Sneeuwzeker skigebied voor diverse groep gezocht!

Dag wintersporters!

Wij zijn van plan met 4 stellen (8 volwassenen) een wintersport te boeken van 1 maart tot 8 maart. Het is een divers gezelschap met 3 boarders (2 gevorderd, 1 beginner), 3 gevorderde skiërs en 2 wintersport-nieuwelingen.

Nou zorgt dit voor een hoop ‘eisen’ waaraan een gebied moet voldoen:

  • genoeg brede / blauwe pistes voor beginners & nieuwelingen
  • uitdagende pistes / tourmogelijkheden voor de gevorderden
  • niet teveel sleepliften/vlakke stukken voor de boarders
  • een aaneengesloten, sneeuwzeker gebied

Daarnaast zitten we het liefst in een chalet met 4x 2-persoonskamer, in plaats van verspreid over meerdere appartementjes.

Nou kom ik in de skigebiedvergelijker dan uit op deze 10 gebieden: https://www.wintersport.nl/skigebieden#filter:eyJjb3VudHJ5Ij…

Toch wilde ik hier informeren of er mensen zijn die advies hebben uit eigen ervaring of een top-chalet kennen voor ons!

Paradiski, Belle Plagne, Les Balcons. Fantastisch gebied. Mooi, luxe, ruime appartementen complex aan de
Ze hebben 2,3,4,5,6 kamer appartementen.

Paradiski, Belle Plagne, Les Balcons. Fantastisch gebied. Mooi, luxe, ruime appartementen complex aan de
Ze hebben 2,3,4,5,6 kamer appartementen.

Gast197 op 19 nov. 2013 10:06

Dank voor je reactie, maar is dit niet meteen één van de duurste gebieden? :-S

Saalbach Hinterglemm zou ook nog een optie kunnen zijn. Zeker ook geschikt voor boarders en zowel voor beginners als gevorderden genoeg mogelijkheden.
Kitzbühel-Kirchberg is denk ik ook geschikt en Serfaus-Fiss-ladis sowieso.

Zelf met de krokus een chalet in bramberg aan de piste gehuurd… ideaal… voor de beginners is het skigebied van 60 km genoeg en met kinderen helemaal leuk en overzichtelijk…

als de gevorderden een dag willen knallen stappen ze 5 km verderop in hohentauern op de lift en kunnen ze een tocht tot aan o.a. kitzbuhel maken…

Saalbach Hinterglemm zou ook nog een optie kunnen zijn. Zeker ook geschikt voor boarders en zowel voor beginners als gevorderden genoeg mogelijkheden.
Kitzbühel-Kirchberg is denk ik ook geschikt en Serfaus-Fiss-ladis sowieso.

Chrissy op 19 nov. 2013 11:49

Saalbach is inderdaad een allrounder, alleen niet heel sneeuwzeker. We willen 1e week Maart, weet niet of dat dan echt veel uitmaakt. Kitzbühel - Kirchberg schijnt veel vlak te zijn, minder voor snowboarders. En Serfaus-Fiss-Ladis ook niet heel snowboard vriendelijk, of valt dat mee?

Zelf met de krokus een chalet in bramberg aan de piste gehuurd… ideaal… voor de beginners is het skigebied van 60 km genoeg en met kinderen helemaal leuk en overzichtelijk…

als de gevorderden een dag willen knallen stappen ze 5 km verderop in hohentauern op de lift en kunnen ze een tocht tot aan o.a. kitzbuhel maken…

Farid op 19 nov. 2013 12:04

Bramberg is inderdaad ideaal voor beginnners, maar we hebben wat mensen die ene gebied willen van 120+ km… Dus dat is lastig te verkopen…

Sowieso blijkt het lastig een appartement/chalet te vinden met 4 slaapkamers met elk een tweepersoonsbed :S

Dank voor je reactie, maar is dit niet meteen één van de duurste gebieden? :-S

Chris4 op 19 nov. 2013 10:58

Valt erg mee moet ik zeggen. Ik weet niet wat je budget is…

Kijk hier eens: http://www.chalet.nl/zoek-en-boek.php?filled=1&fsg=&…

Dank voor je reactie, maar is dit niet meteen één van de duurste gebieden? :-S

Chris4 op 19 nov. 2013 10:58

Valt erg mee moet ik zeggen. Ik weet niet wat je budget is…

Kijk hier eens: http://www.chalet.nl/zoek-en-boek.php?filled=1&fsg=&…

GiGi op 20 nov. 2013 10:43

Ons budget is < €600,- p.p. huisje incl skipas, liefst zelfs < €500,- :-)
Ik zal die link van jou eens bekijken vandaag, bedankt!

Plaats een reactie