Het grote FIS-topic

Nadat gisteren de tweede wereldbekerwedstrijd alpineskiën voor de vrouwen afgewerkt is, is met Frederica Brignone als (toch wel verrassende) leider in het overall-klassement voor mij het professionele wintersportseizoen toch echt begonnen. Bij de mannen is de verwachting dat Svindal en Jansrud er een Noors feestje van maken tijdens de afdaling vanavond. Maar ook de andere sporten gaan dit weekend weer los met vanavond Schansspringen en vanmiddag Noordse Combinatie en Cross-Country. Om al deze sporten het hele seizoen te volgen is hier het grote FIS-topic. Ik wist even geen andere naam maar ook Biathlon (IBU), bobslee en skeleton (IBSF) en alle andere sporten die niet onder de FIS vallen kunnen hier besproken worden. kortom: een discussie- en nieuwstopic over de Professionele wintersporten!

null

Ps: die hadden we nog niet toch? anders is deze inleiding voor niks geweest :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Met Tina Maze die een tussenjaar neemt en Anna Fenninger die geblesseerd is is het bij de dames van het alpine skiën wel erg spannend voor de overall-wereldbeker. Als Lara Gut wat constanter skiet en vooral op de technische nummers podiumplaatsen pakt, zoals gisteren, dan geef ik haar een grote kans. Maar de Italiaanse dames zijn ook sterk, vooral in de breedte.

Leuk topic, @Jorian

Net inderdaad de race gezien, toch wel spannend!

Ben zelf ook erg groot fan van biathlon, fascinerende sport en werkelijke de meest vermoeiende sport ooit… Laat het seizoen maar beginnen!

Verrassingen bij de afdaling mannen?

Ben zelf ook erg groot fan van biathlon, fascinerende sport en werkelijke de meest vermoeiende sport ooit… Laat het seizoen maar beginnen!

Pvdh op 28 nov 2015 11:30

Morgen om 13:45 weer world-cup :D

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik verdiep me nooit zo in de mannen ;)

Maar ik ben voor de snelheidsnummers fan van Dominik Paris en voor de technische nummers Ted Ligety (gewoon het mooist om naar te kijken en een gozer met humor, getuige zijn posts op Facebook) en Felix Neureuther vind ik ook sympathiek en goed.

Schansspringen in Kuusamo al 2 dagen afgelast wegens te veel wind…
Hopelijk lukt het vandaag wel :)
goed topic!

Downhill mannen is vanavond in Lake Louis (daar natuurlijk overdag maar bij ons op tv om 19:15 op Eurosport)

Downhill mannen is vanavond in Lake Louis (daar natuurlijk overdag maar bij ons op tv om 19:15 op Eurosport)

Tim. op 28 nov 2015 18:31

Helaas heeft Eurosport via Ziggo een voetbalwedstrijd uit de kelder van de italiaanse competitie.
Iemand een tip voor een livestream die niet geografisch geblokkeerd is?

Met Tina Maze die een tussenjaar neemt en Anna Fenninger die geblesseerd is is het bij de dames van het alpine skiën wel erg spannend voor de overall-wereldbeker. Als Lara Gut wat constanter skiet en vooral op de technische nummers podiumplaatsen pakt, zoals gisteren, dan geef ik haar een grote kans. Maar de Italiaanse dames zijn ook sterk, vooral in de breedte.

Leuk topic, @Jorian

GiGi op 28 nov 2015 11:18

Gisteren ging Schiffrin onderuit, da’s jammer. Op de de slalom zal ze bijna alles pakken en op de reuzen-slalom draait ze ook mee voor de 1e plek. Als ze op de andere onderdelen af en toe punten scoort is ze ook een overall kanshebber. En wie weet dat Weirather dit jaar ook mooie dingen laat zien.

Zijn er vaste zenders die de wereldbekerwedstrijden uitzenden? Evt duitse zenders oid? Kom idd soms wel wat verdwaalde beelden tegen op Eurosport maar dat is vaak erg ingekort ed…

Aequilater Nubila

Op zaterdag- en zondagochtend zie je op ARD live verslag van wedstrijden die in Europa plaatsvinden.
ARD en ZDF doen naast WC skiën trouwens de hele winter ook veel verslag van cross country en biathlon.

Hier via ziggo geen enkele zender die t uitzend. Erg jammer, dus voor een live stream houd ik me ook aanbevolen …

willen nog wel eens veel streams hebben:
http://www.fromhot.com/
http://www.realstreamunited.com/free-live-streaming-videos.h…
en voor skiën heb ik wel eens via een live stream van de FIS gekeken… ff googlen

Certified ski-boy, glijbewijs
Certified ski-boy, glijbewijs

Via de website van FIS (http://www.fis-ski.com) is er wel live timing, maar geen beelden. Ik kan ze niet vinden in ieder geval.

Ik vind wel deze link naar de Canadese broadcaster voor de Super-G van de mannen straks: http://www.cbc.ca/sports/olympics/winter/alpineskiing/lake-l…

Nu nog een van de slalom van de dames die over 5 minuten van start gaat in Aspen en we zijn rond.

Ik zit met hetzelfde gezeur… Zit ook te kijken naar de Serie A ipv world cup skien… Biahtlon was vanmiddag ook ineens verdwenen terwijl de commentator zei: ik zie u graag om 15:15 terug met de hele middag wintersporten…

Enig idee hoe ik hier vanaf kom, heb weinig trek de hele winter tegen voetbal aan te kijken ipv de sporten die ik wil…

moest helaas zelf voetballen, zal volgende wedstrijd even linkje droppen @gigi

Certified ski-boy, glijbewijs

De kans is groot dat de andere (Europese) wedstrijden wel gewoon te zien zijn op ard/zdf. Qua uitzendtijden liggen die wedstrijden in Canada en VS niet lekker.

Net inderdaad de race gezien, toch wel spannend!

Ben zelf ook erg groot fan van biathlon, fascinerende sport en werkelijke de meest vermoeiende sport ooit… Laat het seizoen maar beginnen!

Pvdh op 28 nov 2015 11:30

Nu live biathlon op eurosport 1 :)

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik zit bij wedstrijden ook altijd met de telefoon of tablet bij de hand met de Fis-app, die is erg leuk: realtime tussentijden, startlijsten, bio’s. eozovoort

Ik zit bij wedstrijden ook altijd met de telefoon of tablet bij de hand met de Fis-app, die is erg leuk: realtime tussentijden, startlijsten, bio’s. eozovoort

Hans- op 2 dec 2015 20:01

Ik ook :) je heb m ook op de pc, mocht dat eventueel beter uitkomen

Certified ski-boy, glijbewijs

Vanmiddag om 17.00 uur op Eurosport 1: LIVE Biathlon worldcup in Östersund (Zweden), dames individuele afstand (= tegen de klok, vier schietrondes, 1 minuut straf per misser).

Vanmiddag om 17.00 uur op Eurosport 1: LIVE Biathlon worldcup in Östersund (Zweden), dames individuele afstand (= tegen de klok, vier schietrondes, 1 minuut straf per misser).

GiGi op 3 dec 2015 10:05

net als gister bij de mannen dus :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Het is alleen 5km korter dan bij de mannen, wat een held is die Bjørndalen toch ook, gisteren gewoon weer winnen, na 1,5 jaar niet ofzo. Man wordt bijna 42.

Mag biatlon wel in dit topic? Hoort niet bij de FIS hebben met de IBU een eigen bond.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Mag biatlon wel in dit topic? Hoort niet bij de FIS hebben met de IBU een eigen bond.

FrankW op 3 dec 2015 13:46

lees de intro eerst eens ;)

Certified ski-boy, glijbewijs

Ondertussen heeft Val D’Isere groen licht gekregen voor de mannen wedstrijd van volgende weekend

https://www.facebook.com/criteriumdela1ereneige/?fref=nf…

http://www.worldcup-valdisere.com/fr/

Ik zal alleszins ter plaatse zijn!

Mag biatlon wel in dit topic? Hoort niet bij de FIS hebben met de IBU een eigen bond.

FrankW op 3 dec 2015 13:46

lees de intro eerst eens ;)

Jorian op 3 dec 2015 14:34

Oeps sorry ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Vanavond om 18.30 uur is er al weer de volgende wedstrijd.

De afdaling voor mannen uit Beaver Creek (USA). Ik vind dit een van de mooiere afdalingen om te kijken. Een snel parcours met steile, bochtige gedeelten.

Dit weekend skieen de vrouwen in Lake Louise (Canada)

Eurosport zend diverse races rechtstreeks uit (soms op hun Eurosport 2 kanaal). 's nachts worden deze races herhaald op hun kanaal Eurosport 1.

Net zoals heel veel mensen kan ik alleen kanaal Eurosport 1 ontvangen. Ik heb de video al ingesteld.

Ik weet niet of de orf live streams bekeken kunnen worden buiten oostenrijk, maar hier een overzicht van vanavond en morgen http://tvthek.orf.at/live op orf eins.
De orf heeft ook een ski alpin app. Informatie is te vinden op http://sport.orf.at/skialpin.

Plaats een reactie