Het gebied waar je zit is alleszins mooier dan de kuststreek van Toscane. Met een FIAT 500 een prachtig wel wat bochtig gebied. Maar dat moet jou zeker liggen. Zo dit was even een zomers tussenstopje op weg naar een nieuw winterseizoen.

Hen48

Als ik op wintersport ben, en ik zie de pistes slechter worden en het gras er onder vandaan komen begint het bij mij te kriebelen. De sneeuw mag van mij dan zo snel mogelijk smelten om het snowboard te verruilen voor de mountainbike!

Plaats een reactie