Vignet nodig bij klein stukje Oostenrijk?

Hallo,
komende donderdag reizen wij af naar Ruhpolding (Zuid Duitsland).Wij skieen dan op de Winkelmoos/Steinplatte. Hiervoor heb je geen vignet nodig, je blijft tenslotte in Duitsland. Maar dit jaar willen we een dag naar St Johan in Tirol, of naar Lofer. Dan ga je de grens over naar Oostenrijk. Heb je voor deze afstand dan toch een vignet nodig? Ik had gelezen dat controles strenger zijn geworden, maar ook langs deze wegen? Anders wordt het een duur dagje skieen.

Een duur dagje skiën? 8,5 voor een auto voor 10 dagen!
Zou je dan niet beter thuis blijven en naar de Olympische spelen kijken is goedkoper :-)

Als je toch die 8,5 euro een te grote hap uit je budget vind kan je altijd net voor de grens eraf rijden …

Ook dan heb je een vignet van 10 dagen (is minimum) nodig.

Sorry @Bruno je was me net voor

Als je op de snelweg komt heb je een vignet nodig. Rijd je binnendoor dan kun je zonder.

Übung macht den meister!!!

Wat @RFKANGOO zegt: alleen op de snelweg is een vignet nodig. Let op: tegenwoordig ook op het stukje tussen Duitse grens en Kufstein Sud.

Vanuit Ruhpolding naar Lofer of St Johann in Tirol kom je volgens mij niet op de snelweg. Dus geen vignet nodig.

Zoals Hessel al zegt, is voor binnenwegen geen vignet nodig. Van Rühpolding rijd je binnendoor naar Lofer, dus dan is geen vignet benodigd.

Als ik op de routeplanner kijk zie ik dat je via de B305 en B178 naar Lofer rijdt.
Vervolgens kijk ik op de pagina austria.info bij “vignet en tol in Oostenrijk” en kan de conclusie trekken dat als je die route rijdt, je dus geen vignet hoeft te kopen.
Voor St. Johan kan je dan zelf wel even uitvlooien.

Opm.: een vignet kost i.h.a. €8,70 per auto, dus niet per persoon, wellicht dat daar je beleving van “duur dagje skiën” vandaan komt?

mama on a mission in the snow

Misschien bedoelde TS dat als je geen vignet koopt terwijl het wel had gemoeten, het dan bij een controle wel een duur dagje skiën wordt :)

@cheezo, dat was inderdaad mijn punt. Als het echt nodig is, koop ik een vignet. Maar het is duidelijk dat dit nu niet nodig is, dus koop ik hem niet. Ik heb geen zin in een boete. Maar we komen niet op de snelwegen in Oostenrijk, dus geen vignet nodig. Bedankt voor jullie reacties.

-SPAM-

Je rijdt binnendoor. Nee dus.

Je rijdt binnendoor. Nee dus.

DrPhil op 17 nov 2017 12:37

Even naar de datum kijken…
@KMS Je kunt ze ook gewoon bestellen via o.m. de websites van de ANWB of Asfinag (beheerder snelwegen AUT)

Mr. Slow

Haha, ik zag alleen de laatste reactie. Mijn fout.

Nav de opmerkingen van @KMS, voor de volledigheid nog even een linkje naar dit blog met extra uitleg over het nieuwe digitale vignet voor Oostenrijk: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/370477/nieuw-digit…

(voor alle googlers die rechtstreeks in dit draadje op de website komen :))

Bergen + Sneeuw = ❤

Geen nodig bij de kortste route voor jullie. Alles binnendoor.

One life. Live it.

Plaats een reactie