Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Je gelooft’t niet maar mijn vrouw heeft aangekondigd volgend weekend de airfryer achterin te gooien want dan hebben we van de “lekkere” zelf afgebakken broodjes 's ochtends. De mededeling dat er een bakker in t dorp zat deed er niet toe.
Zal wel de modere versie van de zak aardappelen van weleer zijn ?

(Uhm… tja…) speciaalbier en dan geen supermarkt speciaalbier maar echte speciaalbier… ;-)

ilovesnow op 2 nov 2016 20:42

Je bedoeld: Westvleteren 12 of oude Orval ?? Goed idee, zal eens kijken in m’n kelder wat er staat om mee te nemen :)

(Uhm… tja…) speciaalbier en dan geen supermarkt speciaalbier maar echte speciaalbier… ;-)

ilovesnow op 2 nov 2016 20:42

Je bedoeld: Westvleteren 12 of oude Orval ?? Goed idee, zal eens kijken in m’n kelder wat er staat om mee te nemen :)

RenSas op 16 jan 2017 14:33

Ik zit dan eerder te denken aan Barrel aged beers enzo dan (overhypte) westvleteren.

Born to Ride

(Uhm… tja…) speciaalbier en dan geen supermarkt speciaalbier maar echte speciaalbier… ;-)

ilovesnow op 2 nov 2016 20:42

Je bedoeld: Westvleteren 12 of oude Orval ?? Goed idee, zal eens kijken in m’n kelder wat er staat om mee te nemen :)

RenSas op 16 jan 2017 14:33

Ik zit dan eerder te denken aan Barrel aged beers enzo dan (overhypte) westvleteren.

Matthias123 op 16 jan 2017 14:50

Ik durf zelf wel wat flessen geuze mee te nemen naar de bergen.

Een waterpomp tang, om de nippeltjes die we nodig hebben om lpg te tanken in het buitenland los te krijgen.

Tja, ik denk dat ik maar een bijl mee ga nemen.
Je weet maar nooit …
Stel dat je kamerdeur-keycard gehackt is en je kunt er niet meer uit, dan kun je altijd de bijl nog gebruiken.

Een vuurpijl (fakkel) voor noodgevallen?

*bericht bewerkt door BaY op 31 jan 2017 16:46

Flesje Sandeman Royal Ambrosante; nog geen wintersport zonder gedaan. Stukje Rittersport Trauben Nuss erbij zo net voor het slapen gaan als slaapmutsje… Hmmm, heerlijk! 31 daagjes nog…

*bericht bewerkt door FBeer op 31 jan 2017 17:55

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Blijf me na 2 jaar nog steeds verbazen wat er allemaal richting de wintersport gaat.

May the ski force be with you !!

Flesje Sandeman…

FBeer op 31 jan 2017 17:54

Als we het toch over drank hebben, zou het bijna vergeten.
Bij ons is het Ursus (rode wodka) en red bull, of andere energy drank.
Geen idee hoe het is ontstaan maar dit is de enige week in het jaar dat we dat drinken. En als we toch red bull mee hebben, dan kan een flesje jägermeister ook geen kwaad…

Red Bull rode wodka…wordt dat nog gedronken?

Zo’n 10-15 jaar geleden was een vriend van mij gedetacheerd bij Red Bull en kon zo makkelijk (en gratis) aan blikjes komen.
In december begon ie al met sparen en zo gingen er toen meerdere treetjes mee.

Tegenwoordig gaat er alleen een goeie malt mee
Overige drank (bier en Schnaps) hebben mijn voorkeur om lokaal te gaan zoeken, aangezien je de rest van het jaar de Nederlandse en Belgische speciaal biertjes kan nemen

Och echt raar is het niet als ik dit zo lees. Maar wij hebben altijd een bonenautomaat, dartbort en eigen biertap plus fusten mee.

Je gelooft’t niet maar mijn vrouw heeft aangekondigd volgend weekend de airfryer achterin te gooien want dan hebben we van de “lekkere” zelf afgebakken broodjes 's ochtends. De mededeling dat er een bakker in t dorp zat deed er niet toe.
Zal wel de modere versie van de zak aardappelen van weleer zijn ?

ArjanvdM op 16 jan 2017 13:59

Hier gaat de slowcooker mee. Ideaal: 's morgens voor we naar de piste gaan, ingrediënten erin en aan zetten, 's middags als we moegeskied terugkomen even door de pot roeren en de erwtensoep (bijvoorbeeld) is klaar! ❤

Voor het hotelpersoneel: dozen Leonidas-pralines.
Voor de liftbediendes (en onszelf): blikjes Jupiler.

Voor het hotelpersoneel: dozen Leonidas-pralines.
Voor de liftbediendes (en onszelf): blikjes Jupiler.

Coeb op 5 feb 2017 11:41

Haha grappig dat je daarover begint. Heb al een paar keer meegemaakt bij het inchecken in een hotel dat iemand vroeg of ik toevallig wat Belgisch bier kon missen :D

Ik mis de pakken hagelslag in dit topic…geen vakantie zonder! Ook de spiroflor en arnikazalf gaat mee. En inderdaad…een koekepan met anti-aanbaklaag…vreselijk die plakpannen. Aardappelschilmesje en blikopener. Ook een toiletblokje/houder gaat mee.

Ik denk dat hagelslag niet onder vreemde spullen valt, maar onder de essentials als ski’s enzo ;)

Gotta go fast

Blijf me na 2 jaar nog steeds verbazen wat er allemaal richting de wintersport gaat.

CJAHulskamp op 31 jan 2017 17:58

Dat. Het lijkt eerder vreemd als je alleen je skispullen bij je hebt, als je dit topic moet geloven.

Gouden Carolus Christmas.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Misschien kunnen we uit dit topic een ultieme paklijst destilleren, met een kopje ‘essentials’ en een kopje ‘gekkigheid’: dan kunnen we allemaal voor elke vakantie het lijstje er bij pakken en afstrepen ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Wij nemen altijd een touw mee, wat houtschroeven en een kleine schroevendraaier.

De houtschroeven schroef ik dan op twee plaatsen in de houten wand van ons appartement en span het touw van de ene schroef naar de andere. Aan dit touw hangen we dan na het skieen onze brillen, handschoenen, mutsen, sjaals etc… Aan het stuk touw dat ook in het keuken hangt, hangen we dan een handdoekje.

In het verleden namen we ook onze eigen mokken mee, maar tegenwoordig zijn deze wel in de franse appartementjes aanwezig.

zenith op 18 feb 2015 13:31

Beetje raar om in andermans huis schroeven in de wanden te draaien of ligt dat aan mij?

Wij nemen altijd een touw mee, wat houtschroeven en een kleine schroevendraaier.

De houtschroeven schroef ik dan op twee plaatsen in de houten wand van ons appartement en span het touw van de ene schroef naar de andere. Aan dit touw hangen we dan na het skieen onze brillen, handschoenen, mutsen, sjaals etc… Aan het stuk touw dat ook in het keuken hangt, hangen we dan een handdoekje.

In het verleden namen we ook onze eigen mokken mee, maar tegenwoordig zijn deze wel in de franse appartementjes aanwezig.

zenith op 18 feb 2015 13:31

Beetje raar om in andermans huis schroeven in de wanden te draaien of ligt dat aan mij?

Sylvester op 6 feb 2017 12:42

Hiervoor hebben wij een verstelbare douchestang die wij tussen 2 muren klemmen, werkt perfect om kleerhangers aan te hangen…

Born to Ride

@RenSas Nee, niet die bieren… Ookal zijn die ook wel goed, maar toch liever de RIS bieren of Barrel aged zoals @Matthias123 zegt. Tegenwoordig heeft Nederland veel interessante brouwerijen zoals bijv 't Uiltje, KEES, Emelisse en Jopen natuurlijk, maar ook de wat minder bekende… Wij hebben vorig jaar in de zomer voor het eerst wat meegenomen naar Mayrhofen en dat beviel ons goed. Mooi een lekker speciaalbiertje drinken op het balkon met uitzicht op de bergen! Beter kan je niet krijgen!! :-) Wij gaan dit jaar naar Livigno en daar is een bierbrouwerij, de hoogste van Europa las ik ergens! Daar gaan we zeker de lokale biertjes even proeven!
Sorry, dit heeft verder niks het het onderwerp te maken,… ;-) Wilde het toch even plaatsen, als dat mag ;-)

@Sebastiaan die is lekker!!!

Wij nemen een grote schoenendroger mee. In negen van de tien gevallen is het skihok in Frankrijk niet warm genoeg( en heb zelf behoorlijke natte voeten!!!). Werkt ook heel goed als bijverwarming op de kamer.
Moet wel vermelden dat het een aardig groot ding is(30x40x20), kunnen 2 paar schoenen op, maar komt elke keer van pas.

Wij nemen een grote schoenendroger mee. In negen van de tien gevallen is het skihok in Frankrijk niet warm genoeg( en heb zelf behoorlijke natte voeten!!!). Werkt ook heel goed als bijverwarming op de kamer.
Moet wel vermelden dat het een aardig groot ding is(30x40x20), kunnen 2 paar schoenen op, maar komt elke keer van pas.

hansoudeheuvel op 27 aug 2017 04:06

Heb je er een foto van?

LA NORMA😍☃️

@hansoudeheuvel tegenwoordig hebben ze gewoon kleine schoenendrogers die je zo in je schoenen kan hangen. Deze drogers doden daarnaast ook alle bacteriën zodat ze ook niet gaan stinken.

Born to Ride

Een sliert gekleurde kerstverlichting: maak je het meest ongezellige hok knus mee.

De auto …

Rob

De auto …

RCGrootveld op 27 aug 2017 20:32

Dat is wel heel vreemd voor iemand die elke kans aangrijpt om zijn afkeur van dat vervoermiddel kenbaar te maken…

Plaats een reactie