Dagje Ruhrquelle 19-2-2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Zo, het was eindelijk zover! De oudste net 4 en de jongste bijna 3 jaar, dus heb ik de familie meegesleept naar Winterberg. Aangezien mijn vrouw niet skiet en het de eerste ervaring was voor de kinderen zocht ik vooral naar een bescheiden berg. En dat was het bij Ruhrquelle. Een lopende band voor sleetjes en beginners, en een korte stoeltjeslift. Verder is er een redelijk restaurant met speeltuin en skihuur met natuurlijk niet echt top materiaal. De kinderen hebben zich vooral vermaakt met het sleetje rijden, het is een lichte afdaling dus samen op de slee goed te doen. Helaas was het niet meer mogelijk om skiles voor de kinderen te regelen, deze was vol. Een tip is om dit vooraf te regelen, het gaat hierbij om skischool Poppenberg. Toch heb ik ze even op de ski gekregen, maar ze wilden eigenlijk liever sleeën. Maar de eerste ervaring is er. Oh en ik zelf heb ook nog wel wat afdalingen gepakt, een echte beginners afdaling dat wel. Een paar bochtjes en je bent weer beneden. Het was een dag voor de kinderen dus dat maakt niet uit, voor het gevoel is het toch wel fijn om zelf ook geskied te hebben. Het fijne is wel dat je altijd in zicht blijft.
Het was een geslaagde dag.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 12:02

Komen er nog foto’s? :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat leuk om te lezen dat het zo’n plezierige dag was. Dat hoor ik van meer gezinnen met kleintjes. Het is ook een prima plek voor de kleintjes.
Wij waren het Sinterklaasweekend in Winterberg. De kids (al iets ouder) hadden hun spulletjes mee en er was op de Ruhrquelle al een klein stukje opgespoten; goed voor een paar kleine uurtjes plezier dat weekend. Er was nog geen natuursneeuw gevallen, dus feitelijk was het 1 grote ijsplaat.
Voelde het @tomwillem inmiddels voor jullie als sneeuw? @roy83 zo zag het er 5-12 uit.

mama on a mission in the snow

Komen er nog foto’s? :)

Roy83 op 20 feb 2016 08:35

ben er mee bezig, nog even geduld:)

Komen er nog foto’s? :)

Roy83 op 20 feb 2016 08:35

Het was natuurlijk 2016. Onder twee filmpjes.

https://youtu.be/9Mcd5-2-PMY
https://youtu.be/G2WRQtgTCa8

Wat leuk om te lezen dat het zo’n plezierige dag was. Dat hoor ik van meer gezinnen met kleintjes. Het is ook een prima plek voor de kleintjes.
Wij waren het Sinterklaasweekend in Winterberg. De kids (al iets ouder) hadden hun spulletjes mee en er was op de Ruhrquelle al een klein stukje opgespoten; goed voor een paar kleine uurtjes plezier dat weekend. Er was nog geen natuursneeuw gevallen, dus feitelijk was het 1 grote ijsplaat.
Voelde het @tomwillem inmiddels voor jullie als sneeuw?
@roy83 zo zag het er 5-12 uit.

Rachel-P op 20 feb 2016 09:24

Ja @Rachel-P het voelde zeker als echte sneeuw. Maar gelukkig ben ik dit jaar al aan mijn trekken gekomen tijdens een kort weekje Obergurgl:)

Plaats een reactie