carnavalsweekend

Hallo allemaal,

Wat kun je aan drukte verwachten op de Duitse/Oostenrijkse wegen in het carnavalsweekend?
Wij vertrekken op vrijdag met een overnachting in Langenbruck.
Groet

ik lees even mee…zit met dezelfde vraag en wij vertrekken Vrijdagochtend met een tussenstop in Stuttgart om te eindigen in Seefeld. Afgelopen Zaterdag wel naar het verkeer gekeken via tomtom maar dat zag er toch al behoorlijk druk uit…

het zal ongetwijfeld druk zijn. Elke schoolvakantieweek is het druk richting de Alpen dus deze week zal niet anders zijn. Voordeel is wel dat de regio midden nu al vakantie heeft. Dus op vrijdag weg gaan, overnachten en dan doorrijden lijkt de beste oplossing. Succes en veel plezier in de sneeuw!

Ik ga vrijdag rijden rond 23.00u richting Tirol. Ik verwacht zonder probleem door te rijden en zeker rond 10.00u aan te komen in Kirchberg.

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

Is het nu vrijdag de 21/2 dan al vakantie? Ik dacht de week erop pas.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

@Fritsspits Het is deze week al vakantie voor midden NL, vlgd week 21/2 voor Noord NL en de week daarna voor het zuiden en dan is het carnaval. In die week zie je in veel Oostenrijkse gebieden ook de Duitsers die Faschungswoche hebben.

Dienten Die Alte schule

Iemand een idee of de meeste drukte op de A3 (Frankfurt - Nurnberg - Munchen) of op de A8 (Stuttgart - Ulm - Munchen) te verwachten is? Wij rijden vanuit België naar Brixen Im Thale en wat afstand betreft is er weinig verschil tussen beide opties.

Ik rijdt vanuit Leiden naar Brixen vrijdag, wij gaan via Frankfurt en Nurnberg. Wij vertrekken rond 23.30 en verwachten minimaal twee uur file, maar dat is het dan ook. De Carnavals week is officieel een week later, maar meestal beginnen ze dan ook al met vieren in de berg dorpen, en delen van Germania heeft dan ook al vakantie!

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

Steven: De A3 is meer 3 baans dan de A61. Alleen Wurzburg-Nurnberg niet. Rijdt beter door. Als ik de keus had dan zou ik de A3 nemen.

Het carnaval begint op vrijdag 28 februari en eindigt op 4 maart. Zijn de carnavalgangers ook skiërs?

Hier nog een vakantieganger die vrijdag naar Brixen vertrekt :) Wij vertrekken savonds rond een uur of 10. We komen uit de kop van Noord Holland en hopen dan voor 6 uur bij Munchen te zijn. Iedereen heeft geen probleem met slapen in de auto en rijden doen we om de beurt. Zo hopen we toch nog enigszins uitgerust aan de vakantie te beginnen. Waar in Brixen zitten jullie? Wij in appartement Monika. Gaan waarschijnlijk Frankfurt - Nurnberg - Munchen rijden, maar dat kan nog worden aangepast ivm file’s oid. Goede reis!!

Never eat the yellow snow

Hey @Dianthe wij vertrekken iets later, maar komen dan ook vanuit Leiden.
Wij overnachten in Haus Central / Appartement Brixen! Aan de dorfstrasse.
Ook wij gaan via Frank-Nurn-Munch!

Voor een prive lesje heupen bewegen kan je me altijd contacteren.

En wij Belgen hebben de krokusvakantie die begint op 01/03 t.e.m. 09/03 dus die kan je ook verwachten dan

Tussen half4 en 6 vreselijk druk op alle routes. Op de A3 heb je wat meer mogelijkheden om eromheen te rijden. Overigens rijden wij altijd wat om via Kassel en dan naar het zuiden. Heerlijk rustig

Wij vertrekken vrijdag 28/02 rond 22u richting Franse alpen. Alle belgen en 2/3 van de Franse scholen hebben verlof dus dat wordt enorm druk. Weet niet of er in Nederland vakantie is volgende week en of er ook veel Nederlanders naar de Franse alpen trekken? Grtjs

Wij vertrekken morgenavond rond 19 uur vanuit Zvl naar elmau. wij rijden over de A3.
dan zijn we op tijd door munchen. ( hopen we)

Bron ANWB:

*belangrijkste (aangekondigde) werkzaamheden in Duitsland.

  • A2 Hannover - Braunschweig (doorgaande route van/naar Berlijn), in beide richtingen.
    Tussen Hannover-Ost en Lehrte (ombouw naar 2x4 rijstroken) Van 1 maart tot 1 september.

  • A7 Würzburg - Ulm, in beide richtingen tussen Marktbreit en Bad Windsheim (circa 25 km ten zuiden van Würzburg). Van 1 maart tot 29 juni 2014.

  • A8 München - Stuttgart, in beide richtingen:
    tussen Karlsbad en Pforzheim-West. Tot 30 juni 2014.
    tussen Augsburg-West en Günzburg (ombouw naar 2x3 rijstroken). Tot eind september 2014.
    tussen Ulm-West en Merklingen. Tot eind december 2014.

Ik ga proberen morgen overdag en in de vroege avond wat te slapen en dan rond 02u te vertrekken. Twijfel nog wat qua route:

  • Via de A61 naar Ulm of via Luxemburg (rond) rijden. Collega zei me dat dit rustiger was, maar dan vergeet hij de drukte richting Frankrijk wat denk ik…

Hou maar rekening met enorme verkeersellende nu zaterdag. Ze verwachten nog een paar tientallen cm’s sneeuw in de skigebieden waardoor het verkeer helemaal zal dichtslibben vanaf Wurzburg tot de bestemming. Vroeg vertrekken en om 7u Munchen voorbij zijn is dus een must vrees ik. Wij hadden er vorige week al van.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Na 07:00 wordt het inderdaad kritiek rondom München. Zelf rijden wij altijd 's nachts aangezien we de mogelijkheid niet hebben om vrijdags te vertrekken. We vertrekken dan tegen 23:00 vanaf Enschede en ontbijten dan meestel tussen 6:00 en 7:00 tussen München en Kufstein. Dan is er van echte drukte nog geen sprake en zijn de skigebieden ook nog niet volledig dichtgeslibt met dagjesmensen.

Hou maar rekening met enorme verkeersellende nu zaterdag. Ze verwachten nog een paar tientallen cm’s sneeuw in de skigebieden waardoor het verkeer helemaal zal dichtslibben vanaf Wurzburg tot de bestemming. Vroeg vertrekken en om 7u Munchen voorbij zijn is dus een must vrees ik. Wij hadden er vorige week al van.

Kristof op 27 feb. 2014 22:09

Wij vertrekken om 5u vanuit Enschede, dus wat is voor ons dan de minste van de 4 kwaden?

  1. Essen-Bonn-Darmstadt-Karlsruhe-Stuttgart-Kempten
  2. Kassel-Wurzburg-Kempten
    EN
  3. Fussen-Fernpas-Solden
  4. Lindau-Bregenz-Arlbergpas-Solden

Ik gok 2 & 4?

Hou maar rekening met enorme verkeersellende nu zaterdag. Ze verwachten nog een paar tientallen cm’s sneeuw in de skigebieden waardoor het verkeer helemaal zal dichtslibben vanaf Wurzburg tot de bestemming. Vroeg vertrekken en om 7u Munchen voorbij zijn is dus een must vrees ik. Wij hadden er vorige week al van.

Kristof op 27 feb. 2014 22:09

Wij vertrekken om 5u vanuit Enschede, dus wat is voor ons dan de minste van de 4 kwaden? 1) Essen-Bonn-Darmstadt-Karlsruhe-Stuttgart-Kempten 2) Kassel-Wurzburg-Kempten EN 3) Fussen-Fernpas-Solden 4) Lindau-Bregenz-Arlbergpas-Solden Ik gok 2 & 4?

Chris4 op 28 feb. 2014 09:42

Ik gok hierbij nergens op ;-) Dit weekend staat het zaterdag vanaf een uur of 7 overal vast. Het beste wat je, denk ik, kunt doen is luisteren naar de actuele verkeersinformatie.

Ja, dat is inderdaad waar. Ik probeer de groep nog te mobiliseren eerder te vertrekken :P

@Chris4 ik gok inderdaad ook 2&4.

Mr. Slow

Plaats een reactie