St. Christina, Gardena - Dolomiti Superski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski en Val Gardena

Ook vandaag neem ik het van Hakke over. Vandaag heel rustig aan gedaan. Inmiddels ben ik al twee weken aan het skiën dus een dagje wat minder is geen overbodige luxe. Samen met onze dochter aan onze techniek gewerkt. Zij op snowboard ik op ski’s. De Monte Pana omhoog genomen en vervolgens daar alle sleepliften genomen. Een echt leuk beginnersgebiedje waar kinderen spelenderwijs het skiën aangeleerd krijgen. Van hieruit ook de Monte Seura een groot aantal keer omhoog genomen en de Alfa,de Bravo en Charlie meerdere malen gedaan. (eenvoudige pistes maar wel leuk om te doen, volgens het pistekaartje zwart, rood en rood. Vlg. de borden zwart, rood en blauw maar eigenlijk gewoon rood, blauw en blauw) Ook nog een aantal keer de Tramans gepakt. Een lekker dagje en geen drukte op de pistes. Morgen ons laatste dagje van dit seizoen.
Lucie

Helaas is voor Hakke het winterseizoen 2015-2016 afgelopen dinsdag met een vervelende valpartij echt geëindigd. Vandaag hebben onze dochter en ik nog wel genoten van ons laatste dagje! De zon scheen volop en de temperatuur was perfect. Geen tochtje meer gemaakt maar lekker gebleven in de buurt van St. Christina. Veel km gemaakt maar doordat we buiten de Sella Ronda bleven was het super rustig.
De auto is weer gepakt morgenochtend vertrekken we vroeg en hopen dan aan het begin van de avond thuis te zijn. We komen hier zeker nog een keer terug. We vinden het een geweldig mooi gebied waar je heerlijke tochten kunt maken. De Dolomieten zijn zeer imposant . Voor snowboarders is het prima te doen echter het is niet het beste gebied wat we kennen ( Valthorens blijft voor de snowboarders nr. 1). Het zijn allemaal losse gebiedjes die wel aan elkaar verbonden zijn echter je moet soms een stukje lopen, een stukje prikken, een weg oversteken enz. De kwaliteit van de pistes is zeer goed ze worden prima geprepareerd en liggen er elke ochtend strak bij.
Voor ons zit het wintersportseizoen 2015-2016 er nu echt op! We hopen eind december 2016 weer op de ski’s en snowboard te staan.
Lucie

Wij hebben ook weer geboekt in St.Christina met kerst.

May the ski force be with you !!

Onze eerste wintersport 2016-2017 wordt zeer waarschijnlijk Valthorens omdat we dan met een aantal zitskiers gaan en Valgardena eo is echt niet geschikt voor zitters. Pistes zijn prima maar de liften zijn vaak niet toegankelijk. (Te kleine gondels, trappen en verbindingen via de straat)
Lucie

Plaats een reactie