Post hier je wintersportvideo's 2015-2016

Grüß Gott!

Ik heb ff gezocht, maar het grote wintersportvideo topic voor 2015-2016 is er volgens mij nog niet (correct me if i’m wrong), dus bij deze! Ik ben erg benieuwd en wil zo alvast wat inspiratie op doen zodat ik mijn wintersport video van vorig jaar weer kan overtreffen (zie onderstaand) ;)

Dus! Kom maar op met die filmpjes! :)

The ski is the limit

Haha mooi in elkaar gezet hoor!

Heb er zelf nog 1 van begin dit jaar. (Telt ook als 2015 :p)

http://youtu.be/NXgEezyq8mg

Misschien dat je er iets aan hebt qua inspiratie. Moet zeggen die van jouw zit wel mooi in elkaar qua verhaal!

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

@Hean Thanks! Die van jou ziet er ook prima uit man!

Ik heb vorig jaar inderdaad geprobeerd om er een verhaal lijn in te houden zodat het een beetje weergeeft hoe zo’n dag verloopt. Daarnaast houd ik er heel erg van om grappige shots te gebruiken of in de montage iets geinigs te doen. Dus ik probeer altijd te zoeken naar goed gemonteerde wintersportvideo’s om inspiratie op te doen en om mezelf op ideeën te brengen. Ik wil proberen te voorkomen om elk jaar hetzelfde verhaaltje te maken en dat wordt steeds lastiger (wat je vaak ziet; timelapse van de heenreis, beetje skiën, en weer terug naar de auto) ;)

The ski is the limit

Net terug van een heerlijke week in Ischgl. Ik probeer de filmpjes altijd een beetje kort (max 2.30 minuten) te houden. Zie hier het resultaat:

Relax, if you can...

Jeffrey, als je die van vorig jaar wil overtreffen zou je je toiletbezoek er nog bij kunnen doen, verder heb je elke scheet die je die dag laat wel in beeld gebracht denk ik :). Nee serieus, ik zou al die non-sneeuw handelingen denk ik met 60% inkorten qua tijd per scène. En even een gopro logo aan t begin natuurlijk, zoals de gesponsorde profs ook hebben. Nee serieus, dat dus niet maar dat deed je al niet :) Tijdens de sneeuw loopt t wel lekker door hoor je video

Zullen we het forum dan aanpassen van winterseizoen 2015 - 2016 voor recente filmpjes?

Leuke verzamelplek, deze ga ik elke dag goed in de gaten houden! Zouden jullie misschien ook bij de filmpjes willen vermelden waar het mee gefilmd is? Ik zit er zelf ook nog steeds aan te denken om een action cam aan te schaffen, en ik denk dat er met mij wel meer zijn die het interessant zouden vinden om te weten welke camera’s jullie gebruiken.

Leuke verzamelplek, deze ga ik elke dag goed in de gaten houden! Zouden jullie misschien ook bij de filmpjes willen vermelden waar het mee gefilmd is? Ik zit er zelf ook nog steeds aan te denken om een action cam aan te schaffen, en ik denk dat er met mij wel meer zijn die het interessant zouden vinden om te weten welke camera’s jullie gebruiken.

ThomJ op 29 dec 2015 13:06

Toch even op inhaken… Wat is belangrijker? Je skitechniek of het merk latten? Ik zou liever de vraag stellen om bij het filmpje aan te geven wat je aan voorbereiding gedaan hebt (draaiboek??) en wat je aan nabewerking gedaan hebt (kleur- en helderheidscorrectie). Ook is het leuk te weten met welk doel het filmpje samengesteld is. Denk aan een herinneringsfilm, of het gebied laten zien, nadruk op de sfeer, nadruk op de prestatie’s, kortom; waarom heb je het filmpje gemaakt.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

@ThomJ en @Heveling

Ter info:
Heb de beelden uit het filmpje hierboven (Ischgl december 2015 GoPro HD) met een Gopro Hero 4 silver gemaakt. Ook gebruik gemaakt van GoPro Remote, handig om camera van afstand aan te zetten. Instellingen van camera 1080 HD widescreen 60 fps. Verder neem ik altijd meerdere accu’s mee en twee geheugenkaartjes van 32 GB. Dat is meer dan genoeg, maar je weet je het nooit. Beelden zijn vanaf de helm, harness chest, klein statief en met beugel aan skistok gemaakt. Met de camera aan de skistok bevestigd is het wel lastiger skiën omdat het zwaartepunt aan het eind van de stok zit.
De bewerkingen zijn gedaan met iMovie, makkelijk programma via Apple. Sommige beelden zijn vertraagd zoals je ziet, anderen een beetje sneller. De muziek heb ik van youtube gehaald, via muziekbibliotheek. Veel reguliere muziek wordt niet geaccepteerd door Youtube.
Vooraf heb ik een aantal shots bedacht die ik in het filmpje zou willen hebben. Het shot van de vertraagd vallende ski en het aanklikken van ski bijvoorbeeld. Verder ook de shots waarin we over de camera heen skiën leek me vooraf leuk. Na het monteren vind ik het er ook grappig uitzien. Vaak een kwestie van uitproberen. Kom je tijdens het monteren vanzelf achter. Tijdens de zeven dagen skiën bijna 28,5 GB aan filmpjes en foto’s gemaakt. Leuk om alles achteraf terug te kijken. Het doel van het filmpje is vooral herinnering en sfeerimpressie. En je ziet in het filmpje dat het erg leuk skiën is in Ischgl, zelf als er nagenoeg geen sneeuw is gevallen in de afgelopen maand.

Relax, if you can...

@McKuip :-)
@ThomJ ik denk dat 70-80% van de mensen een GoPro gebruikt ;)
@Heveling mijn voorbereiding begint nu, met het ideeën op doen. Voor de rest film ik tijdens de skivakantie altijd vrij veel en bekijk de filmpjes elke avond vlug door en schrijf de bruikbare bestanden op zodat ik bij thuiskomst niet meer uren aan filmmateriaal door hoef te spitten. Voordeel van veel filmen is dat je altijd wel leuke dingen op film hebt staan :)

The ski is the limit

Net terug van een heerlijke week in Ischgl. Ik probeer de filmpjes altijd een beetje kort (max 2.30 minuten) te houden.

Een goed filmpje is ook interessant voor buitenstaanders. En ik denk dat 3 minuten dan echt wel de max. is qua duur.
Ik kan zelf ook prima naar een filmpje van 7 minuten van onze eigen wintersport kijken, maar voor een ander is het saai.

Los van filmpje dat poster van bovenstaande quote heeft gelinkt:
Wat elders ook al genoemd is: alles buiten de piste kort houden. Leuk voor korte sfeerimpressie, maar als je er niet bij was vind ik dit soort beelden 9/10 keer totaal niet interessant.

Overigens kan ik het heel mooi zeggen, maar heb t zelf ook nog nooit voor elkaar gekregen om een filmpje écht interessant te krijgen. Daarom kijk ik graag mee in deze topic naar voorbeelden :)

Toch even op inhaken… Wat is belangrijker? Je skitechniek of het merk latten? Ik zou liever de vraag stellen om bij het filmpje aan te geven wat je aan voorbereiding gedaan hebt (draaiboek??) en wat je aan nabewerking gedaan hebt (kleur- en helderheidscorrectie). Ook is het leuk te weten met welk doel het filmpje samengesteld is. Denk aan een herinneringsfilm, of het gebied laten zien, nadruk op de sfeer, nadruk op de prestatie’s, kortom; waarom heb je het filmpje gemaakt.

Heveling op 29 dec 2015 13:12

En vergeet tussendoor ook vooral niet te genieten van je vakantie ;)

Bij deze mijn allereerste “edit” ik weet dat het slecht is maar leek me toch leuk om ff te delen :) (ik was 13)
https://youtu.be/OQ1a9LKJEh0

Gotta go fast

Mijn allereerste gopro filmpje. Ik vind het zelf niet zo super maar heb in die week eigenlijk gwn heel weinig tijd gehad om te filmen. :P

Heb nu ook een chest mount gekocht en een adhesive mount op m’n ski geïnstalleerd, dus volgende keer hopelijk wat meer gevarieerde beelden! ;)

K was met Gullie - Im Schnee!

Ski filmpjes winter 15/16?..

Hier kunnen die van winter 2014/2015
https://www.wintersport.nl/forum/topic/172520

Gang is alles

Ski filmpjes winter 15/16?..

gulian op 10 jan 2016 12:05

Er zal niemand op wintersport zijn?
GoPro failliet?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

De 14/15 edits zijn nog niet eens allemaal klaar. Maar gezien we die vooral binnen eigen kring kijken zijn ze al snel 20 minuten lang. Ga ik jullie niet mee vermoeien ;)

Ik vind trouwens wat beelden buiten de pistes om wel leuk, anders zie je alleen maar piste na piste.

topcondities gehad vorige week in espace san bernardo

Nicolas

@nicolasss gaaf man! Zitten echt een hele hoop mooie beelden tussen en wat een sneeuw, ik ben jaloers op je ;)

@nicolasss
Heel vet, super condities, maar boarden kan je ook wel ;) !!!

Jaloers makend!!!

Altijd weer leuk om de filmpjes te bekijken,

Ik heb ook weer een poging gedaan:

Weekje Oz/Alpe d’Huez :)

Lekkere track @Mattias en ook goed om de muziek gemonteerd :) Lekker geknald zo te zien, al komen jullie soms wel heel dicht bij elkaar ;)

@Rene thanks! Van de crashes zijn er geen beelden uiteraard :-)
Harde pistes nodigden uit om te knallen, maar van pistes prepareren hebben ze weinig kaas gegeten in Alpe d’Huez…

@nicolasss waaaauw to good to be true! Wat moet jij een goeie vakantie gehad hebben! Pow! Pow!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Nog niet echt de originele aftermovie van onze wintersport maar wel een korte van het rodelen.

Let vooral ook op de klapper in de laatste halve minuut :'D

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Rodelafdaling Astbergbahn Going. met GPS.

Waar blijven al die filmpjes??

Hierbij eentje van mij:

https://youtu.be/-VHmWIxkl3s

Ben er best trots op :)

Plaats een reactie