Het grote FIS-topic

Weer een mooi resultaat van een Nederlander in St. Moritz vandaag. Steffan Winkelhorst mag dadelijk in de 2e run van de slalom als 2e naar beneden. Knap resultaat om vanaf startplaats 64 naar plaats 29 te skien.

Leuk om ook Nederlandse skiers op TV te kunnen bewonderen zoals eerder Maarten Meinders end Adriana Jelinkova.

2e run vanaf 12:45 uur op Eurosport

Inderdaad vandaag weer een mooi resultaat voor Nederland 1e op de slalom. ;-)

Deze ook maar weer eens nieuw leven in blazen. Nu live de WB mannen in Beaver Creek. Wie zijn jullie favorieten voor Pyongchang?

Mr. Slow

Nou, ze skiën nu in Lake Louise. Maar dat mag de pret niet drukken.

Het is lastig om een favoriet te kiezen. De meesten gaan voor de eerste keer dit seizoen in wedstrijdverband naar beneden, dus nog even wachten tot ik een completer beeld heb.

Wel de eerste Worldcup punten voor een Nederlandse skiester zojuist: Jelinkova wordt 25ste op de reuzenslalom in Killington.

Ah my bad! Lake Louise inderdaad…

Ik vind Beat Feuz wel een goede kanshebber.

Mr. Slow

Is inderdaad goed bezig en was dat vorig jaar ook al. In ieder geval constant en goed de zomer door gekomen blijkbaar. Maar ik ken de piste van Peong Chang niet, dus ik weet niet of die hem ligt.

Jammer dat hij viel op de Streif afgelopen jaar… hij had m dik gewonnen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Supertrots op Adriana Jelinkova! Wat een mooie prestatie!👏🏼

mama on a mission in the snow

Vanavond op de Afdaling in Lake Louise starten weer bijna alle dames die terugkomen van blessures. Alleen Ilka Stuhec staat nog niet op de startlijst. Maar vroegere favorieten als Anna Veith (voorheen Fenninger), Cornelia Huetter, etc. zijn wel van de partij:

null

Inderdaad erg benieuwd wat Anna Veith weer kan klaarspelen dit seizoen!

Don`t eat yellow snow

Dank @GiGi. Heel benieuwd of Anna (VvhF) haar oude niveau weer gaat halen. En Shiffrin in de downhill in een Olympisch jaar snap ik niet. Neemt behoorlijk risico dat ze OS goud op de slalom mist (anders trainen enzovoort). Levert een p/m 20e plek hier zoveel overall-punten op?

Ik denk dat Shiffrin op de afdaling inderdaad niet veel kans maakt. Hooguit op een paar worldcup-punten inderdaad. Maar als zij de wel haalt op de afdaling en bijvoorbeeld Lara Gut niet op de slalom, kan dat aan het eind van de rit het verschil maken natuurlijk.

Ze is echter wél kanshebber op de Alpine Combinatie, vooral vanwege die fenomenale slalom die ze in de benen heeft. Maar daar zit ook een afdalingsrun in. En als je in plaats van daar een heel trainingsplan voor opzetten (en daarmee minder kan trainen op de technische onderdelen) de trainingen voorafgaand aan een afdalingswedstrijd kan meenemen… De afdaling is de enige discipline waar je op snelheid op het parcours moet trainen (minimaal 1 run). Als alledrie de trainingen doorgaan, heb je dus drie goede trainingsruns op een wedstrijdpiste, met tijdwaarneming, concurrenten waarmee je kan vergelijken etc. Zinnige training die je zelf niet meer hoeft in te passen in je programma. Maar ja, dan moet je wel op de startlijst staan om aan die trainingsruns mee te mogen doen. En als je op die Alpine Combinaties je kansen wil vergroten,en voor die overall-worldcup wil gaan, dan is het natuurlijk een zinnige besteding van je week.

Vanavond vanaf 19h op Eurosport 1 zie ik in de tvgids. Eerst de super G van de mannen en vervolgens de vrouwen afdaling.

Dat wordt kijken! Ik hoop op weer een mooi seizoen voor Lara Gut.

Mr. Slow

Om 19 uur eerst in Beaver Creek de mannen super G op de uitdagende Birds of Prey piste met de Golden Eagle jump.

null
null
Beaver Creek is verder een prima skigebied.
null

Daar was het WK in 2015 ook toch? Meen me te herinneren dat Beat Feuz er toen ook een goede indruk maakte.

Mr. Slow

WTF Shiffrin wordt gewoon derde!

1.64 pakken op de nr. 2 in de slalom laat al zien dat je er met kop en schouders bovenuit steekt. Misschien is het thuisvoordeel, maar het zou zomaar kunnen dat ze hoge ogen gaat gooien op de afdaling.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Daar was het WK in 2015 ook toch? Meen me te herinneren dat Beat Feuz er toen ook een goede indruk maakte.

Quick op 1 dec 2017 18:19

Klopt ! @Quick : we hebben het bord voor je aangepast… :)

null

*bericht bewerkt door zenith op 02 dec 2017 18:59

En Shiffrin in de downhill in een Olympisch jaar snap ik niet.

Sndr op 1 dec 2017 08:33

Het ziet er naar uit dat ze dat dit weekend wel duidelijk heeft gemaakt 😉.

Ja bizar. Wel goed, maar bizar. Hulde.

Ik verbaasde me er ook over, maar die knalt lekker!

Snel weer naar 35 meter a.u.b…

Snel weer naar 35 meter a.u.b…

IkBakErNiksVan op 3 dec 2017 20:52

Want?

Veel spectaculairder.

Dit vind ik echt niet om aan te zien zo tam. Ligt misschien ook aan de vlakke piste en dat er in Amerika zachtere sneeuw ligt dan in Europa. Misschien wordt het leuker om te zien op een steilere piste, moeilijkere course set en hardere Europese sneeuw.

Ze zitten wel veel in de hocken ja. Is niet de meest uitdagende piste van het circuit denk ik, voor GS.

Gelukkig stelt Hirscher nooit teleur. Altijd spectaculair.

Mja. Ik vind het eigenlijk vreselijk saai als altijd dezelfde mensen winnen. Ik vind gelikt uitziende sportprestaties ook erg saai om naar te kijken trouwens. Ik vind imperfecties veel interessanter om naar te kijken dan perfecte runs. Niet dat die van Hirscher perfect was, maar dan toch weer steeds hij… SAAI.

Geen sarcasme.

Kan ik wel begrijpen hoor. Je kunt vaak bij de slalom toch vooraf wel de winnaar intekenen, zowel bij de mannen als de vrouwen. Dat is bij de afdaling wel anders!

Mr. Slow

Bij de afdaling zijn het ook vaak de usual suspects hoor.

Noem mij eens een sport waar vaker de uitslag verrassend is dan verwacht. Dat kan alleen als het toevalselement zo groot is dat het kunde terzijde schuift. Nog afgezien van dat ik daar als sportman helemaal geen voorstander van ben, spreek je dan al snel niet meer van sport, maar een spelletje.

Plaats een reactie