Drukte paasvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

We gaan naar See in de eerste week van de paasvakantie, blijkbaar hebben de Duitsers dan ook vakantie.
Hoe druk is het dan in See?
Of is Kappl interessanter om een weekje te gaan skiën?

Denk dat de drukte erg mee zal vallen.
Ik zou de Silvrettapas kopen zodat je per dag kunt kiezen tussen See, Kappl, Ischgl en Galtür. Heb je voor een kleine meerprijs bijna elke dag een nieuw gebied

Gang is alles

We hebben aan de dochter (6jaar) beloofd dat we 4 dg met haar samen zouden eten. Ze gaat 6dg les volgen.
we weten nog niet of we dan 4 dagen in See zouden skien of in Kappl.

Oei lastig, beide gebieden lijken mij interessant en bieden ongeveer hetzelfde…

Gang is alles

Kappl is zonniger met zijn zuidligging, natuurlijk met pasen heb je misschien ook in See meer pistes in de zon? Kijk even naar de sneeuwsituatie.

Kappl is ook leuker met het middenrestaurant: beter eten voor een beter prijs dan dat van See.

Ik zou dus sowieso voor Kappl kiezen. Maar als je dochter in See op skiles zit, dan wordt het wel lastig.

Met die uitgebreide skipas mag je normaal één dag in een ander gebied gaan, dus kijk uit voor welk gebied je basispas is.

Glij blij door die brei :-)

Waar lees je dat @Coldfeet ?
Ik lees hier ‘‘Mit dem Silvretta Skipass haben Urlauber Zugang zu insgesamt 73 Anlagen in den Orten Ischgl, Samnaun, Galtür, Kappl und See. Genau der richtige Pass für Wintersportler, die so viele Skigebiete wie möglich erleben möchten!’’
Nergens iets over 1 dag

http://www.see.at/de/aktiv/preise-betriebszeiten/skipassprei…

Gang is alles

Silvrettapas was voorheen altijd “onbeperkt” in alle gebieden geldig, lijkt met sterk dat dit gewijzigd is.

We verblijven in Kappl maar gezien de zon toch al sterk straalt op de zuidelijke hellingen dachten we eerst om in See te gaan skiën, of valt het nog mee in Kappl eind maart?
Ischgl lijkt ons uitgesloten wegens de drukte, gans Duitland heeft vakantie;

We verblijven in Kappl maar gezien de zon toch al sterk straalt op de zuidelijke hellingen dachten we eerst om in See te gaan skiën, of valt het nog mee in Kappl eind maart?
Ischgl lijkt ons uitgesloten wegens de drukte, gans Duitland heeft vakantie;

MichaelM op 14 mrt 2016 21:59

Zowel See als Kappl zijn bijzonder rustig met pasen. Een combinatie is ideaal, maar daarvoor betaal je in verhouding bijzonder veel extra op je skipas als je geen gebruik maakt van het gebied van Ischgl.

Ischgl is het alleen bij het dalstation druk in de ochtend. Boven merk je daar niks meer van. 5 jaar op rij geweest met Pasen in Ischgl.

May the ski force be with you !!

Ik had het over de gebietswahlabo 4+2, maar ik zie dat het prijsverschil met de Silvretta skipas niet zo groot is.
In See heb je wel het voordeel dat de kinderopvang mee in deze pas verwerkt zit (in Kappl niet, maar daar is de accomodatie weer beter).

Wat ook in het voordeel van Kappl speelt, is dat de kinderliften en pistes beter en uitgebreider zijn dan die in See.

In Ischgl is het inderdaad enkel beneden aanschuiven, als je boven direct naar de zijkant van het gebied skiet, heb je daar verder weinig last van de drukte.
Maar ik neem aan dat je zonder de dochter naar Ischgl wil?

Glij blij door die brei :-)

Het wordt See of Kappl, als je naar de pisteplannen kijkt zou je denken dat See uitgebreider is dan Kappl dor die nieuwe lift. Blijkbaar toch niet Coldfeet?

Die 2 extra dagen zouden we evt naar Ischgl gaan zonder de dochter.

@michaelM. Wij zaten in Landeck met Kerst toen die lift net open ging. Wel leuk spliksplinternieuw :-)
Nu uiteindelijk heb je daar één grote rode afdaling extra, die met kerst bijna volledig in de schaduw lag. Beste wel mooi, niet altijd even makkelijk.
Maar die lift is vooral gezet met het idee om nog één extra er boven te plaatsen en zo naar Serfaus Fiss Ladis te verbinden. Dat kregen we toen te horen van de mensen waar we logeerden.

Kappl heeft gewoon een leuker kinderland (met figuren en dgl.) en het resto is ook beter en goedkoper dan See.
http://www.kappl.com/de/aktiv/sunny-mountain-erlebnispark/wi…

Ik zou zeker 2 dagen Ischgl doen. Ga niet aan de zwitserse kant eten: ook hier duurder en minder goed.
Een tip daar is de Pizzeria Schwarzwand. Ga al om 11.30 naar de eerste verdieping om daar pizza te eten…heel groot en goede kwaliteit
http://www.ischgl.com/en/active/ski-winter/mountain-restaura…

Glij blij door die brei :-)

MichaelM Wij hebben onlangs geboekt voor See met de Pasen. Voordeel voor ons is dat we al die donderdag aan kunnen komen. Wij kijken op dat moment wat we gaan doen met de skipas. Is afhankelijk van de sneeuwcondities. Onze voorkeur gaat uit om gewoon die dagen in See te skien maar dat is dan echt afhankelijk van de condities op dat moment. Anders kunnen we altijd nog uitwijken naar Ischl. Maar wij kopen hoogst waarschijnlijk geen pas voor het hele gebied omdat wij daarvan met de kinderen toch geen gebruik van maken.

Oh haha dit was een discussie van een jaar geleden :)

Plaats een reactie