Bouw hier ons eigen skigebied (deel 2)

gondel kan een pendelbaan zijn, maar wordt vaak verwisseld met kabinelift/eitjeslift/MGD, die meer kabines heeft dan twee

pb:

null

Kabinenlift

null

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik kan het niet goed uitleggen, maar volgens mij is de Vanoise Express een mooi voorbeeld van een pendelbaan (die enorme lift in paradiski)

ik bedoel gewoon pendel baan, dat is ook wel duidelijk met 2 grote gondels… denk ik

#wintersport verslaafd

ik bedoel gewoon pendel baan, dat is ook wel duidelijk met 2 grote gondels… denk ik

coen20 op 3 jun. 2014 14:14

dat teken is ook voor een pendelbaan

Certified ski-boy, glijbewijs

Dat is het ook…

#wintersport verslaafd

dat zeg ik toch?

Certified ski-boy, glijbewijs

oh sorry niet goed gelezen

#wintersport verslaafd

Wat toevoegingen:

De bezoekers wilden meer door de bomen skiën, omdat als het slecht weer is er toch goed geskied kan worden. Deze kritiek is gehoord door de investeerders, en er zijn nu 2 nieuwe liften neergezet, een 6 CLD en een 8CLD/B met stoelverwarming, omdat dit een wat langere lift is moet er ook meer comfort zijn:). Vanaf het bergstation gaan 2 pistes naar beneden, een blauwe piste die slingerend naar beneden gaat, en een mooie rode piste. Voor ieder wat wils.
[edit, afbeelding vergeten]

null

Ik had even niets te doen, en heb fors uitgebreid. Er ligt een nieuwe langlaufloipe in het dal en 2 nieuwe verbindingspistes in het bestaande gedeelte. Maar, met de nieuwe gondel "Express nach Grindelwald" is er een grote, nieuwe uitbreiding gerealiseerd. De gondel eindigt op 1 km van de eerste piste in Grindelwald, op de top van een alleen door wandelaars gebruikte pas. Er ligt bij het middelstation een oefenpiste, waar ook de piste van de 4-KSB "Schwandbodenbahn" bij uitkomt. (Rechtstreekse verbinding was niet mogelijk). De helling is hier niet steil, à la SkiWelt, en dus zijn alle pistes blauw. Een echt paradijs voor de Anfänger!

null

❄️

@David23 Ik ook niet;p

Onderschat de nieuwe kant van het gebied niet, bovenop de berg ligt de moeilijkheidsgraad hoger. Vanaf de top op zo’n 2100 meter, waar je komt met een 4 CLD, kun je afdalen terug naar de blauwe of pistes links van Rosenlaui met een rode of blauwe piste. Deze zijn al een stukje moielijker dan de blauwe pistes beneden. Je kunt ook naar het punt waar de pendelbaan naar boven gaat. Dit zijn redelijk pittige pistes, namelijk een rode en een zwarte, als 2e zwarte piste van het gebied.
EDIT: De bezoekers klaagden ook dat er te weinig restaurants waren, heb er even 3 bijgedaan:)

null

@Joostglas ik had het over de lagergelegen helling, en de pashoogte is plusminus 1900 meter, ook niet ontzettend laag meer. Ennuh… Het is de 3e zwarte trouwens, 1 van jou 1 bij de pendelbaan en 1 langs Alts Läger. (David de feitjeskoning…). Mooie uitbreiding trouwens.

❄️

@David23 hahaha sorry:p

null

Twee uitbreidingen naar 2 toppen 1 op 2891m (wildgärst) en de andere op 2862m. Allebei gondelbanen, dit is wel moeilijk terein. Ook heb ik 2 panorama restaurants neergezet want hier heb je een uitzicht tot Duitsland en ook een Prachtige view op het aletschmassief! Je kan hier nog tot eind mei skiën, dit vindt de investeerder ook belangrijk!

#wintersport verslaafd

Word veel gepost vandaag:D
Voor nog meer sneeuwzekerheid is de Schwarzhorn nu ook bereikbaar geworden door een nieuwe pendelbaan. Vanaf het hoogste punt van het gebied (2928m) kun je afdalen via verschillende (lange) pistes. Ook is er een hele nieuwe verbinding gekomen met het skigebied van Grindelwald, dvm een nieuwe 8 persoons gondel en een 8CLD. Ook is er voor de verbinding een slepertje bijgekomen.
Hoeveel km zouden we al hebben nu?

null

Trouwens, dit shot begint al aardig vol te raken (behalve aan de rechterkant), maar zal ik alvast een shot van de gletscher maken die hier tegenover ligt?
[Edit] ik was even nieuwsgierig naar de statistieken, dus heb ik die even gemaakt

3 Pendelbanen
7 Gondels
4 8 CLD
4 6 CLD
3 4 CLD
3 sleepliften
1 Combibahn
1 Treintje
9 Restaurants
Hoogte: 1330 tot 2928 meter, (als je meiringen meerekent waar het treintje uit vertrekt: 600 tot 2928 meter)
Dit loopt aardig in de kosten op, waar is die investeerder?;p

@joostglas er is ook nog een Chinese multimiljardair bij gekomen nu :d

Gang is alles

Hahahahahahahahaa @Jesper die chinezen weer

ik heb het gebied even volgemaakt, volgens mij is het zo wel vol genoeg. Ik zal een nieuw shot plaatsen

null

Trouwens, aan beide kanten van deze hellingen zijn ook nog volop opties. Maar er is natuurlijk ook nog de gletscher. Wat doen we?

Post maar de Gletsjer, we kunnen hier ook nog op verder

#wintersport verslaafd

Oke, word denk ik wel groot shot

We kunnen hier alleen nog de verbinding Rosenlaui - treintje verbeteren! Post maar!

❄️

De eerste 3s bahn vanuit het dorp is al geplaatst

null

wel een groot shot, je moet maar goed inzoomen:p

@Joostglas misschien moet mijn stoeltjeslift in die richting er ook op geplaatst worden? Past wel denk ik

❄️

Ja goed idee, maar ik heb nu geen tijd meer

Dit is denk ik wel een zomerskiegebied…

#wintersport verslaafd

Ja klopt

Eerste verdere gondel toegevoegd, die naar 3170 meter gaat. Vanaf hier kun je afdalen met een makkelijke blauwe en rode piste.

null

De verbinding visueel zichtbaar gemaakt, en een nieuwe 3S aangelegd. Het is op deze afbeelding niet te zien, maar het heeft een vergelijkbaar soort route ten opzichte van de eerste 3S.

null

Edit: er is ook een nieuw gletsjerrestaurant.

❄️

Plaats een reactie