Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ze zijn een extra ronde aan het prepareren op veel pistes vanwege de vele verse sneeuw. Rauer busch is al helemaal geprepareerd en omdat deze beschut ligt hebben ze de lift van Rauer busch alvast geopend.

Born to Ride

Ze zijn een extra ronde aan het prepareren op veel pistes vanwege de vele verse sneeuw. Rauer busch is al helemaal geprepareerd en omdat deze beschut ligt hebben ze de lift van Rauer busch alvast geopend.

Matthias123 op 13 jan 2017 10:29

@matthias123 Ben je nu daar? Hoe zit het met de wind?
Wij gaan morgen en overmorgen, verwacht toch wat ‘buiten’ piste te kunnen gaan :-)

Glij blij door die brei :-)

@matthias123 Ben je nu daar? Hoe zit het met de wind?

Coldfeet op 13 jan 2017 11:07

Wil je alleen de reactie van matthias123 horen? ;-)

In combinatie met de sneeuwval is de wind niet prettig. Tegen de wind in kijken zonder bril is niet mogelijk.

*bericht bewerkt door Unit106 op 13 jan 2017 11:13

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@unit106
Hahaha, nee als jij of iemand anders daar zit, is het ook goed…denk ik toch :-)

Glij blij door die brei :-)

@unit106
Hahaha, nee als jij of iemand anders daar zit, is het ook goed…denk ik toch :-)

Coldfeet op 13 jan 2017 11:15

Gelukkig neemt de wind wat af. Hopelijk kunnen we vanaf 13u nog even de pistes op.

Straten zijn wit en vele auto’s moeten geduwd worden. Het mee nemen van sneeuwkettingen is aan te raden.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@unit106

Hahaha, nee als jij of iemand anders daar zit, is het ook goed…denk ik toch :-)

Coldfeet op 13 jan 2017 11:15

Gelukkig neemt de wind wat af. Hopelijk kunnen we vanaf 13u nog even de pistes op.

Straten zijn wit en vele auto’s moeten geduwd worden. Het mee nemen van sneeuwkettingen is aan te raden.

Unit106 op 13 jan 2017 11:31

En al aan het skiën?
Zal wel lukken, hebben winterbanden en kettingen :-)

Glij blij door die brei :-)

Wj zijn net terug. Uiteindelijk zijn de liften vanaf 11 uur geopend. Ja het waaide en het sneeuwde, maar ik heb er geen moment last van gehad. Zeuren op 30cm verse poeder in Winterberg mag eigenlijk niet. Heerlijk daagje!

Voor degene die dit weekend afreizen, op de weg kan de sneeuw in combinatie met sneeuwval voor slechte omstandigheden zorgen. Leg je sneeuwkettingen maar binnen handbereik, het scheelde niet veel of we hadden ze er vanmorgen omgelegd.

Verder geen reden tot paniek, het is te doen, maar wel even opletten geblazen.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

En al aan het skiën?
Zal wel lukken, hebben winterbanden en kettingen :-)

Coldfeet op 13 jan 2017 13:28

Gisteren van 13.00 tot 16.30 perfect kunnen skien. Heerlijke sneeuw. Op de Kappe stak rond 14.00 wel weer de wind op maar verder was het genieten. Lekker rustig op de pistes.

Ben benieuwd naar de verhalen van de mensen die vandaag in de files hebben gestaan. 't Was goed druk vandaag (heb zelf niet geskied vandaag).

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Is de blauwe piste aan de Kappe (14) ondertussen al open?

Is de blauwe piste aan de Kappe (14) ondertussen al open?

Jos op 15 jan 2017 16:12

Vrijdag wel.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Vandaag wel

Vandaag wel

Hoe druk is het eigenlijk op de A40 in de ochtenspits? Zou rond 7u Essen/Dortmund voorbij rijden en denk dat ik beter ‘rond’ kan rijden via E40/A4. Vertrek vanuit Antwerpen.

@powwaah: Vanuit Antwerpen kun je inderdaad beter via de A4 (Aachen-Köln-Olpe) naar Winterberg rijden. Dat bespaart behoorlijk wat klassieke knelpunten.

@powwaah: Vanuit Antwerpen kun je inderdaad beter via de A4 (Aachen-Köln-Olpe) naar Winterberg rijden. Dat bespaart behoorlijk wat klassieke knelpunten.

Frans op 15 jan 2017 19:27

Bedankt. (uiteraard bedoelde ik E314/A4 ipv E40).

Gisteren om 19.20 Winterberg verlaten na eerst nog lekker te hebben gegeten. Wij reden zonder enige vertraging terug naar huis. Andere die reeds om 15.00 vertrokken hebben file gereden tot dat ze eindelijk op de snelweg waren. Ze hebben er zo’n 2 uur over gedaan van Winterberg tot Olsberg.

*bericht bewerkt door Unit106 op 16 jan 2017 16:03

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Wij hebben geboekt van 26 tm 29 januari. Nu zie ik op sommige weersites regen staan en andere weer niet.
Wat zijn betrouwbare weersites om op te kijken ?

@jonnie er zijn geen betrouwbare weersites voor die termijn te vinden. Alles verder dan een dag of 5 a 6 vooruit is glazen bol kijken. Het kan dus simpelweg vriezen of dooien.

Born to Ride

@matthias thx maar als ik dan een dag of vijf van te voren kijk, maakt het dan nog uit welke site?

@jonnie over het algemeen zijn de weerberichten van @roel altijd redelijk betrouwbaar. Ook zijn de modellen hier op de site behoorlijk goed. Perfectie bestaat helaas niet met het weer voorspellen, zeker niet in heuvel/bergachtig gebied.

Born to Ride

@matthias. Bedankt voor de info. Helaas niet. Dan wachten we nog maar even af.

@jonnie over het algemeen zijn de weerberichten van @roel altijd redelijk betrouwbaar. Ook zijn de modellen hier op de site behoorlijk goed. Perfectie bestaat helaas niet met het weer voorspellen, zeker niet in heuvel/bergachtig gebied.

Matthias123 op 16 jan 2017 21:57

Verwachtingen zijn zeer onzeker op langere termijn, Laatste prognose ZO-Nederland helemaal niet slecht, maar veel spreiding

http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=eps_pluim&…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry thx. Ik begrijp het helemaal maar toch blijf ik kijken elke dag;)

@Harry thx. Ik begrijp het helemaal maar toch blijf ik kijken elke dag;)

@jonnie de laatste run ziet er al weer een stuk positiever uit ;)

Born to Ride

@matthias123 inderdaad. Als het positief geloof ik het en als het negatief is denk ik de volgende dag kan het weer anders zijn;)

Zijn de wegen in en rond Winterberg inmiddels weer sneeuwvrij?

Yup…

Het is wel relatief druk, maar heel goed bereikbaar.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gisteren om 19.20 Winterberg verlaten na eerst nog lekker te hebben gegeten. Wij reden zonder enige vertraging terug naar huis. Andere die reeds om 15.00 vertrokken hebben file gereden tot dat ze eindelijk op de snelweg waren. Ze hebben er zo’n 2 uur over gedaan van Winterberg tot Olsberg.

Unit106 op 16 jan 2017 16:01

Goede keuze om pas na het avaondeten naar NL terug te gaan. Maar via Olsberg moet je dus ook nooit rijden als het zo druk is… Als je richting Silbach/Siedlinghausen en dan Meschede rijdt, dan kom je geheid sneller op de Autobahn… Je kunt zelfs overwegen om via Elkeringhausen richting Medebach en dan richting Korbach en dan richting de A44 te rijden. Is behoorlijk om, maar je wielen blijven wel draaien…

Grußen aus dem Sauerland

Verkeer naar Willingen (Upland) doet er sowieso goed aan om Bestwig en Olsberg sowieso links te laten liggen, en daarvoor de A44 richting Kassel verder te volgen tot afrit Erwitte/Anröchte. Vervolgens via de B55 en B516 naar Brilon en verder over de B251 naar Willingen. Op de terugweg staat dit - voor de oplettende automobilisten - zelfs direct op de borden zo aangegeven. Zelfs al staan er geen files rond Bestwig is dit altijd de meest ontspannen route naar Willingen.

Vanuit België en het zuiden van Nederland kan bovendien sowieso de reeds beschreven route langs Köln en Olpe gereden worden, via de A4, A45, B55 en B236 langs Lennestadt en Schmallenberg.

*bericht bewerkt door moderator op 18 jan 2017 12:13

Plaats een reactie