Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Als ik mn slot niet verloren was vorige week in Winterberg was dat wel mijn bedoeling ;)

Toevallig iemand die een slot gevonden heeft afgelopen weekend of afgelopen week? Ben hem vorige week donderdag verloren, t was een grijs/doorzichtig kleurig cijferslot met een zwarte kunstof klem die er boven de bindingen omheen gaat. (Bestaat dus uit 2 delen die dmv staaldraad verbonden zijn met elkaar)

Mocht iemand deze gevonden hebben hoor ik het graag :)

Tom B op 19 jan 2017 19:31

Ik zal morgen voor je kijken!

Als ik mn slot niet verloren was vorige week in Winterberg was dat wel mijn bedoeling ;)

Toevallig iemand die een slot gevonden heeft afgelopen weekend of afgelopen week? Ben hem vorige week donderdag verloren, t was een grijs/doorzichtig kleurig cijferslot met een zwarte kunstof klem die er boven de bindingen omheen gaat. (Bestaat dus uit 2 delen die dmv staaldraad verbonden zijn met elkaar)

Mocht iemand deze gevonden hebben hoor ik het graag :)

Tom B op 19 jan 2017 19:31

1 Slotje voor 1 paar skilatten en stokken of kan je met 1 slotje 2 paar skilatten vastleggen?

Zoek via de zoekmachine van http://www.winterberg.de
Werkt perfect

Harry(Winterberg) op 19 jan 2017 14:40

2 onderkomens gevonden, waarvan 1 volgeboekt, ander is nog wachten op reactie… ben er bang voor…

Let it snow

Zoek via de zoekmachine van http://www.winterberg.de

Werkt perfect

Harry(Winterberg) op 19 jan 2017 14:40

2 onderkomens gevonden, waarvan 1 volgeboekt, ander is nog wachten op reactie… ben er bang voor…

JurrianvanLoo op 19 jan 2017 23:42

Ik heb iets gevonden op 25km van Winterberg… Bad Fredeburg.

Wie gaat er allemaal naar Winterberg dit weekend (21/01 & 22/01)?

*bericht bewerkt door moderator op 20 jan 2017 10:12

@supersix3 Ik ook!

Toch nog wat kunnen vinden, ondanks dat er nog maar weinig beschikbaar was.

Let it snow

Als ik mn slot niet verloren was vorige week in Winterberg was dat wel mijn bedoeling ;)

Toevallig iemand die een slot gevonden heeft afgelopen weekend of afgelopen week? Ben hem vorige week donderdag verloren, t was een grijs/doorzichtig kleurig cijferslot met een zwarte kunstof klem die er boven de bindingen omheen gaat. (Bestaat dus uit 2 delen die dmv staaldraad verbonden zijn met elkaar)

Mocht iemand deze gevonden hebben hoor ik het graag :)

Tom B op 19 jan 2017 19:31

1 Slotje voor 1 paar skilatten en stokken of kan je met 1 slotje 2 paar skilatten vastleggen?

Supersix3 op 19 jan 2017 22:32

Met het slot wat ik had kan ik 1 paar vastzetten maar er zijn ook sloten waarmee je 2 paar vast zou kunnen

null

null

Dit is het slot wat ik had.

*bericht bewerkt door Tom-B op 20 jan 2017 16:58

Iemand in Winterberg aanwezig en in de gelegenheid om een update over de condities te geven daar??

@Frederico

Ik ben er vandaag geweest. Het was een topdag voor Winterberg; gezellig druk, geweldig weer en veel, behoorlijke verse sneeuw. Pistes liggen er op het moment allemaal uitstekend bij; geen ijsplaten, geen slush en op de juiste manier hard.

null

*bericht bewerkt door Sander2 op 20 jan 2017 21:32

@Frederico

Ik ben er vandaag geweest. Het was een topdag voor Winterberg; gezellig druk, geweldig weer en veel, behoorlijke verse sneeuw. Pistes liggen er op het moment allemaal uitstekend bij; geen ijsplaten, geen slush en op de juiste manier hard.

null

Sander2 op 20 jan 2017 21:30

Hier kan ik mij volledig bij aansluiten! Gelukkig viel het gisteren nog mee met de drukte, maar ben er bang voor vandaag…

Vandaag de eerste keer Winterberg gedaan. Leuk skigebied(je). Maar zeer druk vandaag. 15-20min wachten aan de liften ? Wij zitten normaal in Zuid Tirol en de rust die je daar hebt…? Morgen terug. Ben benieuwd dat het nog drukker kan, hopelijk niet. ?

*bericht bewerkt door Supersix3 op 21 jan 2017 18:24

Gister en vandaag zeer fijne sneeuw en een heerlijk zonnetje daar. Gisteren was het nog matig druk, we konden vooraan op P3 parkeren zelfs nog. Vandaag was het superdruk al vanaf het begin, ik hoorde mensen die 2,5 uur in de file hebben gestaan op de heenweg, maar dat weet je als je in de weekenden en vakanties naar Winterberg gaat (vandaar dat we de vrijdag ook voor de zekerheid maar mee hebben gepakt). Toch ook vandaag nog redelijk veel malen de piste’s af gekund, ondanks de drukte, alleen bij het Schneewittchen haus (Bremberg > Kappe), net na dat stuk over de weg is het echt een ramp met die drukte, net bowlen…

*bericht bewerkt door LX op 21 jan 2017 23:03

Hopelijk houdt de sneeuw goed stand tot 17 februari ;-) . Onze eerste kennismaking met het fenomeen “winterberg”. Dit is het weekend voor de krokusvakantie , hopelijk is het dan ook qua drukte wat te doen.

Powder rules

Klein verslagje van Winterberg trip van gisteren…
Voor de 3de keer Winterberg bezocht. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om door de week te gaan waardoor ik altijd op zondag ben gegaan.
Weet niet wat er gisteren het geval was maar gisteren was veruit de drukste dag van alle zondagen dat ik geweest ben over 3 jaar Winterberg. (1 x per jaar ;)) De voorbije jaren ook altijd geweest wanneer de condities optimaal zijn!

Zondagmorgen om 5h vertrokken naar Winterberg vanuit Belgisch Limburg.
Geen files gehad en om iets na 8h aangekomen op P2.
Snel omkleden en de tickets bemachtigen. Hier zag ik het al dat het drukker was als andere jaren. Toch zo’n kwartiertje moeten aanschuiven. Enkele vrienden beschikten niet over eigen materiaal en moesten dit nog gaan huren bij P2. Wat een drama… Slechts 2 personen aanwezig die alles moeten doen… Er was maar ± 20 personen voor hun maar dit heeft 1 uur en kwartier geduurd. Dit kan toch volgens mij beter. Op naar de eerste lift omstreeks 10h. Na een kwartiertje konden we eindelijk naar boven. Zijn toen rechtstreeks naar de Kappe gegaan maar daar was het niet te doen. Afdaling 2 keer kunnen doen en bij de liften meer als 20 minuten aanschuiven. Waren zelfs aan het twijfelen of het wel zin heeft om nog verder te doen… Uitgebreid pauze genomen aan het restaurant aan de Kappe.

Toen maar besloten om de Kappe achter ons te laten en zijn verder centraal naar het gebied geweest.
Hier viel het veel beter mee met slechts maximum van 10 minuten aanschuiven.
Zo viel onze dag nog heel goed mee en hebben we in de namiddag wel goed door kunnen boarden/skiën.

Wat ik me nog kan herinneren van voorbije jaren was een enorme file op zondag bij het verlaten van Winterberg.
Dit jaar maar besloten om nog even in Winterberg te blijven. Zijn tot 18h30 in de “Der Brabander Skihutte” geweest.
Een echte aanrader!

Geen file gehad tijdens de terugreis en waren zelfs eerder terug dan andere jaren ondanks de drukte!

Leuk geweest maar misschien volgende keer (indien het weer op zondag moet) met iets mindere condities naar Winterberg! :)

@JeffreyM: De volgende keer misschien eens Willingen (Upland) proberen? Langere pistes en net wat minder druk. En anders vlakbij Winterberg eens Züschen, Neu- of Altastenberg opzoeken. ;)

Verder kan je bij voldoende natuursneeuw ook de kleinere gebieden eens bezoeken, welke vaak maar minimaal tot geen wachttijden hebben op de drukste dagen. Enkele tips: Sternrodt in Bruchhausen, Hohe Lied in Gellinghausen, “Glück Auf” in Langewiese, “Hesselbacher Gletscher” vlakbij Bad Laasphe en Wildewiese vlakbij Sundern.

*bericht bewerkt door Frans op 23 jan 2017 11:07

Vandaag de eerste van 4 dagen winterberg. Heerlijk koud weer, in de dalen vanmorgen -12,5 het begon wat nevelig maar al snel trok het open. De sneeuw is lekker hard maar niet ijzig en de drukte valt alles mee (max 2min wachten)

null

Born to Ride

Goede keus, @ JeffreyM. Maar wat een ramp gisteren in Winterberg. Ondanks het prachtige weer en de geweldige (voor Winterberg zeker) sneeuwcondities. Omdat vaderlief graag weer eens een keer op de latten wilden staan in echte sneeuw en om wat een op een vader dochter tijd te hebben het plan opgevat om met mijn oudste dochtertje (8 jaar) naar Winterberg te rijden. Ik kom daar regelmatig (meestal niet in een weekeinde tot nog toe) maar dit zou de eerste keer zijn met mijn nageslacht. Het leek best een goed idee…… Weersverwachting loog er niet om, zonnig en knackig kalt. Lekker gemaakt met geweldige sneeuwcondities.

De dag ervoor de jongste later logeren bij haar nichtje en om kwart voor 6 vertrokken uit Amersfoort. Het begon al goed. Ik wilde tanken bij Aral (Dekkers waide). Alle pompen vastgevroren. LoL. Gelukkig niet bij de Avia. Het verkeer was verder rustig …. tot het 14 kilometer voor Winterberg … helemaal vastliep …… om half negen. Over die laatste 14 kilometer deden we bijna 2 uur! Aansluiten in de file om een parkeerplaats te vinden. Na een half uur toch een plekje gevonden. Een uur verder hadden we ski’s en schoenen gehuurd voor mijn dochter en uiteindelijk om half 12(!) twee liftpassen veilig gesteld. Aansluiten in de rij op de Remmeswiese voor de eerste afdaling. Laat het sneeuwplezier beginnen. Natuurlijk veel langer gewacht voor de liften dan lekker geskied en een uur gewacht in Schneewittchenhaus voor opnemen en bezorgen bestelling. Maar ondanks de drukte en dankzij heerlijk weer, sneeuwdek en een vrolijke dochter was het een fijne dag spelend in de sneeuw. Om 10 over half vier bij de Kappe lift begonnen aan de tocht huiswaarts. En drie kwartier (!) en drie afdalingen later stonden we dan toch echt weer op de Remmeswiese. Om de volgende twee uur aan te sluiten in een file bergafwaarts. Ik moest de jongste ophalen en haar tante had aangegeven dat graag voor 8 uur te zien gebeuren… tja. Ik had dus helaas niet de luxe te wachten tot het ergste leed geleden was. Ach, lekker mee geleden met vele landgenoten. Na nog wat fileleed onderweg en de, vrees ik ongelukkige, herberekende routes van mijn navigatiesysteem te hebben gevolgd, kon ik 5 en een half uur later (oeps… ruim na tienen) mijn heerlijk slapende dochter uit bed plukken. Was dit de moeite waard? Bij thuiskomst gaf mijn dochter de dag een 9 driekwart, als ze het een cijfer moest geven. Ze vond de groene saus op haar cheeseburger niet zo lekker.

@MightyMike Haha, zeer herkenbaar! :)
Hoe rijden jullie dan naar Winterberg?
Voor ons is het gemakkelijkste via Aken - Keulen - Olpe…

We hebben geen file gehad!

@JeffreyM die route is nagenoeg altijd filevrij en mocht het in het weekend druk zijn, het laatste stuk via Nordenau rijden. Dan kom je direct bij de Nordhang uit waar vaak nog wel een plekje te vinden is ook.

Born to Ride

Ik moest terug naar Utrecht (de Bilt) om dochterlief op te pikken.
Dus Dortmund - Oberhausen - Arnhem (normaal).

In Willingen was het verschrikkelijk druk. De gondel was gewoon gekkenwerk, kleine kinderen moest je soms echt beschermen tegen verdringing. Andere liften was 20-30 minuten wachten om na anderhalve minuut skien weer achteraan te sluiten ;-)

Zondag vertrokken we om 1500 vanaf Sessellift en hebben we er twee uur over gedaan om van de parkeerplaats af te komen!! Toen nog huurspullen terugbrengen (ging nog redelijk vlot) om vervolgens met wat omleidingen het drukke gebied uit te rijden. Ergens nog rustig gegeten en pas om 2200 thuis. Lange rit dus.

Ski en sneeuwcondities zijn geweldig!!

Wat een horror zeg. Dan valt het in verhouding nog mee met de vertraging van vorige week toen het sneeuwde en we door de gestrande vrachtwagens heen moesten slalommen. Dit klinkt knap dramatisch.

Ik ga aankomende donderdag voor het derde jaar. Afgelopen 2 jaar was het verschil in drukte tussen donderdag, vrijdag en in het weekend wel groot. Het weer is afgelopen weken tig keer veranderd maar het ziet er heel goed uit nu en de ski en sneeuwcondities ook, dus het mag zo blijven. Ik heb er in ieder geval zin in. We gaan zondag denk ik maar iets eerder dan 15.00 vertrekken denk ik;)

Het kan ook anders Zondagochtend om 5.15 uur vertrokken vanuit de kop van Drenthe {Roden} geen file onderweg gehad en Niet de TomTom gevolgd!!! maar gewoon de kaar bekijken en een andere route genomen uiteindelijk stonden we om 8:30 bij het Bobhaus !!!
Maar inderdaad wel ontzettend druk in het gebied maar ja wat wil je veel sneeuwval afgelopen weken en Kaiserwetter op de piste.
Gelukig hotel geregeld en vandaag Maandag dus was het een stuk rustiger en echt een topdag gehad. wachttijden bij de lift waren er Niet!!

Leon Roelofsen

Goedenavond, Ik dacht volgende week maandag en dinsdag 30 en 31 januari Winterberg te bezoeken met vrouw en kinderen. Eerst dacht ik de weekenddrukte te vermijden maar toen zag ik dat er een paar deelstaten vakantie hebben in deze week.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee wat dan de verwachte drukte zou kunnen zijn ?

@Kris4, Ben ik ook wel benieuwd naar… namelijk ook hetzelfde plan opgevat om 30 jan. daarheen te gaan.
Gaat me meer nog om de sneeuwsituatie ter plekke, zouden ze nog een beetje kunstsneeuw gaan bijspuiten? De temperatuur gaat namelijk een beetje oplopen.

@Jessedew bijspuiten is echt totaal nog niet nodig. Er ligt een enorm pak (kunst)sneeuw op de pistes. De temperatuur mag dan wel iets gaan oplopen, maar door de inversie zal het zeker in de dalen flink koud blijven en daarnaast is de luchtvochtigheid erg laag waardoor de sneeuw amper wegsmelt. Ik denk juist dat het heerlijke pistes worden omdat de harde kunstsneeuw dan iets zachter wordt.

Born to Ride

als ik nu naar de webcams kijk lijkt het er toch sterk op dat ze vannacht kunstsneeuw gespoten hebben, zie namelijk niet op alle bomen sneeuw.

Afgelopen vrijdag in Winterberg geweest. Voor mij de eerste keer Winterberg. Ik ben wel eerder op diverse kleine pistes in het Sauerland geweest zoals Sternrodt en Hunau. Heb mijn ogen uitgekeken: zo perfect lagen de pistes er bij. Daar zal menig Alpengebied jaloers op zijn. En die overmacht aan sneeuwkanonnen en liftcapaciteit :-)
We hadden vrijdag eigenlijk geen wachttijden bij de liften en de hele dag perfecte sneeuw. Een heerlijke dag. Ook geen verkeersdrukte van naam. Alleen hadden de bergen er hoger mogen zijn (lees langere afdalingen) Kortom, wil je naar Winterberg: vermeid het weekend, tenzij het seizoen ten einde loopt.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Plaats een reactie