'Nieuwe' skitechniek

Naar aanleiding van de nieuwe ‘natuurlijkere’ techniek die ze in Oostenrijk gaan hanteren.
http://skilerareninformatie.nl/nieuws/oostenrijk-gaat-voor-e…

Wat vinden jullie? Welke positieve en negatieve kanten heeft dit?

Volgens mij wordt al lang op die manier lesgegeven. Tenminste, in de lessen en clinics die ikzelf de afgelopen jaren heb gehad (voor ver gevorderden en training voor Landes 1 weliswaar)…

Als dit zichtbare gevolgen heeft, zal dat denk ik met name voor het ‘Schulefahren’ zijn dat Anwärter krijgen aangeleerd en waarin ze worden geëxamineerd.

Nu begrijp ik heel goed, dan een beginner in Winterberg niet hoeft te worden klaargestoomd voor een recordafdaling op de Hahnenkamm, maar dit klinkt alsof ze een slechte boodschap (onze leraren zijn soms niet goed genoeg) héél mooi proberen te verpakken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ben meer thuis in wedstrijdtraining dan in grundstufe schulefahren, maar als dit betekent dat in de basis meer geconcentreerd wordt op houding voordat we de ski’s gaan laten lopen in mooie carvebochten (dat komt pas bij niveau zwart begrijp ik) dan vind ik de gedachte niet heel verkeerd.

Het komt in het verhaal over dat men teruggaat naar het wedelen, maar uiteindelijk moet het wel naar moderne carvetechniek leiden begrijp ik (terwijl de wedelbasis weer goed is voor het leren moguls skiën en korte poederbochtjes). Ik heb geen zin om het hele leerprogramma door te nemen maar weet iemand uit het leraargilde er meer van?

Plaats een reactie