Dalafdaling Diedamskopf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Diedamskopf

Aanstaande woensdag vertrek ik naar het skigebied Diedamskopf in Vorarlberg. Momenteel ligt er 45 cm in het dal en 200 cm op de berg. Voor zover ik weet zou dat genoeg moeten zijn om de dalafdaling te openen, maar deze is al de hele winter gesloten. Weet iemand hier misschien de reden van?

niet voldoende (goede) sneeuw waarschijnlijk, die helling ligt vol op de zonkant en als ik de webcams zo zie, is 45cm in het dal wat optimistisch.

Klopt: een afdaling die enkel bij veel sneeuw wordt opengehouden. De rest van het skigebied is zeker de moeite waard, ook zonder dalafdaling ;)

Ben daar zaterdag j.l. nog geweest bij het dalstation. Daar ligt echt 0 sneeuw op de lagere stukken.

Aha ik begrijp het! Hartelijk dank voor de reacties, ik ben erg benieuwd!

Wel jammer want als de dalafdaling open is, is dit wel een leuke piste!

Er gaat ook een heel lang bospad naar beneden, misschien dat die wel open is, ook zeker de moeite waard!

Er gaat ook een heel lang bospad naar beneden, misschien dat die wel open is, ook zeker de moeite waard!

RoteHersentote op 3 mrt 2016 18:21

Negatief, ook dicht.

Statistisch gezien is de dal afdaling in schoppernau gemiddeld 10 dgn per jaar open voor een afdaling, heb ik ooit eens gelezen.
Als die open is is het zeker op sommige plekken een mooie brede afdaling, alleen onderin kan die ijzig worden of heel erg papperig door de ligging.
Het pad door het bos vanaf de breitenalpe is ook leuk om te doen en ook vaak eerder open

Plaats een reactie