Dé Fernpass

Fernpass was prima helemaal vrij en niet druk… webcams helpen dan toch wel…

Ik heb maar één keer gezeik gehad op de Fernpass, maar dat was omdat het ineens flink begon te sneeuwen (maar dat is overal problematisch).

En ok, net na de fernpass een probleem gehad met dat de laadpoort niet open wilde. Maar toen Tesla ging dreigen met Opels als leenauto was het probleem toch snel genoeg verholpen met een complete reboot…

Er zijn grenzen. ;)

DSvier op 14 jan 2017 18:36

@DSvier Bekende bug die laadpoort hoorde ik van sommige. Stond zeker in Lermoos

CJAHulskamp op 14 jan 2017 22:30

Idd in Lermoos.

Mooie plek om bij te laden. Lekker poolen, drankje erbij. Ik pak dan ook graag de Fernpass.

DSvier op 15 jan 2017 07:15

@DSvier Is een stop die ook graag maak. Helaas aankomende week over Munchen.
Is het ter plekke nog gelukt met mijn locaties ?

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 15 jan 2017 09:33

May the ski force be with you !!

Ik heb maar één keer gezeik gehad op de Fernpass, maar dat was omdat het ineens flink begon te sneeuwen (maar dat is overal problematisch).

En ok, net na de fernpass een probleem gehad met dat de laadpoort niet open wilde. Maar toen Tesla ging dreigen met Opels als leenauto was het probleem toch snel genoeg verholpen met een complete reboot…

Er zijn grenzen. ;)

DSvier op 14 jan 2017 18:36

@DSvier Bekende bug die laadpoort hoorde ik van sommige. Stond zeker in Lermoos

CJAHulskamp op 14 jan 2017 22:30

Idd in Lermoos.

Mooie plek om bij te laden. Lekker poolen, drankje erbij. Ik pak dan ook graag de Fernpass.

DSvier op 15 jan 2017 07:15

@DSvier Is een stop die ook graag maak. Helaas aankomende week over Munchen.
Is het ter plekke nog gelukt met mijn locaties ?

CJAHulskamp op 15 jan 2017 09:31

Ik ben nog niet geweest. Nog wat fysiotherapie te gaan… hoop in febr/mrt weer op de latten te staan.

Pak nu al een aantal jaar op rij de Arlbergtunnel in plaats van de Fernpas. Dat bevalt op zich prima, maar de route via de Fernpas vind ik een stuk mooier.

Wat ik mij afvraag is of de ‘oude’ route via de B309 via Nesselwang en Pfronten een goed alternatief is voor de Grenztunnel bij Füssen. Die tunnel lijkt de laatste jaren een belangrijke bottleneck die veel tijd kost. De B309 sluit na de tunnel aan op de weg naar Reutte (en dus de Fernpas).

Heeft iemand recente ervaring met deze route? Bespaart dit tijd of stuwt het verkeer via deze weg zich op voor de aansluiting met de weg naar Reutte?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Sebastiaan wanneer je verneemt dat er file staat aan de grenstunnel bij Reutte is die oude route zeker aangewezen: we nemen deze al een aantal jaren tijdens de voorjaarsvakantie. Daarna is het gewoon mee aanschuiven met de rest :-)

Wij moeten erover op zat 4Feb ( heen ) tussen 10 en 12u en op zat 11feb ( terug ) zal tussen 8 en 10h zijn

maar ik zie dat Oostenrijk dan vakantie heeft, klopt dit? Waarschijnlijk zal hierdoor de route via Munchen - Kufstein beter zijn voor om dan verder richting Brenner te gaan.

Iemand ervaring met Brenner-pas en Videomaut?

Afgelopen maandag hevige sneeuwval in het gebied daar en wij konden prima doorrijden tot onze stop in Lermoos, prachtig plaatje om daar zo in het donker dan binnen te rijden. Dinsdag ging de Fernpass ook prima!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Iemand ervaring met Brenner-pas en Videomaut?

maximdesmet op 18 jan 2017 17:36

Ik las op internet dat dit een prima systeem is en ga het woensdag a.s. (25/1) zelf testen. Ik zal even laten weten of het goed werkt.

Iemand ervaring met Brenner-pas en Videomaut?

maximdesmet op 18 jan 2017 17:36

Ik las op internet dat dit een prima systeem is en ga het woensdag a.s. (25/1) zelf testen. Ik zal even laten weten of het goed werkt.

JurriaanKok op 18 jan 2017 20:23

Heb al online besteld met Videomaut en op nummerplaat, dus ben benieuwd wat een tijdwinst/gemak het gaat opleveren.

Briljant zeg, direct ook online geregeld. Ook al staat er niet veel file voor de tolpoorten dan nog is het zo veel relaxter. Dank voor de tip!

Briljant zeg, direct ook online geregeld. Ook al staat er niet veel file voor de tolpoorten dan nog is het zo veel relaxter. Dank voor de tip!

HN65 op 21 jan 2017 15:22

Alle tolwegen waar ik online kan boeken doe ik zo, zo ook nog voor Hongarije gedaan en werkt prima. Enkel vignetten koop ik onderweg omdat ze hier in België makkelijk 5€ extra vragen, en meestal duurt een vignet kopen minder lang dan een plaspauze van het gezelschap…

Worden er nu zaterdag problemen verwacht op de fernpass ? Het weer zit in ieder geval goed.

ik denk dat het zaterdag zo druk is dat ze gaan blokken. dus het kan zijn dat je even staat. Zijn veel landen vrij komende week
https://www.adac.de/reise_freizeit/verkehr/wochenendprognose…

Ik zou er niet graag rijden tussen 0900 en 1400 uur, dat geldt eigenlijk voor bijna iedere zaterdag in het wintersportseizoen. Rode lichten voor de tunnels inderdaad met wachtrijen als gevolg. Aan de andere kant, zonder exact kennis hierover te hebben, vermoed ik dat je totale vertraging nooit veel meer zal zijn 2 uur. Die zul je ook via Munchen wel hebben, Arlberg tunnel lijkt dan een beter alternatief.

Gisteren terug naar Duitsland over de Fernpas, stond aardig vast de andere kant op .

Bij Füssen vindt grenscontrole plaats. Dit leidt tot file

Het staat weer te wachten, arme (bus)chauffeur(s)

Ben de juiste afbeelding kwijt, crash browser

*bericht bewerkt door Wintergast op 04 mrt 2017 18:22

Iemand ervaring met Brenner-pas en Videomaut?

maximdesmet op 18 jan 2017 17:36

Ik las op internet dat dit een prima systeem is en ga het woensdag a.s. (25/1) zelf testen. Ik zal even laten weten of het goed werkt.

JurriaanKok op 18 jan 2017 20:23

Werkt perfect en niet alleen daar. Wel rustig aan rijden en niet te dicht op je voorganger gaan zitten.

Piste riderrrrr

Ik zou er niet graag rijden tussen 0900 en 1400 uur, dat geldt eigenlijk voor bijna iedere zaterdag in het wintersportseizoen. Rode lichten voor de tunnels inderdaad met wachtrijen als gevolg. Aan de andere kant, zonder exact kennis hierover te hebben, vermoed ik dat je totale vertraging nooit veel meer zal zijn 2 uur. Die zul je ook via Munchen wel hebben, Arlberg tunnel lijkt dan een beter alternatief.

HN65 op 10 feb 2017 10:05

Mwahhh. Lees : Dalaaser tunnel

Piste riderrrrr

Beste wintersporters!

Komende dinsdag vertrekken wij om 21.00 vanuit Nederland richting Sölden. Wat raden jullie aan met het oog op de voorspelde sneeuw? De Fernpas of Bregenztunnel?

Soms een reden om niet over de fernpass te gaan .

null
null
null
null

*bericht bewerkt door Martijn.d op 29 dec 2017 23:09

Ik hoop dat het morgenochtend een beetje goed te doen is voor de mensen die moeten reizen

Nou idd. Wij zijn met onze camper onderweg en gisteravond om 18 uur bewust in het donker toch nog de Fernpass overgegaan omdat het vannacht zou gaan sneeuwen. We staan nu in Imst en hier ligt nu al een flinke laag verse sneeuw. Ik lig wakker vanwege het lawaai van de sneeuwschuivers op de weg. Blij dat wij er vast over zijn en sterkte voor de reizigers vandaag.

*bericht bewerkt door Dathojo op 30 dec 2017 04:52

Nou idd. Wij zijn met onze camper onderweg en gisteravond om 18 uur bewust in het donker toch nog de Fernpass overgegaan omdat het vannacht zou gaan sneeuwen. We staan nu in Imst en hier ligt nu al een flinke laag verse sneeuw. Ik lig wakker vanwege het lawaai van de sneeuwschuivers op de weg. Blij dat wij er vast over zijn en sterkte voor de reizigers vandaag.

Dathojo op 30 dec 2017 04:51

Ieder nadeel heb zijn voordeel: als het sneeuwt op de fernpass is het vaak wel lekker rustig. ;)

… Ik lig wakker vanwege het lawaai van de sneeuwschuivers op de weg…

Er zijn vervelendere dingen te bedenken…😀

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Rijden van zaterdag 24 op zondag 25.2. richting Fiss over de Fernpass.
Iemand ervaring met de verkeersdrukte op zondagochtend rond een uurtje of 10-11?

Rijden van zaterdag 24 op zondag 25.2. richting Fiss over de Fernpass.
Iemand ervaring met de verkeersdrukte op zondagochtend rond een uurtje of 10-11?

PML op 2 feb 2018 14:36

Webcams even checken, als het te gek is omrijden via Munchen

Edwin van Riel

Rijden van zaterdag 24 op zondag 25.2. richting Fiss over de Fernpass.
Iemand ervaring met de verkeersdrukte op zondagochtend rond een uurtje of 10-11?

PML op 2 feb 2018 14:36

Zal wel meevallen denk ik. Googlemaps checken met verkeer aan als je vlakbij Ulm bent. Kun je daar je plan trekken.

*bericht bewerkt door DSvier op 02 feb 2018 15:00

Rijden van zaterdag 24 op zondag 25.2. richting Fiss over de Fernpass.

Iemand ervaring met de verkeersdrukte op zondagochtend rond een uurtje of 10-11?

PML op 2 feb 2018 14:36

Zal wel meevallen denk ik. Googlemaps checken met verkeer aan als je vlakbij Ulm bent. Kun je daar je plan trekken.

DSvier op 2 feb 2018 15:00

Overnachten daar, heel goed Thais restaurant :)

Edwin van Riel

Overnachten daar, heel goed Thais restaurant :)

evr66 op 2 feb 2018 15:17

In Ulm? Do tell!

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g187292-d494265…

absoluut aan te raden, mede hierom favoriete plek voor tussenstop. En de volgende ochtend bijtijds aan de lift op een boel plaatsen :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie