Ouwehoertopic (deel 2)

Ouwehoeren in het kwadraat, oftewel “Ouwehoertopic The Sequel”. Het vorige deel vind je hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/116274

MAND!

Toch knap, binnen het jaar zoveel ouwehoeren dat je een tweede deel nodig hebt.

❄️

Toch knap, binnen het jaar zoveel ouwehoeren dat je een tweede deel nodig hebt.

David23 op 1 jul. 2014 13:54

ja toch

Gang is alles

Zijn we goed in

een paar uur na het openen van deel 2 toch al weer 4 berichten over hoe goed het ouwehoeren gaat :P

Gaat lekker zo :D

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

4 berichten ouwehoeren over ouwehoeren, en nu ook 1 bericht ouwehoeren over ouwehoeren over ouwehoeren… Wie volgt? :P

❄️

Nou laat ik dan maar volgen over ouwehoeren. Die partiële differentialen zijn ook niet het juh van het…

Wie is al bezig om zijn volgende wintersport trip te boeken. Ik ben toen de zomer 3 dagen bezig was al begonnen :)

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Daar ben ik altijd mee bezig. Maar nog veel onzekerheden. Karlijn wil misschien een seizoen in de sneeuw gaan werken. In dat geval zal ik veel lange weekenden in het gebied te vinden zijn waar zij dan zit (zal Zwitserland, Frankrijk of Italië zijn). In ieder geval twee weken in de Kerstvakantie.

Als ze niet in de sneeuw gaat werken, gaan we ook lekker in de Kerstvakantie weg. Twee weken Les Trois Vallées? Dan eind januari een weekje naar Tignes met mij mijn zus er ook bij. En nog een weekje begin maart of een lang weekend met Pasen? Breuil-Cervinia trekt ons wel…

En als het even kan een lang weekend in november. Ik denk New Runs in Kaprun: off-piste clinics, lawine safety clinics, poederski’s testen…

Ideeën zat. Wie zou interesse hebben om in de dagen voor kerst (wel schoolvakantie, nog geen familieverplichtingen) de nieuwste ski’s te testen in Nendaz? Gewoon voor de leuk, dingen uit proberen, wat filmpjes maken, dat soort dingen…?

@gigi wauw wat een planning voor de winter!
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Warth en dat is t dan ook wel :p

Gang is alles

Ik ben blij… Eerst met kerst 1 of 2 weken ‘gewoon’ met familie en dan met de krokusvakantie 1 week met school. The Alps, I’m coming!!

❄️

Straks lekker naar het ziekenhuis voor operatie aan mijn rechterbeen, maar 19 juli ben ik alsnog te vinden in Landgraaf hoor :D

Carnas on Tour

@GiGi zo jij hebt wel een hele uitgebreide planning! Dat zou ik ook wel graag willen zo veel dagen in de bergen zijn. Jammer genoeg heeft afstuderen en geld toch wat meer te zeggen de laatste tijd als de wil om te gaan :(.
@Svennoo Lekker naar et ziekenhuis?! ben je plat gespoten met iets dat je niet lekker meer na denkt. Of is de zuster een feest om te zien ^^.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

In de zomer neem ik nauwelijks vakantie op (5 dagen om precies te zijn), zodat ik in de winter vaker/meer weg kan. En een prima baan, dat helpt ook (vooral op het financiële vlak).

@Svennoo Lekker naar et ziekenhuis?! ben je plat gespoten met iets dat je niet lekker meer na denkt. Of is de zuster een feest om te zien ^^.

Thijs9 op 3 jul. 2014 12:28

Ze gaan een pin uit mijn scheenbeen halen, toen die haakjes uit mijn elleboog werden gehaald in januari was ik knetterstoned na de operatie.

Carnas on Tour

@Svennoo haha klinkt goed! Nu ben ik wel benieuwd hoe stoned jij bent na deze operatie.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

@Thijs9 ik had een aardige bad trip, ik kon niet ademen zonder zuurstofslang in mijn neus. De pijn was erg dat ik heel, heel veel morfine heb gekregen.

Carnas on Tour

@Svennoo nou lekker klinkt anders maar je been is nu weer ijzer vrij. Scheelt een full body check bij de douane :P.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

@Svennoo nou lekker klinkt anders maar je been is nu weer ijzer vrij. Scheelt een full body check bij de douane :P.

Thijs9 op 4 jul. 2014 13:44

Hoewel er ook mensen zijn die daar van houden natuurlijk… ;)

Mag ik even storen? :D Wilde het stoke verhogende filmpje van een awesome trip naar Oostenrijk plaatsen… maarja, een wintersport forum he ;) Denk dat menig bergfan het in ieder geval wel kan interesseren :D

Nice!. Canyoning is zo cool! Wil ik ook weer eens doen.

leuk filmpje, nog nooit gedaan maar wil dat zeker eens gaan doen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ha, de Elferspitze beklommen zie ik. Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Heerlijk daarboven!

Kick filmpje! Mis wel wat sneeuw maar ach mag de pret niet drukken :P. Ik vraag me toch af wie ooit al die ijzers in die berg heeft vast gezet. Lijkt mij een lastig karweitje!

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

@GiGi yep! Zonder twijfel 1 van de tofste dingen die ik ooit gedaan heb!
@Thijs9 , dat doen industriële klimmers. De gids tijdens onze canyoning tour heeft meegeholpen aan de nieuwe route bij 1 van onze klimtochten. Hij was zo nieuw dat er nog geen bebording bij stond. We schatte hem zelf in op D+/E en dat bleek hij dus ook te zijn.
@HenriS , Elfer is opzich een toffe klim, bijzonder mooi uitzicht, maar heel erg uitdagend vond ik hem niet (op de laatste 30 meter naar de top buiten de normale route na dan). De Klettersteig Reinhard Schiestl in het Otztal heeft een C/D classificering, maar omdat het feitelijk 200 meter recht omhoog klimmen is vond ik hem al veel intenser.

Klopt @Rene, het is niet echt uitdagend, maar het blijft wel een prachtig uitzicht vanaf daarboven. :)

Mag ik even storen? :D Wilde het stoke verhogende filmpje van een awesome trip naar Oostenrijk plaatsen… maarja, een wintersport forum he ;) Denk dat menig bergfan het in ieder geval wel kan interesseren :D

Rene op 4 jul. 2014 15:01

lekkere video!

Gang is alles

Lekker filmpje @Rene!

@Rene Wow cool!! Logisch dat je geen tijd hebt gevonden om de gletsjers op te gaan haha!
Hé ik dacht het een en ander te herkennen! Galaxy Erding? Gardaland? Nesselwang? Hochimst? Mieders/Serlesbahnen? Stuibenfall? Timmelsjoch Hochalpenstraße?
Canyoning in het Oetztal, maar waar?
Kun je a.u.b. de rest aanvullen/verbeteren?:p Waar heb je overnacht btw?
Veel dingen heb ik echt nog nooit gedaan… Ik ben jaloers!:o
Ben je niet in area 47 geweest?

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Je hebt het grootste gedeelte eigenlijk goed geraden (of in de description van de video gekeken? ;) ). Deze locaties zitten in de video:

  • Stuiben Wasserfälle Klettersteig ( Otztal, Austria )
  • Klettersteig Reinhard Schiestl ( Otztal, Austria )
  • Elferspitze Klettersteig ( Stubaital, Austria )
  • Klettersteig Lehner Wasserfall ( Otztal, Austria )
  • Pitztaler Klettersteig Steinwand ( Pitztal, Austria )
  • Alpinecoaster Imst ( Imst, Austria )
  • Timmelsjochpas ( Austria)
  • Canyoning Untere Auerklamm ( Otztal, Austria )
  • Alpspitzbahn Sommerrodelbahn ( Nesselwang, Germany )
  • Gardaland ( Gardalake, Italy )
  • Galaxy Erding ( Erding, Germany )

Verder hebben we ook nog de rodelbanen in Bierwier en Garmisch gedaan :)

We hadden een huisje in Neustift omdat het de bedoeling was meer toppen te gaan beklimmen in het Stubaital, maar daar lag op teveel plekken nog teveel sneeuw dus zijn we vaker uitgeweken naar het Otztal dan de bedoeling was.

Area47 stond wel op de planning, maar door het slechte weer zijn we naar Gardaland gegaan in plaats van naar Area47. Misschien maar goed ook, heb een licht vermoedde dat het anders een anticlimax zou zijn geweest.

@Rene Ow nee had ik beter wel kunnen doen, want nu is het een domme vraag:p Pretparken/zwembaden/rodelbanen zijn gewoon mijn ding en in het Oetztal en Stubaital ben ik ondertussen vaak genoeg geweest;)

Hé ja tja van die sneeuw kon je op een andere manier genieten hé:p

Jammer van Area47! Lijkt me zo cool daar! Ben er zelf ook nog niet geweest…
Maar dan even naar Gardaland rijden?! Haha fantastisch!:p Via de Timmelsjochpas gedaan dan?

Was het de eerste keer canyoning voor jou? Is het moeilijk? Een aanrader?

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Omdat we in het Stubaital zaten zijn we via de Brennerpas gereden, vanaf daar is het vrijwel 1 weg rechtdoor :) Totaal 2,5 uur rijden vanaf ons huisje, dus viel reuze mee. We hebben er een andere dag voor gekozen om een rondje Oostenrijk/Italie te doen, Brenner over en via Timmelsjoch terug.

En yes, eerste keer canyoning en is direct 1 van de tofste dingen ooit gedaan. Moeilijk vond ik het niet (als je een beetje klim of klettersteig ervaring hebt heel goed te doen), maar je moet wel even alle natuurlijke alarmsignalen in je hoofd uitzetten voor de sprongen die je moet maken. Glijden en abseilen had ik verder geen moeite mee. Zeker een aanrader!

En mocht je in het Otztal gaan, boek dan bij C-Wasserkraft (vooraan in het dal, stuk voorbij Area) en vraag naar Daniel als gids. Briljante man en passie voor z’n werk. De route die wij deden was de Untere Auerklamm, dat is de gevorderde tour. Je hebt ook nog het bovenste gedeelte van de Auerklamm, die is voor beginners en als je conditie het aankan en je hebt ervaring kun je ook de volledige Auerklamm doen. Dan ben je pak en beet 8 uur onderweg, wij waren met onze route totaal 6 uur onderweg (inclusief lunch).

Plaats een reactie