Waar nog skien met pasen?

Hier ben ik alweer…
Het plan is nog altijd dat ik in de krokus op vakantie ga, echter bestaat er nu de kans dat men vrouw geen verlof krijgt… dan blijft pasen nog over. Waar kan je in april nog terecht? Enkel erg hoge gebieden?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Zijn vrij veel gebieden nog open. Pasen valt ook vrij vroeg, dus dat helpt ook wel mee.

Overal waar de gletsjer is en/of waar je boven 2000 m kan skien. Ik zou niet bang zijn om afwachten en een last minute booking doen. Voor 2 personen moet het geen probleem zijn.

Haus Gassner in Niedernsill

Wat de dames zeggen.

Inderdaad… misschien dat die periode (26maart) het een beetje rustiger is ook. Ik hoop dat de sneeuwkwaliteit dan nog te.ddoen is, vandaar deze vraag…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Positieve ervaringen (toen tweede week pasen vaak rond half april viel)

  • Obergurgl/Hochgurgl
  • Hintertux
  • Zermatt
  • Les Deux Alpes
  • Sölden

Positieve ervaringen (toen tweede week pasen vaak rond half april viel)

  • Obergurgl/Hochgurgl
  • Hintertux
  • Zermatt
  • Les Deux Alpes
  • Sölden
DavidW op 23 jan 2016 11:36

dank u, maar normaal is onze voorkeur frankrijk. Dat zal tignes ofzoo worden dan .

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Espace Killy, Les Trois Vallées (hogere dorpen, zoals Val Thorens, Les Menuires, Méribel-Mottaret), Paradiski… the usual suspects…

Maar ook in andere Franse gebieden kan het dan nog super zijn. Ik was twee jaar geleden rond die tijd in galibier thabor en heb daar een week heerlijk van de sneeuw kunnen genieten. Er is zelfs nog wat vers gevallen.
Het is nu nog veel te vroeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik heb destijds 3 dagen van te voren geboekt. Dus oriënteer je en bekijk welke gebieden je aanstaan en ga een weekje van te voren op zoek.

Let it snow, let snow, let it snow!

Wat ook zeker helpt is veel noordhellingen. Gebieden als La Norma, Le Grand Domaine, Val Cenis…

2 keer rond die tijd in Portes Du Soleil gezeten. Beide keren nog bijna alles open. Ene keer alleen maar zon, met slush in de middag. 2e keer met 20cm verse poeder. Dus een heel hoog gebied is niet perse nodig.

Als Pasen vroeg valt zoals dit jaar zijn er nog genoeg gebieden die volop sneeuw hebben. Vorig jaar met Pasen meer sneeuw gevallen als met Kerst. Zou lekker wachten en een week van te voren pas boeken gaan.

Dienten Die Alte schule

Wat ook zeker helpt is veel noordhellingen.

Inderdaad, dit is wellicht nog belangrijker dan de hoogte.

Je kan in die periode fantastische pistes to onder 1000m hebben op noordhellingen, terwijl aan de overkant van het dal de zuidhellingen al tot op 2500m bruin zijn.

En ook de drukte kan een belangrijke invloed hebben op de kwaliteit van de pistes.

Een papsneeuw piste waar bijna niemand is langs geweest kan op het eind van de dag er nog fantastisch bijliggen met een mooi laagje “firn” (=lentesneeuw, eigenlijk eerder crushed ice), terwijl een piste met perfect aangereden poedersneeuw nog voor de lunch een buckelveld kan zijn als er veel volk over is geweest.

Voor Pasen.
Voor mij een nieuwe ontdekking.

Allround skigebied
30 km vanaf Innsbruck
Boven 2000 meter
Voor een paar dagen/lang week-end.
Kuetai.info

Plaats een reactie